Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vi är mycket stolta över att i senaste numret av The Absolute Sound har vår modell Coltrane fått det mycket prestige fyllda priset "Golden Ear Award".

Harry Pearson skriver bla "Talk about a seductive sweetheart of a speaker system".

Mvh

Marten

Guest Audio Concept
Posted

Grattis, verkligen kul att ni fick utmärkelsen.

mvh, Audio Concept

Posted
Häftigt!

Glömmer aldrig när vi lyssnade på Coltrane i version 1A. En lördag i Olskroken, delningsfiltren på golvet och det var tack vare Jorma jag lyckades slinka med... :mm: Mycket på vägen från HiFiForums arkiv till The Absolute Sound. Kolfiberkabinettet kom väl precis innan Arkenmässan 2002... :?:

Guest Jorma
Posted
Glömmer aldrig när vi lyssnade på Coltrane i version 1A. En lördag i Olskroken, delningsfiltren på golvet och det var tack vare Jorma jag lyckades slinka med... :mm: Mycket på vägen från HiFiForums arkiv till The Absolute Sound. Kolfiberkabinettet kom väl precis innan Arkenmässan 2002... :?:

Det var på vårkanten 2002 som du var med och lyssnade på dom. Det var prototyperna med MDF-lådor.

Kolfiberkabinettet kom 2 dagar före Arkenmässan 2002 och jag hörde dom första gången dagen innan mässan precis innan vi körde ut dom. Jag hade inte riktigt fastnat för Coltrane innan dess, men då jag hörde dom i kolfiberkabinettet så bestämde jag mig för att dessa ville jag ha. Det var rätt stor skillnad i ljud i jämförelse med MDF-lådorna och utseendet var heller ingen nackdel i den jämförelsen :mm:

Frugan såg på min blick när jag kom hem den dagen att det kanske inte var någon god ide att upprepa det hon hade sagt tidigare om att byta ut mina Sonus Faberhögtalare mot Coltrane.

"Över min döda kropp" var vad hon sagt tidigare :D

Posted
Frugan såg på min blick när jag kom hem den dagen att det kanske inte var någon god ide att upprepa det hon hade sagt tidigare om att byta ut mina Sonus Faberhögtalare mot Coltrane.

"Över min döda kropp" var vad hon sagt tidigare :D

Förståndig fru - det hade kunnat sluta illa ;):D