Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har hört ryktas om att Steely Dan eventuellt skulle komma till Sverige under sommaren på Jazzfestivalen i Stockholm.Någon som vet mer?

Det står inget på Steely Dans hemsida att dom ska till Sverige trots att dom besöker våra grannländer Norge,Finland och Danmark.

På Jazzfestivalens hemsida står inget heller än.Det skulle verkligen vara skoj att få höra Fagen och Becker live!

/n.o

Posted
Det skulle verkligen vara skoj att få höra Fagen och Becker live!

Älskar Steely Dan men jag är inte lika övertygad om att det blir samma njutningsnivå live... :?: Det handlar ju om två studiorävar tillika perfektionister och visst skulle det vara spännande att höra glamour profession i realtid... :cool: ;)

Posted

Jag tycker också väldigt bra om Steely Dan även om de (IMHO) tyvärr har blivit ganska tråkiga på senare skivor. Jag har inte sett dom live men jag är inne på samma linje som Timbre att dom gör sig bäst på skiva.

Posted

Kanske är dom bäst på skiva även om "Alive In America" inte alls är en dålig live-skiva.Men hur som hellst så skulle det vara skoj att få lyssna på dessa legender LIVE.Tänk er=Semester,kanske en kall öl i handen och Steely Dan som underhåller en....Låter det så illa?Nä,trodde inte det! :cool: ;)

Posted

enligt stockholm jazzfestivals hemsida visas hela programmet den 18 april

vi får väl se då om steely dan kommer

Köpenhamn´s konserten tyvärr slutsåld

vh

Thomas