Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag träffade Jan-Eric Persson förra helgen på Malmömässan. Han berättade att den här inspelningen som gjordes i somras i Hedvig Eleonorakyrkan var en av dom som han länge hade drömt att få göra. Den heter "Organ Treasures" och mannen bakom pedalerna heter Mattias Wager. Den är av hög klass för den som tycker om att lyssna på en stor orgel. Speciellt styckena av Johan Sebastian Bach är mycket fint framförda och man får verkligen en känsla av att sitta med i kyrkan under spelningen. Djupbasen finns där med ett mycket djupt och mäktigt sound. och mycket rent. En högtalare med djupbasförmåga nedåt 20 Hz eller en sub är ett måste för att få med hela känslan i musiken. CD22031.jpg

Posted

Han har verkligen fina mikrofoner med den här kvaliteten på ljudet. Det ska bli spännande att få höra hur detta kan låta på SACD när jag så småningom (i början på nästa år?) får hem min nya spelare.

Posted

Har själv denna skiva... den är inte dum alls! Otroligt stort rum också.... Klart värd att äga!! köpte den för 120kr på Malmö mässan.. klart bra pris.. :app:

Posted
hej jormavilken spelare pratar vi då om... :?: advantage ...
Nej, inte Advantage. Den nya spelaren heter Bladelius. Nivå 3 blir det. Den kommer i grundutförande som nivå 1. Lite bättre blir det med nivå 2. Och värstingen är 3,an.
Posted

Det surrar för mycket med surround. Nä, det är inget för mig.När Sladd demade maskinen så var det en massa prassel och skrap från bakkanalerna som störde mig. För att inte tala om skrik skrän och applåder runtikring. När jag spelar hemma vill jag inte ha med en störig publik. Så jag bad honom stänga av surrounden. Och då blev det musik av det hela :mm:

Posted

kan bara hålla med när det gäller musik biten... :D Synd att du måste betala 30? tusen kronor för filmdelen dock... man skulle kunna få köpa den utan filmdelen. Bara en ren cd/SACD/DVD-A spelare. Kanske att det skulle sitta ett väldans enkelt videokort så man kunde få ut menyerna från DVD-A skivorna.

Posted

Den är bra som DVDvideospelare också och jag tror inte att det kostar så mycket extra när DVD-Audio ändå finns där. Jag kör ju hemmmabio också, med Coltrane som biohögtalare med inbyggd sub :D Då jag vill ha en enkel!! anläggning med så få apparater som möjligt, så blir det ju perfekt att slippa köpa till en extra DVDspelare. EN spelare med inbyggt försteg och DACingång för det digitala ljudet från satelitmottagaren som klarar så gott som alla format (inkl. MP3 :black: )ETT par effektförstärkare. (2 par egentligen, men ett par som användes samtidigt)ETT par högtalare. EN stor TV. EN satelitmottagare med inbyggd hårddisk. Keep it simpel. Det är vad jag vill. Ni andra kan gärna ha massor av apparater, så ni kan köpa många kablar av mig till anläggningen :D

Posted

Hej Jorma, jag är ju en gammal s-1 ägare. Jag blev mycket glad när jag fick höra att det skall gå att uppgradera den till sacd/ dvda. Det där med dvdvideo är inte jag så intresserad av så det gjorde inte så mycket att det inte gick att ordna. Skall skaffa en separat sådan och köra filmer i stereo. Man får väl se när det kommer något uppgraderingskit dock.......mvh en lättad Krelle