Rotelkraft Posted March 17, 2004 Posted March 17, 2004 Hej alla hifitokar Min fråga är om det går att bryggkoppla ett Rotel 991? I så fall. Hur gör man Quote
marbrink Posted March 17, 2004 Posted March 17, 2004 Jag vet inte om det går, men det borde ju stå i manualen. Den kan du hitta här: http://europe.rotel.com/support/pdfs/manuals/RB991.pdf Quote
Rotelkraft Posted March 17, 2004 Author Posted March 17, 2004 Tack marbrink. Men tyvärr kunde jag inte hitta något där. Men jag förmodar att det inte är så stor skillnad om jag kör två 991:or i stereoläge eller om jag bryggkopplar! Quote
Rotelkraft Posted March 18, 2004 Author Posted March 18, 2004 Visst räcker det, men det skulle vara roligt att prova om det blev nå bättre. Övrig utrustning: Rotel CD 951 - : - Förf. 995 - : - Sluts. 991 Harmonic signk. Silspeak Högtk. NHT ST 4 Högt. Pro-Ject 6.9 Skivspelare Soundcare spikar under högt. och hifibänken. Quote
Timbre™ Posted March 18, 2004 Posted March 18, 2004 Har du biampat NHT... Provade själv med 2.5i och det fungerade väldigt bra. Det uppstod ett lugn som jag inte hade upplevt tidigare med dessa högtalare. Quote
Rotelkraft Posted March 18, 2004 Author Posted March 18, 2004 Tyvärr har jag inte hunnit prova det, har bara kört biwirat än så länge. Får väl ta och köpa mig ett 991 till och prova! Och då måste jag byta högt. kabel till två singelwire...Puuh...Får väl be sambon betala hyran ett par månader så man kan handla Quote
marbrink Posted March 18, 2004 Posted March 18, 2004 Din anläggning verkar trevlig och verkar verkligen ha "Rotelkraft"! Quote
Rotelkraft Posted March 18, 2004 Author Posted March 18, 2004 Tack för det. Det blev faktiskt ett uppsving sen jag bytte bort SAT och CD FIX. Tydligen behövde högtalarna lite mer ström och styrka för att spela ut. Främst i basen märktes den största förbättringen, det verkar som om högtalarna går några hertz djupare nu! Nu får man väl spara till ett slutsteg till så det blir riktig fart under sulorna. Quote
Björn-Ola Posted March 22, 2004 Posted March 22, 2004 Hej På äldre Rotelslutsteg som jag ägde fanns en knapp att trycka på om man ville bryggkoppla slutsteget. Ärligt talat lät det inget vidare. Brusgolvet höjdes rejält och man tappade i upplösning. Det blev mycket bättre när jag biampade istället, samma kontroll i basen som vid bryggkoppling, men med bibehållen upplösning. Quote
Timbre™ Posted March 22, 2004 Posted March 22, 2004 Vissa kombinationer bryggkoppling/slutsteg/verkningsgrad kan ge rent outhärdliga brusnivåer. Quote
Rotelkraft Posted March 22, 2004 Author Posted March 22, 2004 Det verkar som om det får bli ett till slutsteg så småningom. Tack för tipsen alla. Quote
Recommended Posts