Jump to content

Audio Metallurgy GA zero

Perka

Recommended Posts

Nu har jag lyssnat under en längre tid på Audio Metallurgy GA Zero signalkablar. Mitt intryck från början var att det blev ett hyggligt lyft på i stort sett alla plan i förhållande till mina TaraLabs 55.or, men det skulle det väl bli eftersom det är en något dyrare kabel.

Nu har jag haft dem längre och hunnit lyssna igenom mycket musik, både själv och tillsammans med andra "musiclovers".

Jag kör nu genomgående GA Zeros mellan alla källor.

Jag har bara blivit mer och mer styrkt i mina första intryck. Det är högklassiga kablar (för sitt pris). Den stora skillnaden mot mina gamla kablar är en så mycket svartare bakgrund att det nästan är kusligt. Det är till och med så att min hustru märker skillnaden!

I övrigt spelar de med mer ackuratess i basen och det som vissa kunde uppleva som negativt med min anläggning tidigare, att det var ett något vasst och hårt ljud i de övre registren, har försvunnit totalt. De som tidigare klagat på lyssningströtthet upplever inget av det över huvudtaget numera.

Man kan då förledas att tro att jag tappat detaljer, men så är det definitivt inte. Ljudet är minst lika detaljrikt som tidigare!

Allt som allt, jag är fortsatt nöjd med kablarna och tycker verkligen att jag fått "value for money". De gjorde verkligen stor skillnad i min anläggning som består av:

Harmony Design Pre 906 med inbygd DA 9

Lyngdorf SDA 2175

Onkyo SP503E, moddad av Harmony Design

NAD 402

Rega 3

B&W 804

Monster HTS 1000 mkIII

Supra LoRad

Audio Metallurgy Gold Reference Speaker cables

Ett par stýcken PS Audio Noice Harvester strategiskt utplacerade.

Alla kablar har fått sin dos av Furutech Nano Liquid. Anläggningen sitter säkert i ett BASE HiFi-rack.

Kul! :) Jag har sett de där kablarna en hel del när jag surfat runt borta i USA men inte haft tillfälle att höra dem själv.

Ett BASE-rack!? Det där måste du berätta lite mer om.. :) Har du nån info/länk/bild kanske?

Gör det, det är alltid kul att se "riktiga" bilder. :)

Hm, den där BASE'n har ingenting att göra med norska BASE Technology, eller har den det? Den har jag helt missat i så fall!

Jag borde väl kunna plocka fram något sådant där hemma i kväll. Det finns också någon test (med utmärkt betyg) som jag ska plocka fram och länka till (hoppas jag).

Jag är i alla fall nöjd med vad den gjort för min anläggning. Och den kommer från UK för övrigt, jag köpte den där och fick den skickad hem helt enkelt.