Jump to content

Recommended Posts

Posted

Såg reportaget på TV 3 om 7-Eleven/Pressbyrå, började fundera om jag kan köpa mina tidningar hos någon annan?

Ah Press Stop tänkte jag, men det sket sig, för Press Stop och Pressbyrån är samma ägare?

Snacka om oligopolsituation.

Finns det någon fristående handlare som för ett anständigt sortiment med HiFi-tidningar i Stockholm eller är enda utvägen prenumeration?

Tyvärr finns inte programminfon uppdaterad ännu på deras hemsida.

Francisetagarens avtal var väl inte helt justa, fick ingen insyn i det egna bolaget bokföring, anklagades för att det var svinn i butikerna utan att det fanns belägg för detta osv........

Flera av francisetagarna har tydligen stor skulder efter sin likvidation/konkurs.

Som sagt Reitangruppen verkar inte vara speciellt trevliga att ha och göra med. :dead:

En liten undran: vilken typ av människor vill arbeta på ett sånt företag efter detta, de helt utan moral? :(

--------------------------------------------------------------------------------

Figge

Posted
Francisetagarens avtal var väl inte helt justa, fick ingen insyn i det egna bolaget bokföring, anklagades för att det var svinn i butikerna utan att det fanns belägg för detta osv........

Flera av francisetagarna har tydligen stor skulder efter sin likvidation/konkurs.

En liten undran: vilken typ av människor vill arbeta på ett sånt företag efter detta, de helt utan moral? :(

--------------------------------------------------------------------------------

Figge

Franchisetagarna mår väl i och för sig inte bättre utan tvärtom om du köper tidningarna någon annanstans, eller hur?

Posted

Min ilska är inte riktad mot franchisetagarna utan mot Reitangruppen hur de behandlar och bedrar sina franchisetagare.

Du såg tydligen inte programmmet? ;)

Posted

Du kan ju prenumerera på de tidningar du vill ha.. Betydligt billigare än att köpa dem lokalt, och du får dem snabbare också.