Minge Posted June 1, 2007 Posted June 1, 2007 Skall köpa Pathos Classsic One förstärkare finns det olika Mk1,Mk2 eller Mk3 versioner på dom och isf vad skiljer? Micke Quote
Timbre™ Posted June 1, 2007 Posted June 1, 2007 Läste om detta i samband med en bildtråd från Balance. Skall kolla upp det när jag kommer hem. Quote
Ekman Posted June 1, 2007 Posted June 1, 2007 Sam Tellig skrev en recension på Mk.3 rätt nyligen i Stereophile där han gick igenom lite olika ändringar mellan generationerna, kika om den har kommit ut på www.stereophile.com Quote
Uffe71 Posted June 1, 2007 Posted June 1, 2007 Hej Minge....Jag har en Pathos logos och är störtnöjd med den, skiljer väl mest i effekt mellan den och Classic one har ja hört...Såg häromdan på Hifimagasinet en Logos till salu för 17 500:- tror jag det var och det är ett riktigt bra pris. Mvh,Ulf Quote
Timbre™ Posted June 1, 2007 Posted June 1, 2007 Det är faktiskt ganska mycket som har förändrats och mest påtagligt är kanske att effekten numera anges till 2x70W mot tidigare 2x50W. Här har du en bra uppgraderingsbeskrivning. Quote
Ekman Posted June 1, 2007 Posted June 1, 2007 Att döma av recensionerna låter den ju inte speciellt intressant måste jag säga... Quote
New Order Posted June 4, 2007 Posted June 4, 2007 En väldigt trevlig förstärkare måste jag säga som gammal ägare till en new ClassicOne.Av naturliga skäl inte det allra värsta effektmonstret så högtalarmatchningen är a och o.Med högtalare som funkar så är den en liten fantastisk produkt.Med Logos får man mer effekt,vilket gör den lättare att matcha även mer tungdrivna högtalarkonstruktioner,men släktskapet märks tydligt tycker jag. Quote
Recommended Posts