Timbre™ Posted March 20, 2004 Posted March 20, 2004 Zingali Overture har man ju lyssnat på... Det finns mer utsvävningar i läcker formgivning och avancerat träarbete från denna italienska högtalarproducent. Quote
Timbre™ Posted March 20, 2004 Author Posted March 20, 2004 Vad sägs om småttingarna i familjen, Overture .1 Eller de något mer tillväxta Overture .2 :cool: Två bakdelar... Quote
Timbre™ Posted March 20, 2004 Author Posted March 20, 2004 Zingali använder ju sig konsekvent av hornmonterade diskantelement vilket här kallas Omniray Technology. Det finns mer läckra former i detta sällskap och redan hemsidan är en studie i exklusivitet... :cool: http://www.zingali.it/ Quote
Lasse Posted March 20, 2004 Posted March 20, 2004 En fröjd för ögat För mig som tycker att endast fyrkantiga högtalare är det fulaste som finns, (måste finnas nåt som bryter de räta linjerna) så är det kul att se fler designers jobba med utseendet. Quote
Timbre™ Posted March 20, 2004 Author Posted March 20, 2004 En vidareutveckling av detta formspråk finner vi i Colloseum Cinema series... :cool: Cinema Small, Medium och Large... Det finns uppenbarligen ingen distributör i Sverige. Finns det någon i Skandinavien... Quote
sampix Posted March 20, 2004 Posted March 20, 2004 Mycket imponerande hantverk! Men skulle jag kunna ha dem hemma..hmm :evil: Quote
MartinH Posted March 23, 2004 Posted March 23, 2004 Men får man inte mycket reflektioner av att montera mellanregisterelementet så långt in ?!?! Quote
Mattias Posted March 23, 2004 Posted March 23, 2004 Häfiga modeller, annorlunda, fina och Italienska /Mattias Quote
Guest Zalve Posted March 23, 2004 Posted March 23, 2004 Nåt att klona kanske ? Stativ redan inbyggt. Smidigt! Quote
stargazer Posted March 24, 2004 Posted March 24, 2004 Alltså, vad är det med Italien? Skippar dom alla andra grundämnen och läser 40 timmar "Design" redan i småskolan? De absolut läckraste Hifi-konstverken kommer (enligt min mening) just från italien... Pathos! Sonus Faber! Unison Research! Audio Analogue! Graaf! Zingali! The list goes on... Under min Linn-period drömde jag alltid om en Hifi-resa till skottland, numera så är det röd-vit-gröna drömmar som dominerar.... :cool: / stargazer, funderar på Unison Resarch... men då fastnar man väl i Italianos-träsket Quote
fatpipe Posted March 28, 2004 Posted March 28, 2004 Otroligt vackra skapelser! Och som på bilden överst, blandat med Pathos, då är det våta drömmar Desing är något Italienare verkligen kan. Ta tex bilar... Annars verkar Home monitor serien verkar vara rätt brutal den med Quote
Recommended Posts