Jump to content

Dagens tweak

Guest Peo

Recommended Posts

Det här låter så vansinnigt dumt att jag bara måste berätta.. :D

The Teleportation Tweak is the extraordinary new product from Machina Dynamica. The Teleportation Tweak is an advanced communications technique discovered and developed by Machina Dynamica for upgrading audio systems remotely, even over very long distances. The Teleportation Tweak is performed during a phone call to Machina Dynamica; the tweak itself takes about 30 seconds. The call can be made via landline phone or cell phone.

Remarkably, the Teleportation Tweak is independent of distance and signal transmission medium, thus will work anywhere in the world. The "tapping signals" transmitted over the phone will not attenuate even over great distances. So far, the Teleportation Tweak has been successfully demonstrated for distances up to 4000 miles (6500 km). While not absolutely necessary, the customer's audio system can be warmed up prior to the phone call if A/B testing the Teleportation Tweak is desired.

The effects of the Teleportation Tweak are instantaneous and the improvement to the sound will be audible immediately. The Teleportation Tweak excels in layering, texture, inner detail, air and that you-are-there presence of real music. Bonus: The picture quality of any video system will also be improved! The Teleportation Tweak works over landline phone or cell phone.

Källa: Machina Dynamica

Nån som vill prova? ;) Kostar bara $60.

För övrigt håller jag på att utvecklar en metod för transistorhealing som kommer att lanseras snart. I princip går det ut på att jag genom min kropp alstrar positiva vibbar som permanent optimerar en transistors egenskaper till det bättre genom diverse kvantmekaniska fenomen. Intresserade kan skicka ett PM så återkommer jag inom kort.

Det här verkar vara någon slags overall healing och det är kanske själva perceptionsförmågan som får sig en dos... :?::)

Japp, då jag bara är på prototypstadiet än fokuserar jag än så länge på enskilda komponenter.. Kompletta systemlösningar får ses som ett framtidsprojekt. ;)

:D :D :D !!!

Funkar det per sms också tro? ;)

Nix, tyvärr inte!! Du spelar upp lite klick och ljud via telefonen.. Extra roligt tyckte jag det var att läsa att man inte ens behöver befinna sig i samma rum när man spelar upp signalerna via telefonen.. Det räcker om man är i samma hus.

Jorå, så atte..

Nix, tyvärr inte!! Du spelar upp lite klick och ljud via telefonen.. Extra roligt tyckte jag det var att läsa att man inte ens behöver befinna sig i samma rum när man spelar upp signalerna via telefonen.. Det räcker om man är i samma hus.

Jorå, så atte..

Bor man i lägenhet så får man kräva pengar av grannarna oxå. Apropå healingen.... funkar det på rör oxå, så jag slipper kostsamma rörbyten. Strålande buisness för alla med dyra 6H30P rör.

Detta är ju helt underbart! Nu börjar vi snart snacka om hifi-religös på riktigt. Vilken gud är hifi-guden? Det bästa är att man bara behöver tro på hifiguden så kommer din anläggning genast att låta mycket bättre! Hifi-änglar kommer därmed att smeka dina kablar och få dem att lyfta sig från golvet i extas. :-) Eller fungerar kanske qigong bättre för vinyl? Det gäller att ha kolla på alla begrepp...

Vidabefrodar detta till Guldöra med vänner. De kanske kommer med en utvärdering

Nu välkomnar vi hifineorotikern guldöra Lindeman, till kvällens pratsund.

Jaha hifineorotiker vad är det?

Hifineorotiker och hifineorotiker det handlar ju om det perfekta ljudet, om tvix o tråk, viktiga saker i livet, ja viktigare är livet.

Detta låter ju allvarligt?

Det finns inget viktigare än ljudet den som inte förstår det är dum, dummare än en Onoff butik. Jag och mina meningsfränder Ljudbilden och Röris demonstrerar där, vi kastar dåliga hifigrejer på dem som går dit. Att vi får sitta hos polisen ibland är strunt samma. Vi har anmält dom till EU domstolen för ljudförfalskning Onoff alltså.

Jaså vad är dåliga hifigrejer då?

Sånt som vi tycker är dåligt är dåligt punkt slut.

Ja då är det väl så. Vad är tvix och tråk ?

Tvix är en lyckad uppgradering Tråk är en lite sämre uppgradering. Men alla uppgraderingar är bra, ett måste för att livet skall fungera.

Detta låter ju intressant berätta mera.

Ett särskilt lyckat tvix var när jag stängde av vattenförsörjningen till lägenheten. Som ett trollslag försvann toalett fluttret och diskbänks fnittret allt öppnade sig.

Det låter ju hårt leva utan vatten?

En skitsak det är ju ljudet det handlar om. Diska kan man göra i tvättstugan, sen har jag ett dass på balkongen, inga problem. Föresten så hade jag en fru innan hon försvann då, klagade över blåskattar och andra oväsentligheter. Hon gillade inte och vara basabsorbent heller trots att jag gödde henne till 200 kg. Så det var lika bra att hon drog, hon förstod inte ett dyft. Jag har ett par knottriga basportar det funkar lika bra.

Herregud var det ett lyckat tvix? Stackars kvinna må jag säga.

Ja det var det men du fattar ju ingenting du är en Onoff jag kan lika gärna prata med en kompakt anläggning. Stackars kvinna säger du! Trams, hon hämnades med WAF auktioner samlade ihop andra gnäll käringar och försökte smutsa ner vårat liv. Nä hon var ingen kvinna ett världskrig var hon.

Kanske det men vad är då ett tråk?

Mitt senaste tråk var när jag stenade systemet. Det finns en speciell blåsten i Mordesmolompolo som är bra att stena med. Man lägger sten på sten på systemet så det substrakta undertonsgnisslet undertrycks, ett underbart ljud svävade i rummet. Sen ramlade allt ner hos grannen, hade tagit hem fem ton sten.

Det låter ju dyrt denna hobby.

Hobby du har fortfarande inte fattat Onoff, detta är ingen hobby det handlar om livet. Det finns Uff conteniers med gratis kläder. Mat går att äta på Ica när det är provsmakning, man får en blandad kost på det sättet.

Så ni har trevligt du och dina kompisar när ni lyssnar på musik?

Musik kan man ju för fan inte lyssna på. Det låter ju hemskt, vi lyssnar på blått och grått brus. Det är det enda vettiga när det gäller det perfekta ljudet. Vi har en referensplatta, den du!

Är det musik då?

Naturligtvis inte OnOff. Den heter ”änglar fiser” det är ingen inte någon hittills som lyckats fått höra den plattan . Vi skall bygga höghöjdshus med vakum i röris lyssningsrum och då vore det fan om vi får till det. Då kanske vi kan bli först att höra änglarna.

Jag blir mer och mer häpen, var skall detta sluta?

Nu omedelbart, för nu går jag för du har inte förstått ett skit.

Finns det någon som på allvar tycker det spelar någon roll, Ekman?

Sen när finns det en standard för humor? Ovanligt larvigt inlägg. Om du inte uppskattar något är det väl bara att gå vidare, eh?

Slutdiskuterat.

Svejk, det här är humor på hög nivå. Att kunna garva åt sig själv och sin "hobby" är helt ok.

//Shamrock

Kan bara hålla med. Att begränsa sig till den kategoriska världen (svart-vitt, färgat-ofärgat, jag har rätt-du har fel) innebär uppenbara risker att glida ner i tråkhifiträsket.

Jag har inga problem med att skratta åt mig själv eller min hobby som sådan, var bara just det där som inte är speciellt roligt.

Jag menade ju inte heller att jag har rätt och alla som uppskattar den humorn har fel, undrade bara om det faktiskt fanns någon som gjorde det.

Svejk! Man lyfter på halmhatten.....

Ser fram emot nya "Lindemannare". T.ex när syret tagit slut i nån livlig diskussion, eller bara som en tankeställare till oss

freaks. Sen gör väl inte Hasse nåt nytt på skiva längre, -bara det...

Mer sånt! :)

mvh Janne