Kraudio Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 Hade den stora förmånen att få haka på Jörgen "Ultimate" Nilsson till the Home Entertainment Show, New York nu i maj. Här fanns det bästa av det mesta. Bla. TAD REFERENCE ONE. Högtalarna demades av Andrew Jones (Director of engineering TAD) En sak skall direkt klargöras (för att ta ett exempel) när "Another brick in the wall" med Pink Floyd spelades, stod håret på armarna rätt upp........... maken till upplösning och närvarokänsla som här presterades är nog svår att förstå, för den som inte fanns på plats. (AMPVII) Efter ett tag fick vi lämna rummet för att helt enkelt hämta andan. Kanske gjorde vi ett misstag genom att besöka TAD rummet först, för ljudet där förtog upplevelsen av de andra rummen.......... Med största sannolikhet kommer TAD REFERENCE ONE att finnas hos ULTIMATE för demo under hösten, det ni............... Hälsningar Kraudio Quote
Kraudio Posted June 27, 2007 Author Posted June 27, 2007 Kul, javisst! I övrigt en ren prioriteringssak, Timbre.................. Kraudio Quote
eliot Posted June 27, 2007 Posted June 27, 2007 En sak skall direkt klargöras (för att ta ett exempel) när "Another brick in the wall" med Pink Floyd spelades, stod håret på armarna rätt upp........... maken till upplösning och närvarokänsla som här presterades är nog svår att förstå, för den som inte fanns på plats. Jag "vallfärdade" till Westfalenhalle i Dortmund och det var mycket riktigt en upplevelse som det inte finns en tillstymmelse till chans att en anläggning - hur bra den än må vara - kan återge //Eliot Quote
Kraudio Posted June 28, 2007 Author Posted June 28, 2007 Gratulerar till denna fina upplevelse Eliot! Visst är det så, som med det mesta här i livet, att den"äkta varan" normalt är bäst. Min upphetsning över vad TADarna presterade skall naturligvis i första hand ses i ljuset av högtalar återgivning. Kraudio Quote
AMP VII Posted June 29, 2007 Posted June 29, 2007 Det är därför jag ska hålla mig så långt från Jörgen i Vimmerby som möjligt när de kommer dit??? Vill inte utsätta mig för detta, tror jag! Det blir för stora hål plånboken av det..... Var inte så avundsjuk när Jag pratade med Jörgen när ni var på plats Quote
Kraudio Posted June 29, 2007 Author Posted June 29, 2007 Sprätta hål i madrassen, vet ja................ :evil: Kraudio Quote
Recommended Posts