Jump to content

Recommended Posts

Posted

För två, tre år sen hörde jag en inspelning på radio av någonting med Björk. Det var någon form av requiem eller i alla fall tolkade jag det så. Jag tror att de som spelade var en engelsk symfoniorkester och att den som skrivit stycket var en engelsman som skrivit det för Björks röst.

Det var helt excellent men jag har inte kunnat hitta CD´n. Jag vet inte ens om den finns utgiven.

Kan någon här hjälpa mig så är jag såklart tacksam.

• 2 weeks later...
Posted
Det skulle kunna vara något från sountracket till "Dancer in the Dark"

Alternativt från DVDn "Live at Royal Opera House"

Det är inte från Dancer in the dark. men jag ska följa ditt tips och köpa Live at Royal, så får vi se. Tack för hjälpen i alla fall.

Posted
DVDn "Live at Royal Opera House"

Är det den där hennes medmusiker bla framställer musik/ljud genom att stå och skrapa med fötterna i en låda sand?

Undrar / Ulf

• 2 months later...
Posted
Är det den där hennes medmusiker bla framställer musik/ljud genom att stå och skrapa med fötterna i en låda sand?

Undrar / Ulf

Det gäller för övrigt hela "Vespertine" där hon samarbetar med ljudkonstnärerna i Mathmos. Hon har ju alltid legat i framkant när det gäller ljud, Medulla är ju till stor del gjord med human beatboxing.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Perka >> Letar du fortfarande? Jag har en bootleg med Björk med enbart orkesterinstrument. Detta låtar som du beskriver. Inte det bästa ljudet, men vill du ändå ha den så PM:a så fixar vi det säkert på nåt sätt.