Amatören Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Av respekt för Tobbe och Lena och deras nya svåra kamp så tar jag mig friheten och ändrar rubriken på denna tråd. Lena och Tobbe, ta upp kampen! Ni har hela Sveriges HiFi-maffia som stödjer er... Kämpa på...det är svårt detta... (Gjorde ett snabbesök hos Mayro, bara tittade in i all välmening så där helt appropå. Vad tror ni Jämshögsraggarn hittat på nu? Jo, ett par nya "budget"-högtalare som nästan spelar "skiten" (ursäkta språket, men det är sant!) av hans tidigare Silverline. Inte nog med det, en ny uppgraderad Ayon CD-1 tronade med självklarhet ovanpå hans fruktansvärt fula och tweakade "rack". LennArts LaMayro rörmonoblock i dubbel upplaga stod för signalförstärkningen, så klart. Hur det lät? Well, trodde inte ett par 15 000:- högtalare kunde spela jämnt med Silverline för 100 000.- (tror jag?), men tji fick jag! Blev ni nyfikna? På Jämshögsraggarn och kräv att han berättar och visar bilder... Måste vara kriminellt att undanhålla Svenska folket detta! Budget som spelar High-End... Edit: Slavfet.) Quote
Engelholm Audio Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Trodde först det var EALS-3 som bytt ägare... Quote
Snoop Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Jag tror jag vet vad det handlar om för burkar men jag är inte 100% säker. Quote
iroise Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Gjorde ett snabbesök hos Mayro, bara tittade in i all välmening så där helt appropå. Vad tror ni Jämshögsraggarn hittat på nu? Jo, ett par nya "budget"-högtalare som nästan spelar "skiten" (ursäkta språket, men det är sant!) av hans tidigare Silverline. Inte nog med det, en ny uppgraderad Ayon CD-1 tronade med självklarhet ovanpå hans fruktansvärt fula och tweakade "rack". LennArts LaMayro rörmonoblock i dubbel upplaga stod för signalförstärkningen, så klart. Hur det lät? Well, trodde inte ett par 15 000:- högtalare kunde spela jämnt med Silverline för 100 000.- (tror jag?), men tji fick jag! Blev ni nyfikna? På Jämshögsraggarn och kräv att han berättar och visar bilder... Måste vara kriminellt att undanhålla Svenska folket detta! Budget som spelar High-End... Edit: Slavfet. Vad hände var blev ni av eller hörde ni fel? Quote
Guest asimov66 Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 ino audio PiP eller? säller mig tillika frågan, vad hände? Quote
Absolute Audio Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Jag tror det är ett hemmabygge kanske med Jmlab element? Quote
T.B Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 En mycket intressant tråd där huvudpersonen ännu inte yttrat sig. Vad är det som letat sig till de blekingska skogarna? Ett par mycket modifierade Logitech dator högtalare kanske!? Edit: Självklart kom det ett inlägg medan jag skrev mitt. Quote
Muse Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Kom igen nu raggarn, lägg en kommentar kring detta nu.. :evil: Quote
Akkelis Audio Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Jag tror Ranefjord är på rätt linje. Mayro hittar gottebitar hos Creative Audio. Quote
Stereotypen Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Jag och frugan var och hälsade på hos Mayro förra veckan och fick lyssna på dessa burkar. Det lät RIKTIGT bra!!! När man sedan tänker på vad de kostar så blir man än mer imponerad. Rocka kunde de också ! Tack för senast Mayro, det var riktigt skoj! Det får bli fler gånger . Quote
Nykmark Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Efter smygtitt på Creative Audios hemsida måste jag gissa på Phonar Generation 2000 P40 IIs. Quote
Snoop Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Burkar med riktigt fin prestanda för vad de kostar kan jag säga. Quote
Amatören Posted April 30, 2007 Author Posted April 30, 2007 Blev du impad av basen Amatören Nja, impad och impad, en annan är ju van vid RIKTIG bas (ähum!) men nog spelade det bas alltid Quote
Timbre™ Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 får flytta tråden till bildtråd i stället Om du vill kan jag flytta över hela tråden till Bildforum... Quote
Per-G Jeppsson Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Nya högisar igen , kallingarana börjar kännas gamla, fast jag bytte i morse....... Quote
mayro Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Ja, han har fått hybris.. Ja tyvärr hybris... Min Lena ligger på sjukan och jag är inte riktigt med i matchen just nu tyvärr.. Väntar och väntar på samtalet då jag får besked som gör man slappnar av lite.. Men då felet är en stor knuta i magen som inte ännu fastställts vad det är så är nerverna som krypande maskar just nu.. Det var i alla fall mer problem än att akuten i karlshamns sjukhus kunde lösa det. Så rutingrej var det inte tydligen i alla fall.. Utan någon form av operation ser det ut att bli.. Och stora knutor i magen kan som sagt vara en del obehagliga saker likväl som lättfixade grejor.. Men Lena är inte direkt den mest friska från start. Så med den rätt hårt ansatta kroppen hon har så är allt värre än för oss friskare.. Så detta är hybris på mycket hög nivå. Tur man har en del vardagsgrejor att ta hand om.. Samt barnen försvinner ju inte.. men nerverna knottrar sig kan jag lugnt påstå.. Ville bara förklara min lite loja stil att inte delta...Det är inte PGA dålig stil... Mvh Tobbe Quote
stargazer Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 mayro, hoppas det är "lättfixade grejor" som du uttrycker det. / stargazer, håller tummarna Quote
Timbre™ Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Vi hoppas att det löser sig mayro. Forumet ligger kvar och allt har sin tid. //Timbre Quote
sladd Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Ibland känns hobby och hifi ganska betydelselöst. Ta vara på din Lena och barnen. Vi i Alingsås håller alla tummar. mvh . Quote
Recommended Posts