Guest asimov66 Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Jag fick problem med fraktbolaget men fick stativen igår så här kommer bilderna nedan: Efter jag vänt lyssningsrummet fick jag packa ner stativhögtalarna i lådan i 2 månader är det nog. Jag ville låta frugan hitta och välja stativ till mina högtalare som är Acoustic Energy 2. Dessa använder jag som bakhögtalare eller rättare sagt gjorde tills jag gav bort de andra stativen. Jag pekade frugan in till bokhyllan och tvingade henne läsa alla tidningarna och hitta sex alternativ till stativ. Kraven var estetik, form, och höjden på 80 cm. De som hon pekade ut tillverkades av ett företag i UK som heter Anvil och annonsen fanns i Hifichoice nummer 291 (på sidan 124). Deras hemsida är: http://www.anvilsound-display.co.uk/xcart/home.php Det fanns dock ett par problem. De gjorde inte stativ i 800 mm (de gör 500-600 mm) men det stod på deras hemsida att man kunde göra en förfrågan om andra modeller och visst så började det... Del 2: Kontaktade Anvil och frågade om de kunde göra ett par stativ 800 mm långa. Fick svar att det kunde de. Frugan blev superglad, diskussionen fortskred. Anvil och frugan (hon valde dem så hon fick sköta kontakten ) hade en livlig mailkontakt och de rekommenderade att göra bottenplattan större då standard ej skulle ge tillräcklig stabilitet. De rekommenderade att gå från 200*200 till 240*240 vilket jag gärna ville. Jag frågade vad det skulle kosta att få foten större men de gjorde de gärna gratis, de bjöd på spikes och en custom topp platta med. Skälet till en del av gratis sakerna hör ihop med frakten som blev dyr pga vikt och stolek som de tyckte var för dyr själv trots det var det billigaste alternativet så vad skall man göra? Vi slog till. Topp plattan var standard 155*155 men detta räckte ej det kändes för smått så jag fotade mina stativhögtalare med en tumstock ovanpå och skickade in bilderna. En timme senare kom en ritning på hur de kunde göra en custom platta till mina AE2 . Fast service får en ny innebörd. Jag ville naturligtvis ha detta men hade lite betänkligheter om jag skulle byta högtalare vad skulle jag göra med topp plattan då? Jag/vi la in en fräckis om jag kunde beställa en till topp platta att byta med om jag beställde nya högtalare någongång. Jupps det gick hem det med, och kostnaden för detta blev bara materialet. Helt överlycklig sa jag natuligtvis ja... Antiksilver skall stativen bli och justerbara spikes i botten. Stativen skall sandfyllas, de gav rabbatt på deras egen filler men portot skulle bli för dyrt, de gav supertips på vad de rekommenderade med bilder (jag gillar hur de tänker). Det blir Biltemas blästersand. På frågan hur mycket man kunde fylla i svarade de 35+ kilo (stabila jo det kan man lugnt säga). Blev lovad bilder (om jag ville) under konstruktionen av just mina stativ, och jag blev smått lyrisk. Hur många tillverkare fotar olika delar av tillverkningen av sina produkter och skickar ut uppdateringar? jag har aldrig varit med om det men jag gillar det enormt. Vilket jag sa till dem med. Under processen har jag fått bilder och uppdateringar med följdfrågor om smådetaljer om jag vill ha kabelhål tex vilken diameter osv för att anpassa dem direkt till mina individuella behov. Jag har fått exakta tidsangivelser när de gör det ena och andra och allt ligger alltid i tid. Följt med foton kan jag inte bli gladare att komma hem på kvällen och se mail från Anvil . Frugan är glad hon med, dessa stativ är dyra pga frakten (ca 4900 allt inbakat) men med mina specialönskemål är det klart värt det. När jag och frugan diskuterade kostnaden var jag osäker men hon sa att nu gör vi detta. Och iofs hon har rätt. Så länge vi har högtalare (dessa stativ är till bakre högtalarna förresten men står fritt i rummet) så kommer vi ha dessa stativ. Nu med möjligheten att byta topp platta beroende på högtalare är det klart värt det. Jag kommer posta bilderna jag fått (med tillåtelse från Anvil). Frakten blev försenade pga Parcelforce, de tappade bort uppgifterna halvvägs på vägen vilket inte är speciellt seriöst av en fraktfirma. Anvil har dock stöttat mig under hela tiden och fixat fram telenummer och kompensation pga fraktbolaget. Så vad tycks? Total score to anvil is Top points ! Couldn't have gotten better stands or service anywhere else! Quote
zood Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 A men vad ..., så här kan du väl inte göra Blir ju nyfiken så man nästan spricker Quote
Timbre™ Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Idag färdigställs min uppgradering och sen skall de härda i 2 dagar innan de skeppas till Sverige. Men vad är det ? Monoblock i träkabinett... Quote
Guest asimov66 Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 zood hade nästan rätt och därmed släpps infon: Bilder i 1 posten va...ingen respons efter jag släppt bilderna Quote
Nykmark Posted April 21, 2007 Posted April 21, 2007 Jag responsar lite nu då: Tänk om alla företag var lika lätta att ha att göra med som Anvil, så trevligt det skulle vara! Dom stativen kommer att bli kanonsnygga! Quote
Recommended Posts