Jump to content

Få koll på fasen...

Guest Audio Concept

Recommended Posts

Guest Audio Concept

pd02-600.jpg

Vi har tagit hem en mycket användbar produkt, - ett litet kit för att kolla var fasen är i apparaten - och i nätuttaget. Många pennor mm. finns redan på marknaden för koll av fas i nätuttaget, men inte för att identifiera var fasen är i de olika apparater man kopplar in i anläggningen.

Nu kan du göra det enkelt och säkert. Med mejseln kollar du var fasen är i vägguttaget eller t.e.x i strömlisten. Markera med röda märket.

Anslut apparatens nätsladd direkt in i PD-02s nätbrunn, - tryck på knappen och en röd diod berättar på vilken sida fasen finns. Sätt ett rött märke också på nätkontaktens fas-sida för enkel matchning med vägguttagets fas.

Använd den även till att kolla så att fasen är korrekt i andra möjliga störkällor i hemmet som kylskåp, datorer mm.

I vanlig tysk ordning är kvaliteten sehr gut. Höljet är tex. gjort i stål. Det medföljande och installerade batteriet räcker till ca 2000 mätningar.

Finns i lager.

Mvh, Audio Concept

Guest Audio Concept

Fasdetektorn kostar 2300.- inkl. porto.

Tyskt = toppkvalitet (no plastic junk)...

Kanske smart om några kompisar tillsammans köper en sådan. Kostnaden blir lägre per person, - och man låner den när man behöver den.

mvh, Audio Concept

hej

jag är numera en stolt ägare av en tysk faskontrollant, så nu är allt i fas i min lägenhet, t.o.m. min mikrovågsugn. Den har aldrig låtit så bra som nu.

Allvaligt talat så tycker jag att även icke troende ska testa detta med att ha rätt fas

hälsar hans-tommy

ps även klockradion!!! ds

hej

jag är numera en stolt ägare av en tysk faskontrollant, så nu är allt i fas i min lägenhet, t.o.m. min mikrovågsugn. Den har aldrig låtit så bra som nu.

Allvaligt talat så tycker jag att även icke troende ska testa detta med att ha rätt fas

hälsar hans-tommy

ps även klockradion!!! ds

Lika bra att va' konsekvent... :D Men allvarligt talat, finns det verkligen tvivlare när det gäller korrekt fasuppkoppling... :?:

Lika bra att va' konsekvent... :D Men allvarligt talat, finns det verkligen tvivlare när det gäller korrekt fasuppkoppling... :?:

Yes Timbre

Lika bra att svära i kyrkan direkt. Har noll koll på fasen då jag inte har jordade uttag.

Lever Lycklig ändå så länge det går.

MVH

Lech

Guest Audio Concept

Kan rapportera att första omgången apparater redan är slut, vilket betyder att många anser att det är viktigt att fasen är rätt i anläggningen.

Har också fått respons från användare och alla återkommer med samma besked. Många apparater i kedjan var "felfasade".

Kul med bra verktyg...

mvh, Audio Concept

Där kör dom säkert trefas... :) Hade du kollat upp med jordade uttag... :?:

Har inte alla trefas ?? Hmmm ,Jorden förpassades till just jorden. bortom jorden ska du .. och fick mitt vanliga purist ljud.

Nu vänder vi och vrider oss i jorden hur som helst.

MVH

Lech

• 4 months later...

Eftersom ingen har en att låna ut, så finns det kanske någon som är intresserad av att lägga nån hundring på att hyra av mig om jag köper en. Det känns som lite väl mycket att lägga ut 2500 på något som ändå ska användas rätt sällan.

Så, finns det någon i Göteborgstrakten som vill chippa in nån hundring för att få låna hem en bra fasmätningsutrustning, så säg till så köper jag en.