Absolute Audio Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Hej! Jag är ruskigt sugen på att lira lite vinyl i påsk. Har hittat en Well Tempered recor player, den enklaste versionen. Är den en bra spelare? Jag har väldigt lite koll på något utöver Rega & Pro-ject. Hittar inga recensioner att fördjupa sej i heller. Hjälp! Quote
Absolute Audio Posted April 5, 2007 Author Posted April 5, 2007 Om jag tolkar tystnaden rätt så är det ingen produkt som satt några större spår i hifi-hjärtat hos någon. Kanske jättebra men så pass ovanlig i Sverige att det kan medföra problem. Tack! Även inget svar kan vara svar nog.... Och med tanke på tidigare trådar om produkter, så.... finns kunskapen så finns den här på Euphonia. Quote
AMP VII Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Hejsan!! Hittade bara länken till deras hemsida om det kanske hjälper dig. Har inte hört någon spelare själv live, men varit nyfiken på dem ett tag nu o jag personligen tycker de verkar ok! http://www.welltemperedlab.com/frameset5.html Quote
Engelholm Audio Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Om jag tolkar tystnaden rätt så är det ingen produkt som satt några större spår i hifi-hjärtat hos någon. Kanske jättebra men så pass ovanlig i Sverige att det kan medföra problem. Tack! Även inget svar kan vara svar nog.... Och med tanke på tidigare trådar om produkter, så.... finns kunskapen så finns den här på Euphonia. Nej nej nej...feltolkat! Tystnad kan ibland bero på genomslag och genomslag behöver inte betyda "dålig produkt". Av det jag har hört av modellen större är det en civiliserad spelare snarare än ett musikaliskt busfrö. Hur detta passa med egna öron och anläggning är omöjligt att sia om. Quote
eliot Posted April 5, 2007 Posted April 5, 2007 Jag har bara hört en Well Tempered Reference en gång hos min handlare i Schweiz och det måste ha varit i början på 90-talet då det var en av de allra första gångerna jag hörde en riktigt bra skivspelare. Det var en upplevelse då jag inte trott att en skivspelare kunde låta så bra - Det var ett stort lyft mot enklare skivspelare Jag kommer också ihåg att tonarmen var mycket speciell! Tyvärr var det mycket länge sedan men en sak är säker: konstruktören Bill Firebaugh kan sin sak //Eliot Quote
Absolute Audio Posted April 6, 2007 Author Posted April 6, 2007 Vad jag kan förstå så är det nog samma konstruktion som du såg i början av 90-talet. Tonarmen är i någon typ av gel för att minska vibrationer. Slänger in en länkad bild på skönheten. Bild Quote
PASS Posted April 10, 2007 Posted April 10, 2007 Spelar själv med en Well Tempered Classic, modellen över Record Player. Placerad på ett stabilt underlag, alternativt som hos mig en Relaxa magnet-leviterande hyllplan, bidrar till att göra spelaren till en sann highend signalkälla. Art Dudley skrev en test utifrån nya Record Player i Stereophile för en två tre månader sedan - den spöade hans högt älskade Linn LP 12 rigg, vilket resulterade i överraskad förvåning från den gode mr Dudley. Samma resultat när ett par skribenter från HiFi+ testade Record Player (Dock ingen reglrätt test den gången, stoppades antagligen p.g.a. "politik" inom hifivärlden.) Du kan m.a.o. vara lugn för att W.T. Record Player är en skivspelare att räkna med i väljudsammanhang! (Låt dig bara inte luras av de tillsynes enkla konstruktionslösningarna - det är vad den åstadkommer i välljud som räknas.) /PASS Quote
Recommended Posts