The Hulk Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 Grävde igenom mina små lådor och hittade följande: Stax Adaptor for Electret Earspeker SRD-4 Hörlurar: SR GAMMA PRO och STAX SR-80 Är det någon som har kopll på dessa, vad det är för något MVh Quote
Timbre™ Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 SR-Gamma Pro är en elektrostatlur som drivs med med hög ("Pro bias") spänning. Den skall du inte koppla till elektretadaptern. SR-80 låter som en fortsättning på SR-40, en electret earspeaker som förmodligen är inköpt tillsammans med SRD-4... SR-Gamma Pro var en mycket trevlig lättviktsvariant i elektrostatsortimentet från STAX. Quote
The Hulk Posted March 10, 2004 Author Posted March 10, 2004 Timbre: Tack, där ser man vad man hittar i lådan ibland De ser lika gamla ut som farmor hehe men man skall väl inte döma hunden efter håren Mvh Quote
The Hulk Posted March 10, 2004 Author Posted March 10, 2004 Timbre: Vet du vad dessa kostade samt hur gamla de är ? Sicken koll du har =) Mvh Quote
Timbre™ Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 2400 kr på Hifi-Klubben mot slutet av åttiotalet. Jag köpte sista paret i butiken... Quote
The Hulk Posted March 10, 2004 Author Posted March 10, 2004 Hehe där ser man.. Fick dessa gamla häckar via jobbet när vi la ner våran serviceverkstad Har dock inte testat, misstänker att ditt par är i bättre skepnad än mina Quote
Recommended Posts