overture Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 Tänkte helt enkelt höra om någon har några erfarenheter av tyska T+A ? Jag har bara kollat runt på deras produkter utan att ha lyssnat ännu men jag får känslan av att det är ett seriöst företag med sunda idéer bakom sina konstruktioner. Låg dist och hyfsat mycket med watt enligt spec i alla fall Dessutom är deras produkter i mina minimalistögon oerhört läckra. (Obs, är inte intresserad av deras rör-produkter utan syftar här endast på transistorgrejorna, framför allt R-serien) Quote
Kent_n Posted August 9, 2007 Posted August 9, 2007 Hej. I samband att jag köpte min McIntosh, så stog jag ett tag o vägde mellan T+A och McIntosh. Lyssnade mest på deras T+A, V-10, integrerad rörförstärkare och dito cd spelare, på inrådan av Robert på Audio Consept lysnade jag även på deras integrerade övriga förstärkare.. Min slutsatts är att T+A är i absoluta toppskiktet när det gäller tung HiFi, låter otroligt bra, soppade banan med det mesta andra jag jämförde med i ungefär samma prisklass. Väjer du T+A lär du inte bli besviken. Ljudbilden på Mc:en passade dock mina öron lite bättre, men för övrigt lika bra förstärkare.. Quote
overture Posted August 9, 2007 Author Posted August 9, 2007 Bless you! Tjena och tack för senast förresten Har inte hört Accuphase heller faktiskt men det verkar ju onekligen vara trevliga produkter. Jag är verkligen inte i någon nöd när det gäller att uppgradera/sidgradera men man är ju alltid nyfiken. Synd att jag inte han lyssna på ditt system. Accu + SF är ju ngt av en legendarisk kombination. Quote
bliss Posted August 10, 2007 Posted August 10, 2007 Tack själv! Och för att stilla din nyfikenhet får du väl komma hit och lyssna lite. Hör av dig om du/ni är påväg till Göteborg. Quote
overture Posted August 11, 2007 Author Posted August 11, 2007 Ja det vore verkligen kul. Vi får se vad som händer framåt hösten! Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.