Jump to content

Ny i sällskapet ...

Lansen

Recommended Posts

Hejsan!

Har kikat lite i "smyg" på forumet. Många kunniga och inte minst vänliga inlägg/svar! Då kändes det rätt att ta mod till sig och ödmjukt ansöka om medlemsskap ;)

Efter snabbt och trevligt bemötande från admin. ( Tack Timbre!) så kommer en kort presentation av det som spelar i vår familj....

Försteg: H/K Citation 21 o 25

Slutsteg: 2 stycken H/K Citation 22 (Ett Krell FPB 200 på väg in...)

CD: Sony CDP-X7ESD

SACD: Sony DVP-NS 900V

Skivspelare: Thorens TD 318 med Goldring p.u

Tuner: H/K Citation 23

Högtalare: Monitor Audio Silver 8

Högtalare: Infinity Renaissance 90

Högtalare: Infinity Sigma

Kablage från MIT, Monster, Supra, Solid Tech....

Lite "vintage" över anläggningen, men här hos oss och i våra öron låter det kalas!

O ja visst!

Sen har vi ju sonens skrammelmetallinfekterade :evil: (konstigt ord, eller) anläggning.

Förstärkare: NAD C 320

CD: NAD 523

Högtalare: Dali AXS 5000

Hembion är ett fall för andra forum.... :?:

Lansen

Välkommen! :)

Härligt med lite gamla sköna Citationprylar.. Citation var mitt eget intåg i hifivärlden i slutet av 80-talet (21 + 24 hade jag då) och de var verkligen bra!

Välkommen! Jättekul prylar. Minns min avund mot bästa kompisen Lasse som körde Citation och jag kunde endast harva vidare med min 35 watts Luxman. Vill minnas det var kring 1978.

Jag tror Du får mycket utbyte med att vara med på Euphonia - det vänligaste och mest ödmjuka forumet för stereo. ;)

Bebop

Härliga kommentarer!

oLjud: intryck och uppgraderingar kommer ....!

iroise: varm och gemytlig känsla :)

K-man: 50% vinyl...

Timbre: Tack!, Helt rätt... IRS Sigma behöver ett alternativt kraftverk, kanske kommer ett rörsteg att balansera upp framöver! Tänker köra balanserat hela vägen....

Bebop: Skruva fram årtalet till slutet av 80-talet så är mina Citation mer hemma! Minns också med glädje mina Luxmanstärkare L-435 och L-510... Underbart ljud, ångrar nästan att de såldes : :clown:

Mattias: Är inte med dig ang. "effektlockeri" ..... ge mig lite mer att jobba med! :)

Med tanke på att vi kommer att flytta till ett nytt hus. 1800-tals skånelänga mot 1950-tals betonghus med källare.... Intryck och placering av anläggningen "flyter" lite just nu... IRS Sigma "bor" i källaren på vår krog.... I originalemballage, men ändå! Det smärtar :dead:

Må väl

Lansen

Med tanke på att vi kommer att flytta till ett nytt hus. 1800-tals skånelänga mot 1950-tals betonghus med källare.... Intryck och placering av anläggningen "flyter" lite just nu... IRS Sigma "bor" i källaren på vår krog.... I originalemballage, men ändå! Det smärtar :dead:

Perfekt utgångsläge för en lång uppackningstråd... :mm::)

Larsen, tänkte på dina hungriga högtalare som lockar till sig lite Krell effekt. Många är vi som förr eller senare vill prova vad gott om effekt kan göra i sin anläggning, "effektlockeri" ;)

Flyttdax ja, låter spännande med uppackningstråd :)

/Mattias

Många är vi som förr eller senare vill prova vad gott om effekt kan göra i sin anläggning, "effektlockeri" ;)

Ja, hur många är vi inte som har fördjupat sitt förstärkarintresse :) via högtalare från Apogee, Infinity och liknande... :?:

Det står ett par Sigma i Göteborg som låter helt underbart med ett Krell KSA-250.

Kul att du är påväg in i forumet Lansen!

Tro inte att grejer är dåliga för att de är några år gamla. Jag som många fler ser fram mot dina intryck av din anläggning och även eventuella skillnader vid en krelluppgradering.

mvh,

/Henrik

Kul, som nykomling själv vill jag oxå önska dej välkommen. För mej är "fin"stereo nytt och den stereo du beskriver är nog mest sånt jag drömmer om.

Själv har jag handlat slut på mina pengar för en stund och får jobba med rumsakustik istället :)

/Stefan