Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tack marbrink.

Men tyvärr kunde jag inte hitta något där. Men jag förmodar att det inte är så stor skillnad om jag kör två 991:or i stereoläge eller om jag bryggkopplar!

Posted

Visst räcker det, men det skulle vara roligt att prova om det blev nå bättre. :D

Övrig utrustning:

Rotel CD 951

- : - Förf. 995

- : - Sluts. 991

Harmonic signk.

Silspeak Högtk.

NHT ST 4 Högt.

Pro-Ject 6.9 Skivspelare

Soundcare spikar under högt. och hifibänken.

Posted

Tyvärr har jag inte hunnit prova det, har bara kört biwirat än så länge. Får väl ta och köpa mig ett 991 till och prova! Och då måste jag byta högt. kabel till två singelwire...Puuh...Får väl be sambon betala hyran ett par månader så man kan handla :app:

Posted

Tack för det.

Det blev faktiskt ett uppsving sen jag bytte bort SAT och CD FIX. Tydligen behövde högtalarna lite mer ström och styrka för att spela ut. Främst i basen märktes den största förbättringen, det verkar som om högtalarna går några hertz djupare nu! Nu får man väl spara till ett slutsteg till så det blir riktig fart under sulorna. :D:D:D

Posted

Hej

På äldre Rotelslutsteg som jag ägde fanns en knapp att trycka på om man ville bryggkoppla slutsteget. Ärligt talat lät det inget vidare. Brusgolvet höjdes rejält och man tappade i upplösning. Det blev mycket bättre när jag biampade istället, samma kontroll i basen som vid bryggkoppling, men med bibehållen upplösning.