Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har sålt min cd-spelare och är ute efter något nytt behöver lite tips på spelare till följande anläggning pris 30-60000:- nytt eller beg ingen betydelse?

Mark Levinson 383

Isotek Sigmas

Nordost Shiva

Nordost Tyr XLR

Nordost Heimdall högtalarkabel

Dynaudio C2

Micke

Posted

Gör det nåt ifall det kostar mindre :app:

Jag kan verkligen rekommendera dig varmt en ny cd-spelare som är otroligt snygg och spelar riktigt bra.

Ayon-cd1.

AyonCD1078.jpg

Ett riktigt superfynd för pengarna.

Har köpt denna själv och är otroligt nöjd med min.

Posted

Hejsan!

Har man en 383:a och är nöjd med den bör man :) , tycker jag,

givetvis skaffa en ml 390s

390SPR_lo.jpg

Låter bra och snyggt blir det.

Ser dem tyvärr inte så ofta på begmarknaden.

Posted

Bestsound i sthlm har en ML 390S ny i kartong för 65.000:- Det går säkert att förhandla någon/några tusenlappar.

Annars finns ju Gondul3 uppgraderade till Gondul M att köpa för 70.000:- hos hificonsult. Och det är en mycket kompetent spelare.

Posted
Detta tyckte Stereophile om ML 390s: ML 390s

Ingen strålade recension och dom brukar älska allt ML gör. En fingervisning men inget man ska ta som absolut sanning.

det enda de anmärkte på var ju de digitala ingångarna som inte klarade högre samplingsfrekvenser?!?

John Atkinsson avslutar med att säga att han inte kan ge den en Klass A rating som CD processor pga begränsningen i digitala ingågnsfrekvenser, men att den kunde fått som CD spelare; fritt översatt ur minnet.

Posted

Det jag tänkte på är detta citat: "With each player on its own, using their balanced outputs, I found it impossible to distinguish between the players' high frequencies or soundstaging capabilities. Both were superb in these respects, probably limited more by the ultimate performance of the CD medium than by their own intrinsic abilities. " Jämnfört med en Classé för en tredjedel av priset. Tycker att ML spelaren borde erbjuda lite mer raffierat ljud för prisskillnaden, inte bara fina faciliteter som försteg osv. Men som jag sa tidigare en fingervisning, det är ju bara EN recensents åsikt.

Posted

En annan recensents slutsats "While other CD players will deliver sound that's different from that of the No.390S, I doubt that CD playback can get much better in any real way." från soundstage. Blev bara väldigt förvånad, minns jag, när jag läste en stereophile recension utan massa glorifierande adjektiv. Så jag lyssnade inte ens på den när jag köpte spelare.... kanske ett misstag??

Posted

Jag var ett tag intresserad av 390S och mejlade JA för att höra mer om basen, som han uppfattade som aningen överdriven. Han svarade att han föredrog Ayre CX7:ans bas då han, som det beskrevs i recensionen, tyckte 390S lät lite bumlig. Den ger dock ett kvalitetsintryck som CX7:an, och få andra, inte kommer i närheten av.