Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det har nu gått snart tre år sedan Akkelis Audio startades. Från början var utbudet ett fåtal kinesiska produkter och jag var osäker på om det skulle gå att sälja något överhuvudtaget. I min första skrivelse till Skattemyndigheten beräknade jag årsomsättningen till 30 000 kr och jag tänkte att det var nog lite väl optimistiskt.

Med facit i hand måste jag säga att det gått långt över förväntan med Akkelis Audio. Från att till en början haft verksamheten enbart via Internet blev det sedan att bygga ett demorum i källaren på huset. Sedan har det tillkommit lager, kontor, mer lager och nu är det så fullt i huset att det måste ske en förändring, endera dra i bromsen och lägga in backen eller så gasa vidare och välja en ny väg.

Produktutbudet är numera väldigt internationaliserat med produkter från Kina, Japan, Slovakien, England, Österrike, Sverige, mfl. Akkelis Audio har också nischat sig till att till största delen arbeta med rörförstärkare och det har konsekvent under hela tiden bara varit tvåkanalsåtergivning som varit av intresse.

akkelisbutik.jpg

Att i detta läge dra i bromsen skulle kännas väldigt tråkigt. Jag anser att det finns utrymme, ja kanske till och med behov av en lite ”alternativ” hifi butik i Göteborg och därför har jag nu skaffat mig en butikslokal. Lokalen är sliten men det är kanske lika bra för här skall Akkelis Audio sätta sin prägel. Sommaren kommer att ägnas åt renoveringsarbete och förberedelser så att portarna kan slås upp efter sommaren.

Välkomna då.

StefanB

Posted
Du sa det... :D Nu är det ju inte helt bevisat ännu... :cool:

:)

Stefans goda smak för inredning och estetik kommer med säkerhet att göra detta till ett mysigt vattenhål.

Kör hårt - i lagom tempo!

Guest Audio Concept
Posted

Hej Stefan,

grattis, - kör på!

mvh, Audio Concept