Jump to content

Fler newbies

Recommended Posts

Hej alla glada film och musik älskare,

Då det är många nya som presenterar sig själva i forumet så tänkte jag att som ny kan väl jag också köra en kortis.

För min del så känns det som om jag är lite gröngöling jämfört med många av Er härinne. Men som många har antytt så är det en trivsam miljö och man känner sig trygg att be om råd eller tips. min resa började som 13 åring då jag jobbade som dj på frititdsgården där jag växte upp. Hade 2xSL1210:or och numark mixer samt 2st Technics dj-cd spelare...de som såg ut som kassamaskiner. :)

Och så 2st Jamo 500 och st Cerwin vega betonghögtalare och 2x1000w slutsteg som jag inte minns märket på, men bra tryck på dansgolvet ver det iaf. Men nu är den anläggningen sedan ett tag såld :(, men 12:orna och LP:nastår fint uppradade.

Idag är det annorlunda med både musik lyssnandet och val av utrustning...är i uppdaterings fasen. Har idag Sonys DA900ES som driver Mordaunt-Short 908:or frontar, 905:a center, 903s surrounder och 907 subban. Kanske inte den perfekta kombinationen för välljud, men passade min plånbok vid tillfället jag bytte upp mig från en enklare setup. På bild sidan är det en billig Helios som scalar DVD filmerna till 720p till en Sharp Aquos 37", men som skall uppgraders till deras nya 52" med full HD.

Som ni märker så är jag i en klass långt från er andra i detta forum, men med er hjälp med tips och råd så tror jag att det skall gå vägen. Och med det så vill jag också säga det att pga. intresset så starta jag eget inom detta. Jag har dessutom fått agenturen för Anthem och Anthem Statement i skandinavien. Så med små steg kliver jag från en trygg anställning som IT-strateg till att ta mig an något som känns lite scary men spännande. Jag hoppas att ni som finns här kommer att vara snälla mot mig och mitt företagande!

Titta gärna in på www.digitalliving.se

Mvh/Thomas

Som ni märker så är jag i en klass långt från er andra i detta forum, men med er hjälp med tips och råd så tror jag att det skall gå vägen. Och med det så vill jag också säga det att pga. intresset så starta jag eget inom detta. Jag har dessutom fått agenturen för Anthem och Anthem Statement i skandinavien. Så med små steg kliver jag från en trygg anställning som IT-strateg till att ta mig an något som känns lite scary men spännande. Jag hoppas att ni som finns här kommer att vara snälla mot mig och mitt företagande!

Titta gärna in på www.digitalliving.se

Mvh/Thomas

Hejsan Thomas!

Det enda ifråga om klasser och graderingar du kommer att träffa på här är möjligen uppgraderingar :D och det kan ju vara kul ibland när andan faller på. Intresset och passionen är det som räknas men du måste lägga in företagsinformationen i signaturen så att den följer dina inlägg. Här passar det också bra med en direktlänk till hemsidan.

Välkommen!

Välkommen! Det är alltid kul med nya medlemmar tycker jag! :)

Det här med klasser och så vidare är ju egentligen ointressant. Mångfald är det som gäller, det brukar bli roligast då!

Det här med klasser och så vidare är ju egentligen ointressant. Mångfald är det som gäller, det brukar bli roligast då!

Ja, vi har ju alla halkat in på det här med hifi på olika sätt och det är precis som du säger variationen som berikar. Det är också mycket trevligt med beskrivningar bakåt i tiden så som bl.a. den här tråden startade.

Verkligen! Historia är aldrig fel. :) Vintageprylar är skojiga också, hade jag bara mer plats hade jag garanterat samlat på sånt, hehe.

Hej Alla,

Tack för era vänliga och varma bemötande!

Man känner sig som sagt trygg här, det tog ett tag innan jag faktisk vågade skriva en presentation. Men nu är det gjort och jag känner att det finns mycket att ta del av eller/och dela med sig utav.

Som K-man skrev med musikglädje så är det exakt det jag söker....och även filmglädje. Och med det vill jag säga att jag nådde lite utav nirvana då jag tittade på U2's DVD konsert med DTS ljudet på häromdan. Och detsamma med Gregorians tolkning av Robbie Williams Angel på DVD konsert, men här var det tyvärr bara DD i 5.1. :D

Och återigen vill jag tacka alla som har välkomnat mig som ny medlem!

ja det kallar jag ordentlig satsning. Inte kattskit du har precis. Audiospace ser ju bara för läckra ut.

Burmester B50 är en högtalare jag tycker du skall gå på om du har pengar. Men B30 duger ju den också...

Som sagt lycka till! Hoppas att det går vägen med en butik med enbart exlusiva produkter.