K-man Posted March 28, 2007 Posted March 28, 2007 Har denna vecka fått ett tungt återfall av Yes....lyssnar igenom många av deras skivor...idag åkte Time and a word in...och jag trodde nästan någon varit på anläggningen.... Första spåret "No opportunity necessery, no experience needed" har en väldigt udda placering av framförallt rösterna...."all" sång ligger i vänster kanal, med viss rösteffektpåläggning i höger kanal.... Så till min fråga...är det så även på originalvinylen...eller andra utgåvor...det känns nästan som att det är en defekt.... Någon som har någon/några versioner av denna som vill kolla hur det uppför sig? \\K-man Quote
Absolute Audio Posted March 29, 2007 Posted March 29, 2007 Jag har samma version. Järvt grepp men inte så lyckat. Känner tyvär ingen som har den på vinyl för det vore kul att höra om det är likadant mixat. Quote
K-man Posted March 29, 2007 Author Posted March 29, 2007 Ja, det skulle verkligen var intressant! Borde kunna bli mer normalt med överhörningen... \\K-man Quote
calle_jr Posted October 13, 2007 Posted October 13, 2007 Har denna vecka fått ett tungt återfall av Yes Samma här, fast ett halvår senare Jag kan meddela att det är likadant på min vinylpressning. Quote
K-man Posted October 13, 2007 Author Posted October 13, 2007 Ahh..då har vi till slut fått utrett detta! Tack för det! Skumt! Yes!!! \\K-man Quote
Recommended Posts