Harmonic Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Hey Jeg har et tygt gulvtæppe i hele mit lytterum Hvordan skal jeg placere Cremonaerne ? skal spikesne igennem gulvtæppet ned i fyrtrægulvet ? eller kan man benyttes noget som Black Diamond Racing pit oven på gulvetæppe ? mvh Quote
Timbre™ Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Hejsan Harmonic Med konerna rakt ner i trägolvet får du motsatt effekt och en extra resonanslåda. Så här fungerade det bra hemma hos mig. Quote
Harmonic Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Hejsan Harmonic Med konerna rakt ner i trägolvet får du motsatt effekt och en extra resonanslåda. Så här fungerade det bra hemma hos mig. Hej Timbre Jeg har faktisk lidt problemer med resonansen. Mit gulv er kanske lidt for levende. Hvor kan man egentlig kjøpe Black racing i scandvanien og er der en spicel model man skal kjøpe til Cremona ? (håber mit svenske er bra nok jeg er fra Denmark) mvh Quote
Timbre™ Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Hvor kan man egentlig kjøpe Black racing i scandvanien og er der en spicel model man skal kjøpe til Cremona ? (håber mit svenske er bra nok jeg er fra Denmark) mvh Dina inlägg är lätta att förstå och det är PL Audio, Malmö som distribuerar BDR i Sverige men jag vet inte hur det är i Danmark. Du kan säkert få all information om du skickar en förfrågan och här kommer en lista på återförsäljare i Sverige. Använder själv Pucks Mk 3 och skruvar dit medföljande gängade stänger som blir perfekta stöd för konspetsarna. Obs! Rätt ände uppåt... Quote
Harmonic Posted April 17, 2007 Author Posted April 17, 2007 Dina inlägg är lätta att förstå och det är PL Audio, Malmö som distribuerar BDR i Sverige men jag vet inte hur det är i Danmark. Du kan säkert få all information om du skickar en förfrågan och här kommer en lista på återförsäljare i Sverige. Använder själv Pucks Mk 3 och skruvar dit medföljande gängade stänger som blir perfekta stöd för konspetsarna. Obs! Rätt ände uppåt... Hej Timbre tak for rådet : ) Nu har jeg inte fået dem endnu men de er på vej. Men går og venter spændt som et lille barn inden Juleaften og vil gerne ha alt på plads inden de lander. Er der ellers nogle gode råd til opsætning af Cremonaerne ? (Mit rum et inte så stort 430 cm bredt og 390 cm dybt de HT jeg har haft før lød bedst opstillet på den brede side vinklet ind) Mvh Quote
Timbre™ Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Er der ellers nogle gode råd til opsætning af Cremonaerne ? Omöjligt att svara på utan att ha varit i rummet men Cremona har en slankare tonal balans än t.ex. Amati Homage och bör nog kunna fungera närmare bakväggen. Quote
Harmonic Posted April 22, 2007 Author Posted April 22, 2007 Omöjligt att svara på utan att ha varit i rummet men Cremona har en slankare tonal balans än t.ex. Amati Homage och bör nog kunna fungera närmare bakväggen. OK finder ud af det når de kommer Vi ses nok i sonus faber club mvh Quote
Recommended Posts