JMlab Posted November 1, 2003 Posted November 1, 2003 Nya Allan Taylor Hotels&Dreamers på Tyska High-End skivbolaget Stockfischhar jag haft möjlighet att lyssna på under 2 veckor,som vanligt är det en superinspelning med en otrolig aukustik KÖP!! MvhJMlab Quote
Hsivp Posted November 1, 2003 Posted November 1, 2003 vart kan man köpa den i sverige eller måste man beställa över internet? Quote
Guest Jorma Posted November 1, 2003 Posted November 1, 2003 http://creative-audio.just.nu/Dom imprterar Stockfisch skivorna. Quote
EAR Posted November 1, 2003 Posted November 1, 2003 Går även bra att beställa härifrån direkthttp://www.stockfisch-records.de/Snabb och bra service dessutom Tackar JMlab för tipset om Stockfisch som jag fick för snart ett år sedan.Passar även på att tacka dig Timbre för vad jag tror kommer att bli ett myckettrevligt och givande forum.Dessutom med en SNYGG layout MVH/Mats Quote
Pjotre Posted November 1, 2003 Posted November 1, 2003 Tjabba!Min första postning på ett MYCKET lovande forum!!! Jag har läst tråden och gått in på Stockfisch hemsida... Lyssnade på Allan Taylors nya skiva och fann att det var en man för mig.. Något mer från honom eller från Stockfisch jag bör beställa på samma gång?? Quote
EAR Posted November 1, 2003 Posted November 1, 2003 Hej PjotreTycker att Steve Strauss ock Sara K är givna val.Har även Paul Stephenson som jag absolut tycker är köpvärd Kan tillägga att de använder B&W801 som kontrolllyssningshögtalare iaf på de skivor jag harMVH/Mats Quote
Pjotre Posted November 1, 2003 Posted November 1, 2003 Så här blev det... Ska bli spännande att höra!!! Your order was sent to Stockfisch-Records on 01.11.2003 at 21:33 o'clock. Details of your order: S.Strauss - Powderhouse Road (6019): 1 pcs. P.Stephenson - Light Green Ball (6023): 1 pcs. Sara K. - Water Falls (6025): 1 pcs. Sara K. - in concert - CD (6030): 1 pcs. A.Taylor - Hotels & Dreamers (6028): 1 pcs. Quote
EAR Posted November 1, 2003 Posted November 1, 2003 Ser bra ut.Skall själv beställa A Taylor och Sara k in concert.Blir en bra julklapp till mig själv Quote
peeweed Posted November 2, 2003 Posted November 2, 2003 Jag har Colour To The Moon, ett riktigt toppenalbum med inspelningskvalite i absolut toppklass, jag får nog ta o slänge en beställning på nya albumet också. Quote
Neodynium Posted November 5, 2003 Posted November 5, 2003 Dags att köpa lite mer skivor snart ser jag.. Quote
Guest krelle Posted November 6, 2003 Posted November 6, 2003 Det lät mycket bra det där. Blir sugen å köpa flera av stockfish artister. Jag har aldrig handlat skivor från utlandet förr, lite dum fråga kanske: Får man inbetalningskort när de kommer på posten eller? Hur mycket blir det i frakt? Tacksam för svar. Mvh Krelle Quote
Niclas Posted November 6, 2003 Posted November 6, 2003 Jag fick mina första Stockfishskivor hemsända med efterkrav. Dock snodde banken mig på mellan 50 & 100-spänn för utlandsbetalning. På senare tid har jag handlat från Wolfgang på http://creative-audio.just.nu Han skickar fraktfritt vid förskottsbetalning & jag har fått skivorna dagen efter. Ingen har rekomenderat Chris Jones !!! Minst lika bra som Allan T & Steve S. Mvh Quote
Guest krelle Posted November 7, 2003 Posted November 7, 2003 Tack niclas, skall försöka beställa från wolfgang inom kort. Kul å få tips om dessa för mig okända artister OCH att de är bra inspelningar skadar ju inte. Mvh Krelle Quote
Jan Posted November 7, 2003 Posted November 7, 2003 Ingen har rekomenderat Chris Jones !!! Minst lika bra som Allan T & Steve S. Mvh Jeg har den CD med Chris Jones Niclas har anbefalat. Den er absolut fantastisk. Jeg har köpt flere CD ifrån Stockfish - fantatisk musikk och rigtig bra service. Quote
EAR Posted November 18, 2003 Posted November 18, 2003 Pjotre Hur gick det med denna beställningen Your order was sent to Stockfisch-Records on 01.11.2003 at 21:33 o'clock. Details of your order: S.Strauss - Powderhouse Road (6019): 1 pcs. P.Stephenson - Light Green Ball (6023): 1 pcs. Sara K. - Water Falls (6025): 1 pcs. Sara K. - in concert - CD (6030): 1 pcs. A.Taylor - Hotels & Dreamers (6028): 1 pcs. Hade varit kul att höra lite lyssningsintryck MVH/Mats Quote
Passerati Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 Gammal tråd, men jag har nyligen upptäckt Allan Taylor - Hotels & Dreamers från 2003. Inledningsspåret The Beat Hotel ger trevliga rysningar. Quote
Guest justaudiomagic Posted September 7, 2010 Posted September 7, 2010 Gammal tråd, men jag har nyligen upptäckt Allan Taylor - Hotels & Dreamers från 2003. Inledningsspåret The Beat Hotel ger trevliga rysningar. Absolut ! Riktigt trevligt spår! Quote
Recommended Posts