Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Jag satt i går eftermiddag och flyttade runt min lyssningsposition lite. Märkte att när jag kom ganska nära högtalarna så kändes vibrationer i golvet välldigt påtagligt i mitten mellan högtalarna ca 1 meter framför. Det störta problemet jag har i rummet är som vanligt med med basen som vill slå över en aning och när man lägger örat mot plankerna i golvet känner man tydligt bas frekvenserna. Jag kör med Magnepan högtalare och undrar nu om det skulle göra någon skildnad att isolera dem från golvet i högre grad än för tillfället ? Är jag totalt fel ute här eller vad tror ni kamrater?

Mvh Peter

Min anl idag består av En Bladelius Thor, magnepan mg-12 , en Gondul N1 och Musaeus kablage från Purist Audio.

Posted

Preamp074.JPG

Preamp094.JPG

En solid stenplatta på golvet har hjälpt många men skall man gå till grunden med problemet hamnar vi bland lösningar som tyvärr nog endast husägare kan förverkliga. Fram med sågen, upp med träbitarna, förankra stenblocket direkt i husgrunden och därefter fyller man på med dämpmassa.

Jag fick aldrig höra Martin Logan Summit spela duett med Batos parkett.

En i högsta grad INTE tillfällig lösning :D

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...siast&st=30

Posted

aha tack. Som vanligt missar man att söka :-)Skatesta mig fram under helgen lite. Någon som har magnepan som satt dem på någott annat än direkt på golvet tro?

Mvh Peter