Jump to content

Recommended Posts

Posted

kan inte mycket om opera eller lyssnar på det men tyckte det

lät förbaskat bra iallafall...

Bara att vänta tills han släpper en skiva då paul potts.

Posted

Sicken kille. Otroligt att ingen tagit hand om honom.

Han gjorde ett par smamissar har och var men om dom tar honom till en sangpedagog kan han sakert utvecklas. Det handlar inte bara om att halla tonen och klara all oktaverna. Till att na stjarnorna kravs det ocksa ratt vibrato och kunna hantera styrkan i rosten pa ett musikaliskt satt mellan takterna (modullera) t ex en takt svagt, tva takter starkare och tillbaka till en takt svagt och sedan halla liknande scheman genom hela stycket. Rostresurs saknas i vart fall inte.

Bebop

Posted

Wheee, det här hade jag missat! :)

Wow, en klar talang, definitivt. Med professionell träning och hårt arbete kan den här killen snart stå på scenen och dra fulla hus, det tror jag. Röst har han utan tvekan, men finslipningen kvarstår.

Oavsett vad, härligt att se! Hur fasen lyckades han hålla sig gömd? ;)

Instämmer med Eliot för övrigt, här finns verkligen chansen att höra hur bäst Jussi faktiskt var när materialet passade.

Vi som älskar Puccini fortsätter till min blogg och lyssnar på en gammal 78:a med Giuseppe di Stefano som sjunger E lucevan le stelle (det finns en mp3 för nerladdning). Det blir faktiskt inte bättre än så. :):app:

Posted

Idag på midsommardagen hörde jag ett program "Radiominnen" som handlade om bröderna Björling i Amerikat. Programmet går kanske att avlyssna på SR´s hemsida. Varför hette han Jussi, vad är det för namn?

Posted
Idag på midsommardagen hörde jag ett program "Radiominnen" som handlade om bröderna Björling i Amerikat. Programmet går kanske att avlyssna på SR´s hemsida. Varför hette han Jussi, vad är det för namn?

Ungefär som för Jean Sibelius så var det väll ett "smeknamn" för Johan.. Jussi Björling på Wikipedia... Som blev deras respektive "Trade Names"... ;)

/ptr

Posted

Första klippet är obetalbart. Rörande. Fångar musikstyckets essens. Hoppas hans talang inte skolas bort utan utvecklas.

/Tomas F.

PS själv "skolad". DS