Jump to content

David Sylvian

Hasse

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

En av mina favoritartister. Har gjort ett par otroligt vassa rockalbum med världens bästa gitarrist - Robert Fripp (King Crimson). För ett tag sedan kom han ut med Snow Borne Sorrow med konstellation kallad Nine Horses.

Jag kan tänka mig att konserten kan vara en religiös upplevelse.

En av mina favoritartister. Har gjort ett par otroligt vassa rockalbum med världens bästa gitarrist - Robert Fripp (King Crimson). För ett tag sedan kom han ut med Snow Borne Sorrow med konstellation kallad Nine Horses.

Jag kan tänka mig att konserten kan vara en religiös upplevelse.

En suverän konsert. Nyare material blandat med gamla favoriter som "Waterfront", "Nostalgia" och t.o.m, en mycket annorlunda version av, "Ghosts". Perfekta platser på rad 2 :app: .

Guest Audio Concept

Håller verkligen med. Efter ett inledande nervöst nummer, som säkert har att göra med att detta var den första konserten på turnen, blev det snabbt en mycket sansad spelning som kändes som en enda lång och högst njutbar "ljudmassage".

Dags at plocka fram Sylvians skivor igen....

mvh,Audio Concept

Håller verkligen med. Efter ett inledande nervöst nummer, som säkert har att göra med att detta var den första konserten på turnen, blev det snabbt en mycket sansad spelning som kändes som en enda lång och högst njutbar "ljudmassage".

Dags at plocka fram Sylvians skivor igen....

mvh,Audio Concept

Jag såg nog att herrskapet satt bakom oss på Berns och inmundigade en Bento box :D .

Spelade igenom några äldre Sylvian idag. "Secrets of The Beehive" står nog ut lite. Märkligt att den suveräna låten "Ride" (som han spelade) inte kom med på "The Beehive" utan först på samlingsalbumet "Everything And Nothing".

Guest Audio Concept

Hasse,

aha - ja, den lådan var fin. Först bra mat och sedan "ljudmassage". Inte dumt alls! Bara synd att man inte hinner med fler sådana konserter/övningar.

mvh, Robert