Perka Posted March 21, 2007 Posted March 21, 2007 För två, tre år sen hörde jag en inspelning på radio av någonting med Björk. Det var någon form av requiem eller i alla fall tolkade jag det så. Jag tror att de som spelade var en engelsk symfoniorkester och att den som skrivit stycket var en engelsman som skrivit det för Björks röst. Det var helt excellent men jag har inte kunnat hitta CD´n. Jag vet inte ens om den finns utgiven. Kan någon här hjälpa mig så är jag såklart tacksam. Quote
raindog Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 Det skulle kunna vara något från sountracket till "Dancer in the Dark" Alternativt från DVDn "Live at Royal Opera House" Quote
Perka Posted March 30, 2007 Author Posted March 30, 2007 Det skulle kunna vara något från sountracket till "Dancer in the Dark" Alternativt från DVDn "Live at Royal Opera House" Det är inte från Dancer in the dark. men jag ska följa ditt tips och köpa Live at Royal, så får vi se. Tack för hjälpen i alla fall. Quote
ulfsan Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 DVDn "Live at Royal Opera House" Är det den där hennes medmusiker bla framställer musik/ljud genom att stå och skrapa med fötterna i en låda sand? Undrar / Ulf Quote
Geiser Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Jag såg att Björk skulle ha konserter i Spanien i sommar. Ticket2.com hade visst biljetter dit. Quote
fredrik Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Jag såg att Björk skulle ha konserter i Spanien i sommar. Ticket2.com hade visst biljetter dit. Hon kommer ju till Roskilde, det är lite närmre... Quote
fredrik Posted June 12, 2007 Posted June 12, 2007 Är det den där hennes medmusiker bla framställer musik/ljud genom att stå och skrapa med fötterna i en låda sand? Undrar / Ulf Det gäller för övrigt hela "Vespertine" där hon samarbetar med ljudkonstnärerna i Mathmos. Hon har ju alltid legat i framkant när det gäller ljud, Medulla är ju till stor del gjord med human beatboxing. Quote
Malle Posted June 26, 2007 Posted June 26, 2007 Jag såg henne i Arvika för några år sedan, mycket sevärd ! Quote
NilsTentacles Posted July 7, 2007 Posted July 7, 2007 Perka >> Letar du fortfarande? Jag har en bootleg med Björk med enbart orkesterinstrument. Detta låtar som du beskriver. Inte det bästa ljudet, men vill du ändå ha den så PM:a så fixar vi det säkert på nåt sätt. Quote
Recommended Posts