Jump to content

Recommended Posts

Posted

Idag har oturen grinat lite illa vill jag lova. Det var ett par B&W 802'or utannonserat på Hifimagasinet och det visade sig att jag missade dom med ett par timmar :(

Dom var endast drygt ett år gamla och knappt inspelade så det hade varit helt 100 för min del. Men det är väl bara att ta det lungt och hoppas att det dyker upp fler tillfällen.

Det får nog bli en tröst med bra mycket rödvin känns det som i kväll ;)

Posted

PerraE: Tror jag vet vem det var som köpte dem, samma kille som var på mig.

Du vet han so var lite speciell i hu´vudet och satt att basarna inte såg runda ut på mina =)

Han bor i Stockholm nämligen..

Mvh

Posted

Det var nog inte samma. Killen som köpte var från Motala.

Det blev nog lagom mycket rödvin i går.

Jag är inte lack längre och jag klarade mig utan huvudvärk :app:

Posted

Någon som har N802 i en välljudande hemmauppställning i Göteborg, som vill bjuda hem mig på en session? :mm: Per o jag var o lyssnade på klubben i Göteborg, och jag tror varken rummet, eller elektroniken gjorde dem rättvisa, även om det hördes att de hade potential... Tom. personalen sa att rummet var hopplöst.

/Henrik

Posted

Gäller mig med Per...säg till så städar vi..

Jo både min DAC/uppsampler matning och slutstegen vann en del på filtret. Jag bytte idag från DAC till slutstegen och lyssnade lite mer koncenterat än jag gjort tidigare och upplever smådetaljer som mer lättuppfattade. Rumsinformationen blev också bättre. DACen får främst ökat fokus och lugn, men även mer detaljerad bas. Eventuellt lite mer klipp också, men då är det subtila skillnader. Det märkliga med filtret är att det måste stå på en vecka innan det funkar helt. Det är en prototyp.

Posted

Det är lugnt me OT. Det var ju bara en "lipartråd" ;)

Jag har ju fått ett par omen nu att jag inte skall ha ett par 802'or.

Det skall bli intressant och se om man får något annat omen som pekar på vad man skall göra i stället :D