Mattias Posted March 11, 2004 Posted March 11, 2004 Hej gott folk! Nyligen har det blivit möjligt att läsa recensioner på en musiktidning (via nätet) jag håller högt, nämligen Gramophone. Deras del med rescensioner kallas GramoFile och den har varit nere väldigt länge (>1år?) men i dagarna har den återuppstått. Något som jag personligen längtat efter länge nu. GramoFile innehåller totalt 33500 rescensioner, uppdateras kontinuerligt och tidningen ifråga har kritiskt rescenserat skivor ett tag ~20år eller nåt. Nu kan det vara så att man måste registrera sig för att få tillgång till sidan, minns inte. Just nu pågår en tävlig om man registrerar sig på hemsidan innan 31 mars, man kan vinna fina skivor som rekomenderas av tidningen. Skivorna jag hört som tidniningen skriver om, tex månades bästa samt årets skivor är generellt bra, ofta mycket bra, tycker jag. Känner att jag borde prenumerera på tidningen, hittils har jag läst den på biblioteket. Nej, nu är det dax att surfa dit och frossa bland alla plattor Mvh Mattias Quote
Recommended Posts