Jump to content

Verity Rienzi

Guest Audio Concept

Recommended Posts

Guest Audio Concept

rienzi_4.jpgrienzi_3.jpg

rienzi_2.jpgrienzi_1.jpg

Sedan ett par år har vi arbetat med Verity och från att ha varit ett relativt okänt märke i Sverige har den blivit en favorit hos många. Högtalarna från Verity hör traditionellt till produkter som gör ett större hål i plånboken än en del andra. Å andra sidan låter de bland de bästa. T.ex. fick många upp ögonen för Verity under senaste mässan i Stockholm då vi spelade deras Fidelio tillsammans med rörelektronik från Manley.

Nu har en mycket intressant familjemedlem fötts och vi har det första paret inne i butiken för provlyssning. Det handlar om Rienzi, som är baserat på erfarenheterna från den mycket större, mycket välrenommerade och dyrare Parsifal Ovation.

Basdelen är vändbar och inte bara är högtalaren otroligt välbyggt och snygg, - den låter precis som vi är vana med att Verity gör. Den försvinner elegant i ljudbilden och bildar en scen framför dig som är djupare än Grand Canyon.

Vi kan också berätta att vår medarbetare Gunnar, som sedan länge har haft ett gott öga till Verity nu definitivt är kär....

Provlyssning rekommenderas. Investering 85 000.- Under juni erbjuder vi intropriset 79 000.-

Mvh, Audio Concept

Undertecknad lyssnade på dessa samma dag som jag hämtade skivspelaren. Lät riktigt bra, en finess med dessa högtalare är att man kan vända underdelen med basporten framåt eller bakåt, ökar möjligheterna för placering, tätt intill vägg med basporten framåt eller viceversa.

jag lyssnade på dem i lördags då de var kopplade till MBL:s integrerade, det lät oerhört bra, Gunnar och jag var helt överens

hans-tommy

Då är vi tre som är överens! ;) Jag hörde samma uppställning precis när de hade packats upp, och redan direkt ur låda lät de riktigt bra..

Jättekul att Verity-soundet börjar krypa ner i prisklasser som är lite mer överkomliga! Jag har varit småkär i Fidelio ända sen jag hörde den första gången.. Det släpper inte riktigt, det gör det inte. ;)

• 2 weeks later...
Guest krelle

Jag har varit å lyssnat på Rienza. Jag äger ett par fidelio själv och känner genast igen ljudkaraktären. Det är ett flyt och självklarhet som jag gillar. Det låter naturligt och mycket större än vad man tror om den relativt lilla högtalaren. Allt handlar ju till sist om smak och detta smakar lika bra som fidelio. Det skiljer kanske lite i mellanregistret men den kommer väldigt nära fidelio helt klart! En annan smart grej är ju att man kan vända basunderdelen beroende på vilket rum man har.

En högtalare i min smak helt enkelt!

Mvh Krelle