Jump to content

Recommended Posts

Posted

Läste den tråkiga tråden om trassel vid reparation. Vilka ställen i Sverige kan jag lämna highend pryttlar på och känna mig lugn?

Posted

Jag har erfarenhet av canseda & sontec! Canseda skulle jag aldrig skicka en klockradio (dock var det några år sedan)

Sontec har jag bara gott att säga om! Kan dra ut på tiden några månader men det är bara för att dom inte lämnar ifrån sej något som inte funkar till 110%. Rekommederas skarpt!

Posted

Förutom Calle på Ljudprodukter finns ju Mattias Stridbeck på HarmonyDesign i Onsala (söder om Göteborg). En tillförlitlig och kreativ man som varmt kan rekommenderas. Han utför även modifieringar om man ändå vill passa på när t ex CD-spelaren eller förstärkaren ska repareras... Det är bara att ringa eller maila och diskutera vad man vill ha gjort...

/ Ulf

Posted
Då vill jag nämna PL Audio och Calle på Ljudprodukter.Mycket bra att ha och göra med.

/N.O

Det är Helmer Malmquist som brukar utföra reperationerna åt Calle ...

... och han kan varmt rekommenderas :app:

//Eliot

Posted

Helt rätt Eliot att det är Helmer som har repererat till Calle.

Helmer har dock lagt sin firma på is ett tag då han återgått till att undervisa/Vara lärare i elektronik.

M

Posted

Även Calle har jobbat som lärare i elektronik och har en mycket god kunskap i ämnet.

Visst, mycket har gått via Helmer, men när tid finnes, så har Calle utför en hel del repartioner själv, och det gör han bra.

Calles verkstad är som ett riktigt hifi museum, med gammalt och nytt i en härlig blandning, och han har full koll på rubbet. :)

//-- Tompa --