Jump to content

Recommended Posts

Posted

I veckan rasslade den in genom brevinkastet... :mm:

Alla har säkert redan bläddrat igenom denna färgstarka katalog, här finns mycket intressant.

Katinka Wilson "One Life" hörde jag på Stockholmsmässan.

Mitt nästa skivköp.

1807.jpg

Tiny Island köpte jag på Stockholmsmässan.

Rekommenderas!

SACD19824.jpg

Jazz Delights verkar lovande.

Dags att provlyssna.

CD220001.jpg

Alla tre finns på SACD Multichannel Hybrid.

http://www.opus3records.com

Posted

Katina Wilson - One Life lyssnade jag lite på i tisdags. Verkar helt ok. Några lokala ortsbor var helt sålda på den. :) Blir väl att man köper den efter lite mer lyssning antar jag. Hörde bara cd-spåret dock. Nån som hört sacd spåret? Markant bättre?

Posted

Redan CD-skivorna på Opus3 håller ju mycket hög kvalitet men på Eric Bibb & Co får man ett tydligare inspelningsrum, mer äkthetskänsla i detaljer från instrument och omgivning...lite högre närvarokänsla i DSD-läge helt enkelt.

Har bara lyssnat i tvåkanal och jag skall göra samma jämförelse när Katinka dimper ner i brevinkastet... :)

Guest Zalve
Posted
Katinka Wilson "One Life" hörde jag på Stockholmsmässan.

Mitt nästa skivköp.

Hon kommer på fredag till dig,,, har jag hört... :D

Guest mikael
Posted

Hur beställer man katalogen? Kan inte hitta någon beställningsfunktion på hemsidan :(

Guest Zalve
Posted

Beställde en OPUS3 sak i förra veckan, som förhoppningsvis kommer i brevlådan idag.

Lars Erstrand

CD22014.jpg

Länk

Posted

Fina skivor! Verkligen kalas-inspelningar! :mm:

Tiny Island och Swedish Jazz Kings köpte jag på förra Arken.

På High End i Stockholm blev det Organ Treasures och Concert for Double Bass and Orchestra.

Nästa inköp blir nog Global Percussion Network - Rauk.

/Gr.

• 2 weeks later...
Posted

Katinka verkar göra hembesök hos ganska många nu....så även hos mig...har bara hunnit lyssna på ett urval av spåren hittils...men jag inser att den kommer lyssnas mer på! :mm:

...för att förtydliga så kom jag hem och var väldigt trött...varvid jag ändå var tvungen att lyssna lite på ett urval av de nya skivorna som anlänt under dagen....satte i Katinka i spelaren och gick ned och skulle göra kaffe....telefonen ringde och tog min tid...när jag sedan lade på fick jag ett leende på läpparna! ...vilken ljuv musik! Detta är gött! Det var bara att gå upp och sätta sig i lyssningsposition...det var spår nr3....det gick ett par gånger...sedan blev jag avbruten igen :D

...är alla spår av den kalibern så får jag nog koppla ur telefonen... :D

\\K-man