Brian7500 Posted July 21, 2007 Posted July 21, 2007 Hejsa.... Jeg vil med dette gerne starte en ny tråd som skal omhandle et CD-afspiller "projekt" som jeg gerne vil have realiseret, og som jeg håber at I har lyst til at hjælpe mig med. Se det jeg gerne vil er, kort og godt, at få en cd-afspiller der lyder så godt som overhoved muligt. På Redbook materiale vel at mærke. SACD er for mig fuldkommen uinteressant. Jeg tror ikke på at dette medie nogensinde vil slå rigtigt igennem og jeg har ikke lyst til at skulle starte en ny pladesamling op. Jeg har brugt mange penge og meget tid på min redbook samling og vil derfor fortsætte med den og have det bedste ud af den(jeg har af samme grund også valgt vinyl fra). Jeg vil sætte følgende stikord på, hvad der i mine ører er "godt": Analogt, varmt, lækkert, medrivende, engagerende. Det jeg gerne vil have, er en cd-afspiller der får mig til at sidde, og spille den ene cd efter den anden, til langt ud på natten og med et smil fra øre til øre. Hvad jeg vægter mindre er: Detaljeringsgrad og analytiske evner. Lyden må for GUDS skyld ikke være kold, skarp og "digital". Se udgangspunktet har jeg også allerede besluttet mig for: Jeg vil have en god "gammel" Sony SCD-777ES toploader (CD og førstegenerations SACD afspiller). Igen er SACD gengivelsen helt uinteressant for mig. Denne maskine er valgt, fordi jeg ikke kan komme i tanker om et mere stabilt løbeværk. Og så også fordi Sonys byggekvalitet næppe fåes meget bedre. Men hvordan og hvorledes kan denne maskine udbygges og forbedres? - Jeg har selvfølgelig tanker om en separat DAC (eventuelt med rør). - Jeg ved også at der er flere firmaer der laver opgraderinger til disse maskiner. - Men hvad kan man mere gøre? NU vil jeg gerne have Jeres hjælp.... Alt hvad I har af erfaringer, meninger og gode ideer. I må endelig skrive.... På forhånd tak for hjælpen. Og tak fordi I gad og læse dette lange indlæg. Quote
iroise Posted July 21, 2007 Posted July 21, 2007 Själv hittade jag hem med en Accuphase-spelare och jag tycker inte den är analytisk. Quote
Timbre™ Posted July 21, 2007 Posted July 21, 2007 Jeg vil have en god "gammel" Sony SCD-777ES toploader (CD og førstegenerations SACD afspiller). Det där är ju en trevlig och stabil apparat som bör fungera utmärkt som transport. Vilka digitala utgångar är den utrustad med... Quote
Brian7500 Posted July 21, 2007 Author Posted July 21, 2007 Det där är ju en trevlig och stabil apparat som bör fungera utmärkt som transport. Vilka digitala utgångar är den utrustad med... Det ved jeg faktisk ikke. Men det kan da undersøges. Quote
Jockewe Posted July 22, 2007 Posted July 22, 2007 Eftersom titeln på tråden är "Projekt Ny CD-afspiller" så vill jag bara tipsa om en CD-spelare som har fått mig helt nöjd och lugn. Musicl Fidelity A5 CD Läs om den här; http://www.musicalfidelity.com/products/a5/a5cd.html Den låter mycket bra tycker jag och många med mig. Quote
calm Posted July 26, 2007 Posted July 26, 2007 Brian 7500 Skulle rekommendera dig att titta och lyssna på ARC CD3 som är en utmärkt musikalisk spelare och dessutom enkel och okomplicerad i sin uppbyggnad och hantering. Finns en utmärkt tråd på detta forum som beskriver spelaren. I mitt tycke en starkt underskattad spelare om man är inne på Red Book-spåret. Detaljerad utan att vara överanalytisk, men framförallt en harmoni och musikalitet som saknar motstycke. Calm Quote
Recommended Posts