Jump to content

Forumstrafik

Timbre™

Recommended Posts

Antalet gäster på Euphonia har ständigt ökat (dagens rekord 560 online) och jag var fundersam på om det kunde vara något fel på registreringsfunktionen men så är det uppenbarligen inte. Mikael har utökat administrationspaketet med ett nytt avläsningsinstrument och det var ju intressant läsning... :o:D

Under innevarande månad kommer 32% av besöken från Sverige och 29% från USA. Därefter kommer Norge, Danmark, Italien och Thailand i nämnd ordning. Listan på mindre antal besök är överraskande och omfattar allt från Japan över Australien till Europa och Sydamerika.

Lite kul så här mitt i sommarlugnet... :cool:

Kul! :)

Jag gissar att vi får en hel del träffar tack vare Google. Kan man få någon statistik på det tro..? Det borde gå att se "referrals" från Google.com tycker jag.. Mikael, har du koll på det? :)

Hmm, tre sajter som jag underhåller har haft en markant ökning av beökare (från 40/dygn till 6-900/dygn) dom senaste dagarna.. så jag tror att det kan va nått på gång.. men vad, har jag inte en enda nyckel till...

trodde eventuellt att det var nån sökmotor som sänt nya spindlar...

/ptr

Guest Bernt

Just nu har vi t.ex besök av Yahoo på HF, 44 stycken.

OrgName: Inktomi Corporation

OrgID: INKT

Address: 701 First Ave

City: Sunnyvale

StateProv: CA

PostalCode: 94089

Country: US

NetRange: 74.6.0.0 - 74.6.255.255

CIDR: 74.6.0.0/16

NetName: INKTOMI-BLK-6

NetHandle: NET-74-6-0-0-1

Parent: NET-74-0-0-0-0

NetType: Direct Allocation

NameServer: NS1.YAHOO.COM

NameServer: NS2.YAHOO.COM

NameServer: NS3.YAHOO.COM

NameServer: NS4.YAHOO.COM

NameServer: NS5.YAHOO.COM

Just nu har vi t.ex besök av Yahoo på HF, 44 stycken.

Det är nog mycket så det går till. Jag kan endast se statistik för en månad i taget och förutom "Direct Requests" så kommer trafiken mest via Google men även ett italienskt video-hififorum... :)

Guest Audio Concept

Bortser man från utlandstrafiken så beror säkert det lokala ökande intresset och närvaron på den höga kvalitetsnivå som Euphonia representerar. Kul!

mvh, Audio Concept

Som total nybörjare på sökrobotar och annat, undrar jag när någon skapar robotar som kan skapa användarkonton och rent

av skapa inlägg (t ex referenser till andra sidor; "Kolla vilken cool länk jag har hittat!"). Då kommer forumsvärlden, som vi

känner den att förändras. Den som vill drömma vidare om detta kan läsa William Gibsons böcker...

Det finns redan, wintermute. Däremot har ingen lyckats knäcka hur man tar sig förbi såna där koder och dylikt som man ofta får knappa in manuellt för att fullfölja en registrering.. Och Euphonia med många andra forum har en manuell process så där är det lugnt. :) (förutom för den som administrerar kanske!)

Det finns redan, wintermute. Däremot har ingen lyckats knäcka hur man tar sig förbi såna där koder och dylikt som man ofta får knappa in manuellt för att fullfölja en registrering.. Och Euphonia med många andra forum har en manuell process så där är det lugnt. :) (förutom för den som administrerar kanske!)

Faktum är att vi dagligen får ta emot ett tjugotal registreringar från Ryssland, Ukraina och diverse suspekta adresser. Plockas omgående bort men det finns ju alltid en liten risk att någon seriös registrering åker med i svepet.

Se där ja! Då har man lärt sig någonting i dag också.