Terminator Posted March 19, 2004 Posted March 19, 2004 Hej! När jag surfade runt på Cheskys hemsida hamnade jag hos deras svenska distributör Naxos. Då märkte att Naxo har en användbar webshop i vilken det går att söka bland utgivningarna men även i repsektive bolags katalog (Det verkar som att Naxos har många bolag i sitt stall). Någon som handlat från Naxos? Erfarenheter av leveranstider etc? Naxos /Hans Quote
pontus Posted March 19, 2004 Posted March 19, 2004 Jag har handlat där, dock endast från deras kampanjer. Se t ex den senaste (http://www.naxos.se/rea.asp?show=campain_1) med bl a Carl Nielsens Teatermusik för 19:-, Griegs symfoni i c-moll för 29:- och Mendelssohns violinkonsert för 49:-, alla från BIS. Leveranstiderna kommer jag inte ihåg, notera dock att frakten inte specas i fakturan utan tillkommer (=<3 för 29:- och =>4 för 40:- har jag för mig). Quote
eliot Posted March 20, 2004 Posted March 20, 2004 Jag har varit inne på Naxos webbsida - men de har ju bara 2 Cheskys SACD-skivor Oregon - Beyond Words och Carter/Cobb/Coleman/Stern - 4 Generations of Miles. Om jag är intresserad av Rebecca Pigeon: The Raven på SACD - var finner jag den ? Quote
Timbre™ Posted March 20, 2004 Posted March 20, 2004 http://www.elusivedisc.com/products.asp?dept=388 Ungefär en veckas leveranstid. Quote
eliot Posted March 21, 2004 Posted March 21, 2004 Jag köper alltid från Vivante i England! Det var ett tag sedan sist men då ringde jag upp och sa vilka skivor (vinyl!) jag ville ha och gav dom mitt kreditkortnummer. Det tog mindre än en vecka att få skivorna De har en kataloger som PDF-filer och där finns nästan allt. Längst ner på denna sida finns deras katalog med SACD-skivor. Som ni ser är utbudet mycket stort! - Lägg märke till att de sorterar efter skivmärke! Rebecca Pigeon: The Raven kostar där £21.95 Mvh, Sven Quote
Mattias Posted March 24, 2004 Posted March 24, 2004 Naxossidan är riktigt bra, har kikat igenom den idag. Verkar vara en seriös satsning. Tips på bra utgåvor, lite rescensioner, webbutik med bra sökfunktion som jag blir överens med. Det är inte utan att jag är lite impad faktiskt. För att handla wia Webbutiken måste man registera sig som medlem. Beställt lite bla på reasidan. Skall bli kul att se hur det slutar. Mvh Mattias Quote
perra_e Posted March 24, 2004 Posted March 24, 2004 Jag håller med. Trevlig sida och lätt att hitta. Har precis gjort en första beställning. Det blev Music for the Royal Fireworks & Water Music på SACD. Quote
qsecofr Posted May 4, 2004 Posted May 4, 2004 Jag är personligen skeptisk till skälva bolaget. Jag har en hel del Naxos skivor men jag tycker de är ganska tråkiga allihop. Ni som har lyssnat lite mer ordentligt på deras skivor är det något att ha? Vad det gäller webshopen så vill jag bara påpeka att de bolag de distribuerar kan man köpa via andra butiker till ex www.cdon.se Quote
Neodynium Posted May 4, 2004 Posted May 4, 2004 Jag har beställt därifrån.. funkade mycket bra! Tog en vecka cirka och du fick en faktura. Det finns mer än 2 Chesky skivor där också.. Sök på SACD Quote
Mattias Posted May 4, 2004 Posted May 4, 2004 Har bara bra erfarenheter än så länge av beställning från Naxos.se. Nu bor ju jag i Örebro så det kanske inte är undra på att grejerna har snabb leverans Telarc Classics Ämne för separat tråd egentligen och jag tror detta varit uppe förut men kolla in erbjudandet om Telarc Classics skivorna. 100-skivor för 59pix stycket. Beställde en klase, återkommer om det är nåt lyckat. /Mattias Quote
Recommended Posts