Jump to content

Recommended Posts

Guest patrikcaesar
Posted

Trevlighandlare2.jpg

Efter mycket letande hittade jag äntligen en handlare som var trevlig och då jag kom tillbaka 2 veckor senare måste han talat med de andra, för jag blev helt annorlunda behandlad och fick faktiskt ta en och annan bild.

Lägger upp efter hand, riktigt stressad just nu.

Patrik

Guest patrikcaesar
Posted

Trevlighandlare.jpg

Satt och drack Kung Fu THÉ med honom, snackade i timmar, han var otroligt kunnig.

Hade testat massa träslag och fann att rosenträ lät bäst om det var från ett enda stycke, hans plattor vägde 10Kg styck!

Guest patrikcaesar
Posted

Jadis.jpg

Lite bilder från affären, kommer mer i helgen.

:mm:

Posted
Jadis.jpg

Lite bilder från affären, kommer mer i helgen.

:mm:

Förrutom Franska Jadis så finns det MBL, Made in Germany i den affären :mm:

Posted

Ja du Patrik, att din Kina resa var en upplevelse det förstod jag när vi träffades tidigare i dag !

Och bilderna med te fika mitt i hifi butiken bara förstärker det intrycket ! :):)

Ha de//-- Tompa --

Guest patrikcaesar
Posted

Kul att träffa dig igen, JA det var OTROLIGT intressant, kommer mer bilder.....

Fick du upp bänkarna?

Patrik

Guest patrikcaesar
Posted

katter.jpg

Ni såg bilderna på CAT, nu skulle vi gå och äta, där fanns också KATT :dead:

ormar.jpg

Eller vad sägs om en smaskig orm?

Guest patrikcaesar
Posted

gottkk.jpg

Jag fastnade för en sötsur fläsk som var otroligt långt ifrån det blafset man får i Sverige på Kines restauranger.

Guest Jorma
Posted
gottkk.jpg

Jag fastnade för en sötsur fläsk som var otroligt långt ifrån det blafset man får i Sverige på Kines restauranger.

Jag var i Guangshou (Canton) förra året och där åt jag helstekt spädgris. Den var verkligen späd ca. 1/2 kg och smaskigt god.

Det är helt annan smak på kinamaten i Kina jämfört med svenskanpassad röra.

Hittade du någon handlare som kunde engelska?

Jag var i Guangshou med min Hongkong-distributör annars hade det blivit språkproblem, då jag inte träffade någon som kunde eller ville snacka engelska.

Posted

Jajemän, grabben var hemma, så han hjälpte mig in med lådan, tung som fa.................. !! :dead::dead:

Och bra blev det kan du tro, super nöjd blev jag, väl värt besväret !! :D :cool: :)

Ha de//-- Tompa --

Posted
katter.jpg

Ni såg bilderna på CAT, nu skulle vi gå och äta, där fanns också KATT :dead:

ormar.jpg

Eller vad sägs om en smaskig orm?

Har sett något liknande i Bangkok och sånt här kan få mig att bli vegetarian.

Posted

apropå menyer i främande länder..

Katt skulle nog aldrig hamna på min middagstallrik, men orm är något av det smaskigaste jag ätit. Speciellt skallerorm som är en äkta texasdelikatess!

Jäkligt intressant med utbudet av HiFi i Kina, att intresset är så stort för importerade varor... Fast det är kanske inte så konstigt när nyrikedomen ökar exponetiellt på den kontinenten!

/ptr

Guest patrikcaesar
Posted

Orm har jag käkat ett par ggr och jag håller med om att det var riktigt gott.

Spädgris käkade jag 5-6 ggr och det var gott det med, men i "hålen i väggen restaurangerna" där käket kostar från 4-20:- beroende på vad du äter, där finner man paradiset! :mm:

Saknar käket så att jag håller på att bli tokig! :clown:

Engelsk talande butiker är få, av uppskattningsvis 200 butiker i området så träffar man på 3-4 st som talar Engelska.

Som jag sa innan så blev jag inte trevligt bemött, men då jag kom tillbaka ngn vecka senare så var det annat ljud i skällan, utskällningar har väl haglat från den trevlige killen som jag drack THÉ med i timmar.

Nu till fler bilder.....

Guest patrikcaesar
Posted

MBL3.jpg

MMMMMMUUUUUUMMMMMMMSSSSSSS NEJ det heter ju MBL :mm:

Trevliga leksaker i skyltfönstret eller hur?

Guest patrikcaesar
Posted

MBL2.jpg

Svårt att ta bild på skyltfönster då vakterna tittar på en.....lite blänk blir det...

Guest patrikcaesar
Posted

Kuzma.jpg

En annan butik hade en trevlig liten skivspelare...

Guest patrikcaesar
Posted

Jadis2.jpg

Butiken med den trevlige THÉ killen hade annat smått och gott i skyltfönstret, såg det fönstret senare...

Guest patrikcaesar
Posted

Jadis3.jpg

JADIS i mängder i SKYLTEN!!!!!!!

VILKEN BUTIK!!!

Guest patrikcaesar
Posted

ettlyssningsrum.jpg

Ett av lyssningsrummen

ettlyssningsrum2.jpg

Ett annat litet rum

HEAVEN....I'm in heaven...... :app:

Guest patrikcaesar
Posted

Nej, nu får ni vänta på nästa gäng bilder, för mer finns det, måste jobba lite med....

See you later people,

Patrik

Posted

Finns det produkter måste det finnas en marknad och kundunderlaget växer tydligen explosionsartat enligt artiklar i dagspressen. Hur många dollarmiljonärer kan det finnas i Guangzou... :?:

Guest patrikcaesar
Posted

Visst är det märkligt, vi har fantastiskt bra produkter i Sverige och hyfsade priser.

Framförallt så har ju vi i Sverige det bra, det måste ju finnas folk med pengar i Sverige med?

Men High end tycks sälja försvinnande lite.

Nåja här kommer ett gulligt litet slutsteg och högtalare.

VTLDynaudio.jpg

VTL och Dynaudio

Guest patrikcaesar
Posted

AvalonRowland.jpg

Jeff Rowland och Avalon lät riktigt bra ihop.

Guest patrikcaesar
Posted

EDGE.jpg

EDGE, PASS LAB m.m. riktigt smaskiga saker i skyltfönstren

Guest patrikcaesar
Posted

coolatalare.jpg

Natalie står brevid en riktigt läcker liten högtalare som i Sverige kostar under 10 000:-

Högtalaren drevs med trams och var ny, men där var ett riktigt bra "släpp" och du fick med ställen för pengarna. :mm:

Snygg rödmetallic lack.

Guest patrikcaesar
Posted

familjen.jpg

Dags att äta med familjen igen, det var riktigt trevliga människor.

Farmorn var fantastiskt rolig, kunde inte ett ord Engelska, men på en annan fest så sa hon något som jag inte förstod ett ljud av men jag nickade och svarade HAO HAO (bra bra).

Då gick ett antal av släkten fram till henne och frågade om vi förstod varann vilket hon sa, javisst, vi talar obehindrat med varann. (Natalie skrattade gott och berättade för mig vad de sa till varann.)

Guest patrikcaesar
Posted

ONIXhgtalare.jpg

ONIX har återuppstått fast i Kina, riktigt bra produkter, lät ljuvligt bra och var SNYGGT!!!!!

Killen som jag drack THÉ med frågade om inte jag ville ha importen till Norra Europa, vi skall höras av igen ;)

Det var inte billigt, men höll en bra finish och riktigt trevligt ljud som skrivits.

Det kommer mera senare, skall till Kyrkokören och öva Beethoven, WEBER mm.

Patrik