K-man Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 Härligt härligt! ...och din önskan verkar stämma rätt hyggligt...än så länge....hehee ...kanske man skall kaffa lite? \\K-man Quote
jast Posted May 17, 2007 Posted May 17, 2007 Hej! Verkar som Du har nån bra "cd-leverantör" att rekommendera!? Ibland vill man ju ha nåt särskilt..... Dela gärna dina erfarenheter av att beställa skivor på nätet! mvh Janne Quote
plind Posted May 18, 2007 Author Posted May 18, 2007 Hej! Verkar som Du har nån bra "cd-leverantör" att rekommendera!? Ibland vill man ju ha nåt särskilt..... Dela gärna dina erfarenheter av att beställa skivor på nätet! mvh Janne Hej Janne! Jag handlade med Visakortet här: http://www.cduniverse.com/ Det tog drygt 2 veckor med "airmail" Quote
secanbj Posted May 18, 2007 Posted May 18, 2007 Ser att du blev inspirerad av min basskiva från träffen. Den har jag lyssnat på mycket och den blir bättre och bättre tycker jag. /Anders Quote
plind Posted May 28, 2007 Author Posted May 28, 2007 Spännande! Berätta gärna mer om skivorna. Tja, Patricia B behöver nog ingen ytterligare info utöver vad som redan avhandlats, en kanonskiva(om man gillar henne vill säga) :cool: Harry Manx lirar nån blandning av rock och blues. Han har tillbringat många år i Indien där han lärt sig spela på en "Sitarliknande" gitarr. Lite speciellt sound, varmt och lite laidback. Mycket behagligt. Diane Schuur poppade upp på min "Diana Krall-station" på Pandora radio. De väljer ut sådant som påminner om artisten man valt. Så med andra ord är det väldigt "Krallikt" dvs. riktigt bra vokaljazz Brian Bromberg är en berömd jazzbasist, en riktig virtuos på ståbasen Förutom bra musik så är det en förträfflig demoskiva när baskvaliteerna i systemen ska testas. Buddy Guy och Junior Wells är ju 2 gamla bluesgitarrikoner. En ganska gles och naken inspelning mestadels "unplugged". Kvalitetsmusik Quote
Recommended Posts