Timbre™ Posted March 11, 2004 Posted March 11, 2004 Det finns möjlighet att lägga ut online users till allmän beskådning i Portalen på startsidan. Är det något vi bör göra... För och emot. Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Det blir synligt för alla som surfar in på startsidan. Själv har jag ingen kontroll på den dagliga trafiken och det finns ju alltid en risk att besökaren kan få intryck av öde öken om man råkar vara ensam på listan. Den är uppdelad i guests och members. Det är smällar vi får ta och egentligen är det ju kul att se hur många surfare som är inne. Någon emot... Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Vi provkör lite så får vi se. Det var 20 Online Users () vid premiären för några minuter sedan. 8 Members & 12 Guests. Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Som någon påpekade, är det mycket riktigt så att man kan ta bort sig själv från onlinelistan vid inloggning om man inte känner för att ståta med sitt användarnamn vid Euphoniabesök. Alltså är även diskretionsfrågan löst. Föreslår att vi kör ett tag. Quote
freann Posted March 11, 2004 Posted March 11, 2004 Bra idé! Sporrar en att lägga ett inlägg när man kan vet att det finns folk som ser med en gång. Quote
K-man Posted March 11, 2004 Posted March 11, 2004 freann, citat: "Sporrar en att lägga ett inlägg när man kan vet att det finns folk som ser med en gång." jag förstår inte vad som är "positivt" med det? (obs, inget negativt...jag förståra bara inte..) Skriver man inte ett inlägg då man har något att tillföra, kommentera eller liknande? \\K-man Quote
K-man Posted March 11, 2004 Posted March 11, 2004 Hmmm...för att inte missuppfattas så skall jag kanske skriva att jag tycker det är bra att kunna se inloggade.... \\K-man Quote
Lasse Posted March 11, 2004 Posted March 11, 2004 Ni som vill se hur det ser ut kan ju spana lite här. Quote
Guest Zalve Posted March 11, 2004 Posted March 11, 2004 Ni som vill se hur det ser ut kan ju spana lite här. Vad ? Ett lunarstorm för hififolk ? Det räcker att titta på portalen hör, för att se hur det ser ut... (Redan implementerat) Quote
mangew Posted March 11, 2004 Posted March 11, 2004 är jag helt lost nu, men jag ser inga inloggade..eller jag kanske bara är ensammen här.. Quote
sampix Posted March 11, 2004 Posted March 11, 2004 drbob> Du menar att alla har sin lilla personliga medlems-sida med bilder och dylikt där? (tittade på länken men blev bara yr i huvudet av alla hemmabiotrådar ) Quote
Guest Zalve Posted March 12, 2004 Posted March 12, 2004 är jag helt lost nu, men jag ser inga inloggade..eller jag kanske bara är ensammen här.. Kolla här... Till vänster, under "menyn". http://www.euphonia-audioforum.se/home.php Quote
mangew Posted March 12, 2004 Posted March 12, 2004 Ah, mitt bokmärke går direkt till forumavdelningarna Quote
Timbre™ Posted March 18, 2004 Author Posted March 18, 2004 Mot nya höjder... There are 25 online users browsing: 10 members and 15 visitors Quote
EAR Posted March 18, 2004 Posted March 18, 2004 Det finns ett problem med detta systemet.För min del som aldrig loggar ut och är på jobbet o.s.v och när man startar datorn så finns man med bland dem som är online.Ser bra ut på pappret men är in reality icke närvarande på forumet. Vet också att det är lätt att hantera från min sida.Det är bara till att logga ut varje gång men det finns säkert andra som gör likadant som jag.Mao kan det se bättre ut statistiskt än vad det är i verkligheten Quote
Timbre™ Posted March 18, 2004 Author Posted March 18, 2004 Glädjemätare... Men jag hänger inte riktigt med, det räcker väl inte att vara online - man måste väl vara inne på sidan för att komma med i statistiken... "Active users" betyder ju dessutom att man måste vara aktiv inom en bestämd tidssekvens - annars faller man ur... Quote
Rotelkraft Posted March 19, 2004 Posted March 19, 2004 Det verkar vara en lysande idé. Mer kraft till alla Quote
Recommended Posts