Lansen Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Hejsan! Har kikat lite i "smyg" på forumet. Många kunniga och inte minst vänliga inlägg/svar! Då kändes det rätt att ta mod till sig och ödmjukt ansöka om medlemsskap Efter snabbt och trevligt bemötande från admin. ( Tack Timbre!) så kommer en kort presentation av det som spelar i vår familj.... Försteg: H/K Citation 21 o 25 Slutsteg: 2 stycken H/K Citation 22 (Ett Krell FPB 200 på väg in...) CD: Sony CDP-X7ESD SACD: Sony DVP-NS 900V Skivspelare: Thorens TD 318 med Goldring p.u Tuner: H/K Citation 23 Högtalare: Monitor Audio Silver 8 Högtalare: Infinity Renaissance 90 Högtalare: Infinity Sigma Kablage från MIT, Monster, Supra, Solid Tech.... Lite "vintage" över anläggningen, men här hos oss och i våra öron låter det kalas! O ja visst! Sen har vi ju sonens skrammelmetallinfekterade :evil: (konstigt ord, eller) anläggning. Förstärkare: NAD C 320 CD: NAD 523 Högtalare: Dali AXS 5000 Hembion är ett fall för andra forum.... Lansen Quote
oLjud Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Välkommen! Hoppas du kommer trivas lika bra som jag gör på detta forum Ser framemot några bilder och intryck på hur det låter och vad du vill förbättra och dylikt Quote
iroise Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Bemötandet du fick vid medlemsansökan anger tonen som råder på forumet, välkommen! Quote
Guest Peo Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Välkommen! Härligt med lite gamla sköna Citationprylar.. Citation var mitt eget intåg i hifivärlden i slutet av 80-talet (21 + 24 hade jag då) och de var verkligen bra! Quote
K-man Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Japp, känn dig mycket välkommen! spelas det mycket vinyl? \\K-man Quote
Timbre™ Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Lite "vintage" över anläggningen, men här hos oss och i våra öron låter det kalas!´ Vintage står högt i kurs på Euphonia. Här finns mycket som är bekant, känner på mig att FPB 200:an är på väg till Sigmorna... Välkommen! Quote
Bebop Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Välkommen! Jättekul prylar. Minns min avund mot bästa kompisen Lasse som körde Citation och jag kunde endast harva vidare med min 35 watts Luxman. Vill minnas det var kring 1978. Jag tror Du får mycket utbyte med att vara med på Euphonia - det vänligaste och mest ödmjuka forumet för stereo. Bebop Quote
Tompa Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Hej Lansen ! Välkommen till ett mycket trevligt HIFI å musik forum !! //-- Tompa -- Quote
Timbre™ Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Vill minnas det var kring 1978. Var inte detta tiden för THD, TIM och DIM... Satt först nöjd med Luxman/Accuphase men när Infinitylivet väl var igång fylldes hifihyllan av produktblad från HarmanKardon, Denon, Yamaha och NAD. Quote
Mattias Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Kul med nya medlemmar! Välkommen till forumet Lansen Nyfiken av sin natur är man och vem har inte drabbats av "effektlockeri" någongång? /En oskyldigt visslande Mattias Quote
Lansen Posted July 24, 2007 Author Posted July 24, 2007 Härliga kommentarer! oLjud: intryck och uppgraderingar kommer ....! iroise: varm och gemytlig känsla K-man: 50% vinyl... Timbre: Tack!, Helt rätt... IRS Sigma behöver ett alternativt kraftverk, kanske kommer ett rörsteg att balansera upp framöver! Tänker köra balanserat hela vägen.... Bebop: Skruva fram årtalet till slutet av 80-talet så är mina Citation mer hemma! Minns också med glädje mina Luxmanstärkare L-435 och L-510... Underbart ljud, ångrar nästan att de såldes : :clown: Mattias: Är inte med dig ang. "effektlockeri" ..... ge mig lite mer att jobba med! Med tanke på att vi kommer att flytta till ett nytt hus. 1800-tals skånelänga mot 1950-tals betonghus med källare.... Intryck och placering av anläggningen "flyter" lite just nu... IRS Sigma "bor" i källaren på vår krog.... I originalemballage, men ändå! Det smärtar Må väl Lansen Quote
Timbre™ Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Med tanke på att vi kommer att flytta till ett nytt hus. 1800-tals skånelänga mot 1950-tals betonghus med källare.... Intryck och placering av anläggningen "flyter" lite just nu... IRS Sigma "bor" i källaren på vår krog.... I originalemballage, men ändå! Det smärtar Perfekt utgångsläge för en lång uppackningstråd... Quote
Mattias Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Larsen, tänkte på dina hungriga högtalare som lockar till sig lite Krell effekt. Många är vi som förr eller senare vill prova vad gott om effekt kan göra i sin anläggning, "effektlockeri" Flyttdax ja, låter spännande med uppackningstråd /Mattias Quote
Timbre™ Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Många är vi som förr eller senare vill prova vad gott om effekt kan göra i sin anläggning, "effektlockeri" Ja, hur många är vi inte som har fördjupat sitt förstärkarintresse via högtalare från Apogee, Infinity och liknande... Det står ett par Sigma i Göteborg som låter helt underbart med ett Krell KSA-250. Quote
Matrixen Posted July 24, 2007 Posted July 24, 2007 Kul att du är påväg in i forumet Lansen! Tro inte att grejer är dåliga för att de är några år gamla. Jag som många fler ser fram mot dina intryck av din anläggning och även eventuella skillnader vid en krelluppgradering. mvh, /Henrik Quote
Hultan47 Posted July 25, 2007 Posted July 25, 2007 Kul, som nykomling själv vill jag oxå önska dej välkommen. För mej är "fin"stereo nytt och den stereo du beskriver är nog mest sånt jag drömmer om. Själv har jag handlat slut på mina pengar för en stund och får jobba med rumsakustik istället /Stefan Quote
Recommended Posts