Jump to content

Recommended Posts

Posted

Intresserade av Brinkmans mycket fina produkter, tex. tonarm eller elektronik bes kontakta oss på info@klubben.net för information och priser.

Deras Tonearm 10.5 - kommer att ingå som en rekommenderad komponent tillsammans med våra skivspelare. Inom kort kommer vi kunna dema denna kombination.

TONEARM 10.5

TONARM.jpg

INTEGRATED

Vollverstaerker.jpg

Läs om övriga produkter på Brinkman

mvh, robert

Guest Jorma
Posted

Jag och Mårten Design kommer att ställa ut på Stereophiles "Home Entertainment 2004 East" i New York den 20-24 maj tillsammans med bla. Brinkman.

Det blir vinylspelare, riia/försteg och mono effektförstärkare från Brinkman.

I rummet kommer också att finnas Ed Meitners EMMlabs cd/sacd och dac.

Edit:

Det såg ett tag ut som att det inte skulle bli Brinkman. Dom ansåg sig inte ha råd, men nu har dom betalat sin del av rummet och kommer att vara med i New York.

Posted

Grattis Robert! :D

Jag har faktiskt rekommenderat Brinkmann till andra importörer men de har inte visat intresse så nu gläds jag med Dig.

Brinkmann senaste försteg lär vara mycket bra "enligt vanligtvis välinformerad källa" - och snygga har de alltid varit. Det är inget märke som byter modeller ofta utan det sker i det tysta så dagens modeller ser med något undantag ut som gårdagens. Det är skönt när det finns märken som inte följer modellbytarhysterin som tidningarna gärna framtvingar. Detta hindrar inte att modellerna kontinuerligt förbättras...

Det dom gör bäst är emellertid skivspelare - men jag vet inte om man kan vänta sig att Du importerar deras skivspelare Balance eller den nya Lagrange. En mycket god vän till mig har en tidigare modell Avance och han har nu införskaffat det senaste försteget från Brinkmann och det lär låta förbluffande tillsammans med ombyggda single ended EAR-monoblock och Acapella Violon.

- Jag kan knappast vänta tills jag kan besöka honom i Schweiz :cool:

Mvh

Sven

Posted

Jorma,

det kan komma låta bra i New York. Skall bli spännande att höra dina erfarenheter från den mässan.

Eliot,

tack för det. Jag håller med, - bra design är onödigt att göra om. Vi ser mycket framemot deras produkter som är tysk noggranhet och ingeniörskonst på sitt bästa. Har förstått att det är rätt stort intresse för deras produkter också i Sverige.

När det gäller skivspelarna tar vi mer än gärna hem dem också, - även om vi producerar egna spelare. Designmässigt är våra och deras helt olika, - och som alltid avgör kunderna vad de vill ha.

Ps. Du kanske kan få fram en bild av din väns anlägg.

mvh, robert