Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

For at advare andre mod, at komme i ”kløerne” på Kurt Steffensen (stifter af Triodefestival – Danmark), har jeg nu valgt, at offentliggøre nedenstående forløb (hovedtræk):

papworth_m200.jpg

Jeg tager d. 6/3 2006 kontakt til Kurt Steffensen for en lille snak om, hvad man evt. kunne gøre for, at lave mine kære forstærkere (2 stk. Papworth M200) endnu bedre. Kurt Steffensen var det naturlige valg - havde professionelt værksted (speciale i rør-grej), og boede fhv. tæt på. Vi får fastlagt projektets indhold, tidshorisont og pris. Projektet bliver kort tid efter udvidet til også, at indeholde eksterne strømforsyninger. Da sidstnævnte ville udgøre en anseelig udgift, indvilger jeg i, at denne forudbetales. Endvidere bliver dato for levering af projekt rykket til 6/7 2006.

Et forfærdeligt forløb starter. Siden juni 2006, har det været sådan, at jeg igen og igen bliver lovet, at det kun er et spørgsmål om højest 2 uger mere. Flere gange aftaler vi, at jeg kan komme og se status på projekt. Ved fremmøde er der hver gang, et eller andet galt der gør, at det alligevel ikke er muligt, at se det aftalte. Træt af alverdens løgnehistorier, beslutter jeg i begyndelsen af januar 2007, at det kan være nok. Kurt får oplyst, at 31 januar 2007 er absolut sidste leveringsfrist. Jeg møder op hos Kurt førnævnte dato – forstærkerne var igen ikke færdige. Kurt beklager meget, og henviser til, at en egentlig kontrakt (projektet delt op i 2 dele) ville løse problemet. Da jeg helst ikke vil have et samlesæt tilbage, beslutter jeg mig for, at give ham en allersidste chance. Kontraktens indhold bestemmer Kurt selv. Resultatet er en aftale hvor forstærkere leveres d.1/3 2007 og strømforsyninger d. 1/6 2007.

D. 9/3 2007 (8 dage for sent) mener Kurt, at forstærkerne er færdige. Jeg møder forventningsfuldt op. Til min store undren, er han endnu ikke færdig. Jeg hjælper med færdiggørelsen. Visuelt har forstærkerne lidt stor skade - bulede, ridsede og skruer er rustne. Dette påpeges straks overfor Kurt. Han trækker på skuldrene og beklager. Senere under nedpakningen ser jeg også, at der mangler et udgangsrør i hver monoblok. Jeg anmoder om, at disse bliver isat med det samme. Kurt afviser, og giver mig 2 stk. rør (styretap knækket af) med i hånden. Gentagne gange henviser Kurt til, at jeg bare skal montere rørene (med styretappen pegende mellem ben 7 og 8) når jeg kommer hjem med forstærkerne.

Hjemme laver jeg det sidste på forstærkerne – etablering af netbrønd, og isætning af de 2 sidste udgangsrør. Heldigvis tjekker jeg lige placering af styretap på et af de andre rør. Det viser sig, at denne ikke skal være mellem ben 7 og 8, men i stedet mellem ben 1 og 8. Forkert isat vil det højest sandsynligt tage livet af forstærkerne. Jeg får endeligt sat forstærkerne til strøm – ikke noget der springer i luften – endelig lidt positivt. Jeg sætter noget musik på spillen. Den ene kanal spiller dobbelt så højt som den anden – åh nej, der røg det positive igen. Efter at have haft forstærkerne i over et år, er det ikke engang lykkedes for Kurt, at ramme kanalbalancen indenfor 6 DB ?… Ikke godt !…

Da jeg ikke har mod på igen, at aflevere forstærkerne hos Kurt, får jeg et professionelt værksted til, at måle/kigge lidt på det. Første måling viser, at kun 66 ud af 200 watt er til rådighed ved fuld udstyring. Flere efterfølgende målinger viser med al ønskelig tydelighed, at det er en gang klamp Kurt har udført på mine forstærkere. De nye linietrin passer ikke til forstærkerne. Endvidere fastslås det, at de planlagte strømforsyninger (rør-ensrettet og rør-reguleret) aldrig nogensinde ville komme til, at fungere i mine forstærkere (klasse AB).

Anden del af projekt (eksterne strømforsyninger) er af ovennævnte årsager indstillet.

Alt skal nu laves om på ”professionelt” værksted (ikke Kurt) – alle rør skal erstattes af nye - der skal skaffes nye transformatorskjold – forstærkerne skal slibes/pudses op, og alle skruer skal skiftes.

Kurt nægter pure, at vi prøver, at finde en (økonomisk) løsning.

Alt inklusiv (hvis jeg kan skaffe transformatorskjold) kommer denne sag til, at koste mig et sted imellem 50 og 70 tusinde kroner.

Spørgsmålene er mange:

Har det nogensinde været Kurt’s intention, at lave forstærkerne som aftalt ?

Hvad var Kurt’s intention med de eksterne strømforsyninger ?

Hvad havde Kurt forestillet sig der skulle ske, når jeg havde isat de 2 sidste udgangsrør ?

Har det hele tiden kun drejet sig om for Kurt, at fratage mig mine penge ?

Guest asimov66
Posted

jisses vad hemskt.

Lider med dig grabben, hoppas det ordnar sig.

Posted

Nu vet jag inte om jag uppfattade rätt men om jag gjorde det så.... Gyllene regel nr.1:

Betala aldrig innan jobbet är besiktat och klart!

Många försöker få en att tumma på den regeln, (till och med en hantverkare som hade tipsat mej om det 5 min tidigare), men det finns ingen anledning! Cash is King (eller var det Elvis??)

Tråkigt att han förstörde din förstärkare, verkar vara en klassisk jubel-idiot.

Posted

Takker mange gange for jeres medfølelse - hjælper lidt !....

Det ser ikke ud som om, at der er noget som helst der løser sig !........ Pengene er spildt !....... Måske lykkes det, at få forstærkerne tilbage i samme stand, som før Kurt fik dem mellem hænderne !........

Kurt havde ganske rigtigt et krav om, at der skulle forudbetales en stor sum penge før start af projekt !........

Det skal nok gå det hele !........ Men det er sikkert !........ Hele dette forløb har haft store økonomiske og menneskelige konsekvenser for mig !.........

Posted
papworth_m200.jpg

Spørgsmålene er mange:

Har det nogensinde været Kurt’s intention, at lave forstærkerne som aftalt ?

Hvad var Kurt’s intention med de eksterne strømforsyninger ?

Hvad havde Kurt forestillet sig der skulle ske, når jeg havde isat de 2 sidste udgangsrør ?

Har det hele tiden kun drejet sig om for Kurt, at fratage mig mine penge ?

Tråkigt att läsa Carsten och det här känns verkligen som hifins bakgård. Bluff & båg gagnar inte hifihobbyn och har Kurt Steffensen någon kommentar går det bra att registrera så aktiverar jag medlemskapet.

Posted

Kurt er blevet oplyst, at dette tragiske forløb vil blive offentligjort på såvel inden som udenlandske internetfora (fortrinsvis HiFi-relaterede). Andre skulle nødigt gøre samme fejltagelse som jeg !........

Kurt ved godt, at han er på meget dybt vand !....... Og desværre er det mig der kommer til at betale for det !.......

Håber da selvfølgelig, at Kurt har noget fornuftigt, at sige til sit forsvar !...... Desværre skal vi nok ikke regne med andet end, endnu en omgang løgnehistorier (intet nyt i det).

Sørgeligt !...... :(

Posted
För att tala om trevligare saker, hur är läget i Viborg Musik & Hifi Klub... :?:

Det må du spørge dem om !........

Dorte og jeg har ikke været medlem af denne længe !.........

Posted

Ja se där, det hade jag ingen aning om... :o Bildlänkarna i våra gamla Viborgtrådar fungerar inte längre men det står på åtgärdslistan... :)

Posted

Hej igen !……..

Da Kurt lige har svaret (forsvaret sig) på www.HiFi4All.dk, syntes jeg kun det er rimeligt, at dette også bliver vist her i dette forum:

Du altforbarmende...Sikke en historie..Hvad pokker er det NU du laver, Carsten....Er i da fuldstændige gale i hovederne der oppe i Viborg... Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte..Nu har du efter hånden fortalt at jeg har fået kr. 100.000, 50.000 , osv osv af dig. ??

Kan du ikke starte med , at fortælle at jeg kun ønskede kr.15.000,- for det vi først aftalte..??

Hvorvidt jeg så har fået kr. 15.000 eller 25.000, må stå i det uvisse..påstand mod påstand.. Men jeg har tidligere accepteret din påstand om at jeg fik kr. 25.000,- , så lad den blot stå der.,

Jeg har maksimalt modtaget kr. 25.000 af dig, er det ikke sandt, Carsten ?

Er det ikke også sandt, at du ville betale kr. 40.000,- for projektet ?

( En ny forstærker, samt to seperate rør regulerede strømforsyninger )

Er det ikke også sandt, at forstærkeren IKKE er færdig, og at DU afbrød samarbejdet. ?

Og i samme åndedrag, fik du Freddy ( Bigfoot ) , til at indstille færdiggørelsen af HANS forstærker.

Er det ikke sandt ?

Nu har du chikaneret mig, ringet til min familie, og hvad véd jeg.. Nu har du altså valgt at køre din historie videre på dette forum...?

Hvad ER det her for noget ?

Er der nogen ende på din galskab ?

Hvordan skulle jeg nogensinde kunne forsvare mig her ?

Det er rigtigt, at jeg har været syg, og det har forsinket projektet.. Det skal jeg vel ikke stå til ansvar for nogen for...?

Og slet ikke i et forum som dette. Hvad er det her dog for noget ??

Efter at jeg blev syg, og projektet som følge deraf, blev forsinket, har du ikke bestilt andet end at

finde på nye varianter og historier, og stillet nye krav osv.

Jeg ved ikke hvad der stikker dig, men jeg agter ikke offentligt at diskutere mine personlige forhold, og jeg kan jo godt se, at med den ting du har fået brygget sammen, er det jo ligemegt hvad jeg siger. Påstand mod påstand osv.

Men er det ikke tanke vækkende, at jeg nu har arbejdet med disse ting i 25 år, og først da jeg løber ind i dig og din kammerat Freddy ( Bigfoot ) med luxman forstærkeren, får jeg dårlig omtale..??!?!

Tusinder af kunder, men så lige jer to..??!

Dette bliver mit første og eneste indlæg i denne smæde historie. Folk må tro på hvem de vil og hvad de vil. Jeg kan jo intet stille op alligevel. Jeg ville ønske, at du i det mindste kunne holde dig til sandheden.

Jeg vil IKKE , om jeg så fik en million, skifte så meget som en skrue for jeg to gutter i Viborg.

Ganske som dig, vil jeg advare enhvert værksted mod Carsten Christensen...Hvis du og Freddy er eksponenter for Viborg HiFi klub, som i hævder, vil jeg meget nødigt komme i den klub.

Æv, hvor er jeg ked af denne historie..Jeg er dybt dybt rystet.. Til alle jer andre : Er dette virkelig hvad i vil bruge Hifi4all forum til ???

Jeg synes i øvrigt, at du skal anlægge en sag, Carsten. Og så synes, jeg at du i anstændighedens interesse, skulle få fjernet dette uetiske og amoralske indlæg.

Kurt Steffensen

Posted

Kurt !....

Som du ganske rigtigt antyder, så startede vi med et budget på 15.000 kr. Efter beslutningen om, at projektet også skulle indbefatte eksterne strømforsyninger steg dette beløb til 40.000 kr. Til indkøb af stumper blev du betalt 25.000 kr. De resterende 15.000 kr skulle så betales ved afslutning af projekt !....... Fair nok !.......

Hvorvidt man kan kalde et sæt forstærkere nye, efter du har haft dem mellem hænderne, vil jeg godt stille et stort spørgsmålstegn ved !...... De er blevet bulede, ridsede, skruer er rustne, og de yder overhovedet ikke hvad de skal !...... Og hvad er det så, du har prøvet på at lave ?…. Det eneste der er ændret, (lavet ?..) er bias-kredsløb og linietrin !……. Så at kalde det et sæt nye forstærkere, er nok at strække den lidt ?……. Sidstnævnte linietrin kørte slet ikke som det skulle, så det er blevet lavet om af en der ved hvad han laver !……

De såkaldte rørregulerede strømforsyninger kan jo slet ikke lade sig gøre (har jeg fået oplyst af erfaren tekniker) til mine forstærkere (klasse A/B).

Det var vel en meget klog beslutning (set i lyset af dine præstationer), at jeg afbrød samarbejdet !..... Du har lige som gjort skade nok på mine forstærkere !.......

Er der noget mærkeligt i, at jeg har advaret Freddy ?....... Det forløb jeg har været igennem med dig, ønsker jeg end ikke for min værste fjende !......

At din bror blev rodet ind i det her, vil jeg undlade (for din skyld), at berette om her !..... Men det er ikke sådan når fortidens løgnehistorier en dag overhaler en !......

Jeg kan kun medgive, at jeg åbenbart har "ramt" dig på det forkerte tidspunkt i dit liv !....... Men det er vel ikke rimeligt, at jeg skal betale så høj en pris for din uheldige situation ?.......

Du har da ingen grund ril at være ærgerlig !....... Det er da ikke dig der nu (efter at have betalt Kurt 25.000 kr), skal ud, og betale en mindst lige så stor sum for, at få rettet op på skaderne !....... Lykkes det mig ikke, at skaffe erstatning for beskadige skjold, skal jeg tilmed regne med en betragtelig værdinedskrivning oveni !………

At blande Viborg Musik & HiFiklub ind i dette her ?…… Jeg er ikke medlem af nævnte klub !……..

Du kan være helt sikker på, at jeg vil køre en retssag på dig !……

Posted

Hej!

Jag är Janne från Sverige.

Ursäkta mig...-men vore det inte lämpligare att Ni två satte Er ner, och mellan 4 ögon,

tog itu med problemen. Blanda inte in alla oss svenskar, vi har "nokk" att lösa i våra egna liv....

Tack och lycka till!

mvh Janne

Posted

Om inte Kurt Steffensen har något att tillägga direkt tycker jag att vi sätter punkt här. Exemplet med HIFI4ALL visar Internets genomslagskraft och forumens ansvar för att alla sidor får komma till tals i en sådan här dispyt.

Posted
Hej!

Jag är Janne från Sverige.

Ursäkta mig...-men vore det inte lämpligare att Ni två satte Er ner, och mellan 4 ögon,

tog itu med problemen. Blanda inte in alla oss svenskar, vi har "nokk" att lösa i våra egna liv....

Tack och lycka till!

mvh Janne

Hej Janne !......

Det bliver lidt svært at komme til, at snakke med Kurt under 4 øjne - Kurt vil under ingen omstændigheder mødes med mig !....... Sådan har det været siden jeg hentede resterne af mine forstærkere !.....

Det har egentlig heller ikke været min hensigt, at blande jer svenskere ind i det her !....... Men det er vel ikke umuligt, at en svensker (internettet har gjort verden betydeligt mindre) kunne blive fanget i Kurt's (Kurt er utrolig god til, at snakke om sine helt utrolige egenskaber, i forbindelse med rørforstærkere) net ?....... Det tror jeg !....... Og kan jeg bare forhindre, at en uheldig svensker kommer til, at lide samme skæbne (ved bekendtskb med Kurt); ja, så har min mission ikke været forgæves !......

Posted

Hej!

Detta är ingen domstol utan ett fritt forum. När man vet vilken spridning ett forum har blir ansvaret desto större.

En sån här, i sammanhanget, "privat" affär kan få stora konsekvenser och bådas försök att framstå som oklanderliga

har ingen av oss en chans (eller ens lust) att kolla upp.

Tror vi alla kan berätta om situationer där vi känt oss förorättade. Men därifrån till att söka främmande människors sympatier

tycker jag steget är långt, -på tok för långt.

Du överlever det här också! (och säkert långsiktigt bättre på egen hand)

vänligen Janne

Posted

Janne !......

Jeg tror du misforstår mine intentioner med denne tråd !......

Den er ene og alene oprettet med henblik på, at advare !......

Jeres medhold kan jo ikke bruges til noget i retten !.......

Posted

Carsten skrev: "Jeres medhold kan jo ikke bruges til noget i retten !......."

Det betyder ju inte att det är OK att skriva vad som helst eller att det man skriver inte har stor inverkan.

Om man gjort fel som företagare sprider det sig, t ex på ett forum som detta. Är ju själv företagare och närheten till nätet gör säkert att jag och mina kollegor ibland tar ett extra andetag och säkert också aktar oss noga för att få (alltför ^_^ ) missnöjda kunder.

Jag har aldrig hört talas om Kurt och ej heller Carsten. Carsten har berättat sin historia målande och med hemska detaljer och med ett stort varnande finger. Kurt lär nu för alltid få dras med misstanken om att vara okunnig, lat, långsam, ohederlig och ett allmänt svin, så som berättelsen gått.

Rätt eller fel, jag har ingen aning om ifall kurt är sådan eller om Carsten har en skruv lös och drar folk upp i rätten varje år för massor av oförrätter. Eller ligger kanske verkligheten någonstans mitt emellan?

Detta känns obehagligt vilket som. Varning utförd, case closed, Nog nu.

mvh

.

Posted
Jag har aldrig hört talas om Kurt och ej heller Carsten.

Carsten är inte anonym, alla som har varit på någon tidigare Supertræf i Viborg har träffat Carsten personligen.

Motsvarande tråd på HIFI4ALL är just nu uppe i 5055 views. Detta är ju en affärsuppgörelse av mer privat karaktär men samtidigt visar tråden vilken blåslampa ett forum kan vara om det skulle dyka upp dokumenterad ohederlighet i hifisvängen.

Det tycker jag är bra.

Posted
Detta är ju en affärsuppgörelse av mer privat karaktär men samtidigt visar tråden vilken blåslampa ett forum kan vara om det skulle dyka upp dokumenterad ohederlighet i hifisvängen.

Det tycker jag är bra.

Jo, ibland känns det skönt med helt fria forum som inte behöver rätta sig efter vad handlare och annonsörer anser och var dessa anser att gränserna ska sättas...!
Posted
Jo, ibland känns det skönt med helt fria forum som inte behöver rätta sig efter vad handlare och annonsörer anser och var dessa anser att gränserna ska sättas...!

Håller helt och fullt med, på en del andra forum får inget som kan vara negativt, missgynnsamt mot handlare eller annonsörer skrivas utan snabba åtgärder och påtryckningar av varierande slag. Anser det vara självklart att konsumenter ska få ta del av både bra och dåligt, det är väl en del av forumens syfte egentligen.

Posted

Ægte svar fra Kurt Steffensen:

Carsten, du lyver så stærkt som en hest kan løbe, og du fordrejer og forvrænger fakta, ganske efter dit eget hovede..

Jeg vil indtrængende bede administrator om helt at slette denne misære.

Hvis du mener at have en god sag, så bør du indbringe den for retten !

En ting slår mig, ved alt dette. Det er pudsigt som så mange dømmer i denne sag, uden at have hørt andet end påstande fra én part..!

Pludselig forstår man ”live” hvor vigtigt et restsystem, egentligt er og hvor tilfældig og ensidig "folkeretten" er..

Jeg kan godt give MIN fremstilling af sagen, som er en GANSKE anden end din.

Og så kan du give din, og så kan jeg give min osv osv.

Men hvem ville kunne bedømme hvem der har ret, eller om sandheden ligger et helt tredie sted ?

Hvem vil orke at læse det ?

Jeg forstår ikke hvordan du får tid til at poste dine smæde breve, overalt på internettet. Og NEJ, du har ikke, som du hævder, fortalt mig om det.

Forstærkeren blev ALDRIG færdig, fordi du afbrød samarbejdet.

Hvorfor fortæller du ikke det ?

Jeg blev nødt til, at lave en forstærker der kunne fungere, indtil den nye strøm forsyning blev monteret...

Hvorfor fortæller du ikke det ?

Jeg har kun fået kr. *15.000,- ( Du hævder 25.000, hvilket jeg er gået med til for fredens skyld ) Så jeg fastholder at jeg kun har fået kr.25.000,-....

Hvad er det for andre beløb du så frejdigt jonglerer rundt med ?

Ja, jeg krævede til sidst at vi skrev en kontrakt, fordi du hele tiden trak nye kaniner op af hatten..

Hvorfor offentliggør du ikke en kopi af denne kontrakt ?

Hvad angår rørene, så var styre pinden knækket ved modtagelse, og de blev DERFOR ikke monteret igen. Jeg instruerede dig om hvordan man kan gøre det, hvis man ville.

Du skriver, at du kom i mit "professionelle" værksted..???

HVAD ?

Jeg har ikke haft værksted, eller annonceret i årevis. Jeg véd ikke engang hvordan du fandt frem til mig.

Du kom i mit atalie værksted og musikrum, hvor jeg også boede. Jeg oplyste, at jeg ikke lavede HiFi længere. Men du virkede flink og ihærdig, så jeg gik med til at kikke på din forstærker.

Du ville have en bedre "top", og ville give mig. kr. 25.000,- for det.

Jeg sagde tak, men meddelte, at denne operation kun ville koste 13-15.000,-

Det blev vi enige om, og næste gang du kom, fik jeg en del betaling på kr. 3000,-

( Jeg forlangte IKKE fuld forudbetaling, som du nu hævder )

Men opgaven ændrede sig hele tiden, og vi endte med at blive enige om en helt ny indgang og to seperate strømforsyninger. Udgangen ville jeg IKKE røre ved, da den efter min mening er yderst elegant, og lyder fremragende.

Jeg ville rør regulere og rør ensrette til indgangs trinet, og beholde halvleder samt elektrolytter til udgangen. Dog med en stor drossel.

Dermed steg prisen væsentligt til kr. 40.000,- og jeg fik løbende betaling op til ca. *kr.15.000,-

Så var jeg i en periode syg, og var på en to måneders turne, og jeg flyttede.

Denne forsinkelse, har jeg HELT taget på mine skuldre.

Hvorfor oplyser du heller ikke dette ?

*Vel tilbage fra turneen, skal forstærkeren genoptages. Det er her du hævder, at jeg

har fået kr. 25.000,-...

OK, det fremgår dog ikke af MINE papirer, og de første alarm klokker begynder for alvor at ringe hos mig..

Så skal forstærkeren være single end, så skal den være balanceret, og sidst, men ikke mindst, får jeg at vide at din forforstærker, ned drossler udgangs niveauet med 1:32..

??!

Alle planer, begynder at skride, da du kræver at forstærkeren skal udstyres FULDT fra denne forforstærker...

SÅ begynder for alvor alle dine særlige krav og ideer...Og omkring årsskiftet, beslutter jeg at indstille det hele. Jeg meddeler, at jeg vil bygge forstærkeren tilbage til udgangs punktet, og beder dig hente den. Jeg sælger de to strømforsyninger, for at dække mine udgifter.

Nu skifter du igen standpunkt, og jeg lader mig overtale, til at fortsætte opgaven.

Nu kræver jeg at vi nedfælder den nye aftale på PAPIR, som vi begge skriver under.

Så kan vi tage det i to trin, således at du midlertidigt får et sæt forstærkere der kan spille, men blot er gjort klar til at jeg kan fuldføre implementeringen af de to separate forsyninger.

Jeg begynder på dette, men pludselig er du der igen. Nu skal forstærkeren

være færdige straks.......!!

På dette tidspunkt, er jeg drænet for kompromis forslag, og forsøger i al hast blot at gøre noget færdigt du kan bruge.

Det bliver en MEGET stresset aflevering, og korrekt,

jeg overser tilsyneladende en kanal forskel. Jeg forklarer, at forstærkeren i den midlertidige tilstand den nu befinder sig i ikke spiller fuld effekt, i forhold til hvad den skal , når den bliver færdig.

Det overhører/misforstår Carsten, tilsyneladende..?

Tre dage efter får jeg en meget tilfreds mail fra Carsten, hvor han skriver:Citat:"

... Jeg tror faktisk, at vi er meget tæt på det perfekte kompromis - det er sgu ikke så ringe !......... Især stemmer (om end de grundet kanal-ubalancen står helt ude i den ene side) har fået et godt løft !........."

Citat slut.

Så langt så godt. Jeg giver nogle råd, om hvad der sandsynligvis udgør kanal forskellen, og hvordan det udbedres. Giver også nogle råd om hvordan din forforstærker, kan bringes til at spille et normalt udgangs niveau.

Godt.. jeg kan nu gå videre med strømforsyninger, og når den tid kommer lave forstærkerne færdige til aflevering som aftalt ifølge kontrakten. ( Forstærkerne er i denne fase, IGEN blevet udstyret med den gamle forsyning, som jo skal skrottes. De er ganske rigtigt ridsede. Jeg fik dem foræret af Carsten, og havde blot lagt dem på min eksperiment hylde. De brummer fælt, og er ikke interessante til noget seriøst )

Skulle der være andre ridser på forstærkeren, har jeg desværre ikke set dem.

Så får jeg pludselig en ny mail, fra Carsten, hvor han har haft forstærkeren på et andet værksted.

???

Herfra meddeles det tilsyneladendene, at forstærkeren ikke fungerer optimalt..!?

Fortalte du til Keld, at den ikke var færdig ???

Oplyste du de særlige omstændigheder omkring dette projekt ?

Nu er det Carsten, der vil afbryde alt samarbejde. Jeg giver op, og erklærer mig enig. Vi stopper her, og jeg må vinke farvel til de penge jeg skulle have haft. Det er helt i orden, sagen hænger mig ud af halsen, nu kan jeg til gengæld få tid til at gøre Carstens kammerats forstærker færdig.

( Freddy )

Jeg har fået kr. 2000,- fra Freddy , og jeg skal have resten når hans forstærker er færdig. Vi laver en aftale, men IGEN får jeg en af Carstens mange hundrede mails og SMS’er. Denne gang siger han at han har overtalt Freddy til , ikke at lave hans forstærker færdig hos mig….

OK….

:-)

Det næste der sker, er så at venner gør mig opmærksom på at D’herrer har i gang sat en person hetz på mig overalt på internettet…..

Det er svært at tro på, at disse forum vil lægge plads til en person strid mellem Carsten og undertegnede.

Men til min skræk, ser jeg at det er tilfældet…..

Hvad er der dog blevet af almindelig restpraksis og etik. Er det fordi jeg er en ”kendt” person, at man tillader dette ?

Hvori består oplysning og information i denne sag ?

Forventer man nu, at jeg dagligt skal bruge timer på at forsvare mig, og give min fremstilling af sagen, overalt hvor Carsten masse poster ?

Er det virkelig rimeligt og sagligt…?

Jeg står med navns nævnelse..Enda i overskrifter…..

Hvor er retfærdigheden og almindelig anstændighed henne ??

Er det blot den person der poster FØRST der har ret ?

Jeg er kendt som en MEGET ærlig og reel person. En nørd, OK….Jeg tager mig god tid, til mine modifikationer og bygning af forstærkere og lignende. Det ved alle også.. Jeg har ikke noget imod, at man er uenige, eller kan have forskellige synspunkter. Men jeg har ALDRIG snydt nogen , og jeg har heller ikke snydt Carsten og Freddy.

- derfor til administrationen… Slet venligst hele denne smøre for tid og evighed, og lad restvæsenet afgøre denne sag.

Sagen er mere kompliceret, end her refereret, men det er ikke muligt for nogen af parterne, at fremstille den reelt og objektivt, i et forum som dette.

Dette bliver mit første og sidste indlæg i dette forum. Jeg har et liv som skal leves..Jeg laver musik, skriver og maler..Og det er unægtelig en hel del morsommere end at deltage i denne moderne gabestok.

- venligst Kurt Steffensen

Posted

Det är för mig en fullständig gåta hur man kan tolka mitt inlägg som att något bör förbjudas? Jag konstaterar att forumen fungerar som blåslampa för mig och mina kollegor, jag beklagar mig inte över att så är fallet. Ohederlighet bör och skall belysas.

Sättet kritiken framfördes på och antal gånger storyn togs om kändes denna gång som spel mot ett mål som redan var fullt, därav min kommentar om att saken kändes som helt utagerad. Dessutom: Vet vi hur det ligger till? Jag som helt ovetande om denna dispyt, har jag fått information nu som är viktig, saklig, "sann". vem stog för den? Skall man välja sida?

Det tycker jag är en viktigare diskussion än både sakfrågan om Carsten & Kurt.

mvh

.

Posted

Tycker att det är lite tråkigt att det blivit en sådan här offentlig debatt ändå.Det gagnar egentligen ingen part.Det bästa är ju att om möjligt lösa det mellan fyra ögon.Missförstånd tycks ofta vara boven i dramat,tror jag.Ok,nog om detta.

Posted

Tråden "Advarsel - Kurt Steffensen" blev ikke oprettet for at få medhold/rygklap !...... Den blev ene og alene oprettet for, at (som overskriften siger) advare andre !.......

Egentlig bevisførelse mod kurt Steffensen vil komme til, at foregå på rette sted - nemlig i retten !....... Kurt er desværre ikke mand nok til, at vi mødes og klarer denne her under 4 øjne - har forgæves anmodet om, at vi finder en løsning !......

Posted
at vi finder en løsning !......

Den lösningen kan nog endast sökas på andra vägar och i andra instanser. Alla har sagt sitt, Kurt Steffensen har morsommere saker för sig än att diskutera på Euphonia och därmed låses tråden.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...