Jump to content

Hifimöss och dvd spelare

Guest B-200

Recommended Posts

Guest asimov66

Bara följ länken:

http://www.minhembio.com/asimov66

Har gjort detta sen jag visade mina bilder sist:

Idag kom det hifimöss med schenker.

Dacronskivorna är klädda, gjort ram till dem med samt målat dem.

Ny dvd spelare

Köpt en ny vinylborste "super extatic" inte goldring utan en ny modell.

Köpt ullmatta och därmed fått bort lite eko.

Detta är endast lite av det jag gjort.

Köpte tavlor och en massa annat med, ha det gött.

Idag kom det hifimöss med schenker.

Om vi nu skall försöka ta fram skilllnader på mus och mus :) så håller de senare generationerna formen på ett stabilt sätt jämfört med mina två första som har en tendens att hänga med huvudet. Har ingenting med användningen att göra men din leverans ser pigg och vaken ut... :D

Guest asimov66

Såg också att de bytat morrhåren till guldtråd jämfört med fiskelina som de hade innan.

...när frugan kom in genom dörren idag och såg mitt senaste inköp skrattade hon läääänge. Kan knappt räkna hur många gånger man blivit kallad "nörd" idag :D .

Läckra det är dem.

Vad är det med kvinnor, stereo och ordet nörd? Så fort jag sitter i min soffa(på övervåningen) framför stereon, som jag köpt för mina egna pengar, så måste hon komma upp, flinandes!

Nörd är första ordet som kommer över hennes läppar. Ska hon säga som har 4 olika sadlar till samma häst, hoppsadel, dressyrsadel, fälttävlanssadel å va den sista är till vet jag inte. Tror inte den va snygg nog för att platsa! ;)

Tänk om jag kunde köpa stereo för lika mycket pengar! Vilken lycka, då skulle önskelistan krympa fort!

/Stefan

Guest asimov66

hehe håller fullt med.

Jag löste det genom att hon fick ge utlopp för hennes hobby med dvs papagojor.

Bur meckad (om jag fick ha högtalare lika stora som den buren är skulle jag vara lycklig) och papegoja beställd och 1 månad till lev.

Sen sitter det 2 nördar i varsin ände av lägenheten :clown: :D

Kan det vara en liten oro över att inte vara viktigast samt att inte ha full förståelse för intresset?

Beroende på hur det sägs så kan det självklart mildras, men jag tycker faktiskt det är fult av kvinnor (eller män för den delen) att fälla den typen av kommentarer.

Guest asimov66

jag håller med engelholm det kan vara osäkerhet men som tur vad så fick hon lite bonus med i form av hennes hobby blev uppstartad.

Hon har accepterat mössen och tycker de är gulliga så allt är lugnt.

Jag har inte berättat att jag skall ha till alla 5 högtalarna ännu :D

hehe håller fullt med.

Jag löste det genom att hon fick ge utlopp för hennes hobby med dvs papagojor.

Bur meckad (om jag fick ha högtalare lika stora som den buren är skulle jag vara lycklig) och papegoja beställd och 1 månad till lev.

Sen sitter det 2 nördar i varsin ände av lägenheten :clown: :D

Papegojor... :o:D Det låter som att du har byggt en liten voljär och du känner väl till att många svenska städer har en burfågelförening med möte en gång i månaden... :?: Papegojodling kan snabbt bli en livsstil och den brukar dra med hela familjen... :)

Guest asimov66

Inte trodde jag att du kunde de termerna Timbre. Du är helt otrolig i kunskap :o , visst är det sant det du säger. Skall kolla upp det du sa med träffar det skulle ju vara riktigt trevligt. Tack för tipset.

Jag fick döpa fågeln iallafall.

Fågelarten är gulkindad amazonpapegoja (34 cm hög).

Skall ge mig fasen på att lära den äta med sked om det så tar mig 60 år. Såg det på tv och det ser riktigt fräckt ut.

Har köpt flygdräkt till den med (blöja så den ej släpper lasten i stärkaren).

Papegojsäkrat resten av hemmet med, bl a därför jag köpte mössen så den hellre landar på 1600 kronors möss än 10 000 kronors högtalare :D .

Inte trodde jag att du kunde de termerna Timbre.

Det är inte så märkligt :) för sydamerikanska fåglar har alltid varit ett stort intresse vid sidan av hifin och här passar det ju bra med en mycket nära släkting till frugans gulkindade amazon. Lite gulkindad är den allt :D och denna Amazona autumnalis lilacina kommer ursprungligen från Ecuadors djungler men arten är faktiskt uppfödd i Sverige.

scan0533.jpg

Guest asimov66

vad söt den var faktiskt. Skall genast visa frugan bilden :D .

Edit: hon tyckte den var riktigt gullig och den såg riktigt glad ut i ögonen.

Jag måste säga att jag ser också fram emot det lite eftersom det gör henne glad. om ett par år tänkte jag skaffa en Grå jacko om mina planer ej går i stöpet.

Ser först hur amazonen sköter sig hemma :)

Troligtvis kommer Calvin hem om 1 månad (lite mer).

Min underbara har i alla fall varit duktig i helgen. Hon har sytt draperier åt mej att ha mot bakväggen. Blev helt kanonbra!

Nu har hon 3 års utbildning i detta ämne och så är hon ganska petig, så bra blev det! Det var riktigt trevligt att se henne ligga på alla 4 å klippa, stryka å nåla. Hon lyssnade samtidigt på sin favorit Norah Jones i min stereo och verkade trivas riktigt bra!

Nu så här i efterhand så förstår jag ju varför det blev färdigt såpass fort, "vad gör du nästa helg? Jag tänkte att vi(jag då) skulle städa stallet, fixa golvet, spackla märkena i väggen, högtryckstvätta och måla tak å väggar. Sen får du bygga om boxarna lite".

Så nu vet jag vad jag gör nästa helg. :)

/Stefan

Guest asimov66

Jag tror hon kommer uppskatta detta mycket.

Trevligt med draperierna, jag har funderar på draperier bak av moltontyg men är inte säker då en papegoja skall in, det minsta jag vill är en tarzanfågel hängandes i draperierna :D rent ljudmässigt skulle det nog vara riktigt bra dock. Släng upp en bild hultan47 så vi får se hur det blir.

Jo, bilderna är tagna under arbetets gång, ska "bara" redigeras, storleksfixas å så får jag fixa ett konto på Photobucket. Verkar vara något som många av oss på forumet använder.

Själv blev det möbeltyg från Boråstyger. Kraftigt och tungt!

/Stefan

Edit: konto fixat! Nu ska jag bara fixa bilderna, får bli ikväll!

Så, mitt lilla försök att presentera bilder! Håll till godo, men jisses vilken hemsk färg de blev på väggen. Den är väldigt mycket mer dämpad i verkligheten!

Draperi1.jpg

Vad gäller tyget på soffan så har flickvännen som plan att sy något snyggare, kanske ska be om det innan jag fixar stallet! :)

Draperi2.jpg

Här försöker jag visa hur det kan se ut om man gått utbildning, själv hade jag kanske inte fållat alls.

/Stefan

Harryup var hemma hos mig och mätte upp mitt rum och vi kom då fram till att jag skulle köpa gardiner att ha bakom högtalarna (framför fönsterna) som jag kan dra för när jag lyssnar seriöst. ;)

- Jag hade tänkt införskaffa JJ Labs Stage Absorb som Engelholm Audio föreslog i detta inlägg.

//Eliot

Det ser rejält och välgjort ut. Märker du någon skillnad på din egen röst i rummet efter att draperierna kom upp... :?:

Hoppsan, hur kunde jag missa denna? Jo, det jag kan höra så blev rummet lugnare. Förut var det lite som att stå i ett omöblerat rum, inte fullt så illa men nästan. Nu känns det lite mera "ombonat" så att säga. Jag har för avsikt att sätta upp mycket mera tavlor och möblera lite till. Allt enligt Engelholms ideer som jag tycker verkar sunda även om jag gillar det lite stilrena utan för mycket grejer. Men, vad gör man inte för bättre ljud. ;)

Älsklingen hemma har mer blommer än hon behöver så det tänkte jag låna ett par bl.a.

/Stefan

• 3 weeks later...
Guest asimov66

lite OT:

Fick hem en ny familjemedlem idag, en amasonpapegoja vid namn Calvin. 3 månader och 34 cm hög, en gulkindad amason rättare sagt.

när vi ändå snackade lite pippi innan :D

Guest asimov66

Jag tycker de fungerar faktiskt samtidigt som de ser bra ut designmässigt.

Om man säger rent designmässigt så kostar en ikea tavla mer än vad dessa mössen gör och dessa är snyggare med.

SEN...

Funktionen, jag trodde inte att de skulle fungera när jag köpte dem. jag ville ha dem som skydd så papegojan ej använder högtalarna som landningsplatta .

Efter jag haft dem ett tag finner jag faktiskt att de fungerar.

Jag märker att jag får skruva upp mera för att få samma volym som innan (kan bero på jag flyttat högtalarna med).

Jag är supernöjd med detta tweak. Rekommenderas.

lite OT:

Fick hem en ny familjemedlem idag, en amasonpapegoja vid namn Calvin. 3 månader och 34 cm hög, en gulkindad amason rättare sagt.

när vi ändå snackade lite pippi innan :D

Då blir det till att börja repa maskrosblad... :) Bland det bästa du kan servera och frågan är om man inte kan köra det i mixer... :?: Här hittar du annars tre trevliga bakrecept.