Hasse Posted March 16, 2007 Posted March 16, 2007 Finns det några uppenbara nackdelar med hybridförstärkare? Jag tänker på att risken kunde finnas att dessa varken kommer upp i en bra renodlad rör eller transistorförstärkares klass utan blir något av en kompromiss. Lamm har ju länge haft hybrider i sortimentet och ARC kommer nu med HD220. Vad är era intryck av de ni har hört Quote
new order Posted March 17, 2007 Posted March 17, 2007 Ja,jag är ju partisk eftersom jag är inne på min andra hybrid.Har goda erfarenheter och skulle jag någon gång byta så skulle det kanske bli något med rör raktigenom.Min har ju bara rör i försteget och eftersom den har det så är kostnaderna för rörbyten verkligen minimala. Quote
Guest johan Posted March 17, 2007 Posted March 17, 2007 Dom som kör med BAT:s integrerade brukar låta nöjda dom med Quote
Timbre™ Posted March 17, 2007 Posted March 17, 2007 Både Lamm och Pathos monoblock är ju bra redskap för välljud efter vad jag har erfarit. Nu får man inte glömma att både M1.2 och InPower (har inte hört Adrenalin) är uppe i prisklasser där det finns många renodlade rör- respektive transistorkonstruktioner som också är väldigt bra. Det handlar väl som alltid om matchning och smak. Till exempel Lamm M1.2 och Marten Coltrane var en hit liksom InPower och Verity Audio Fidelio. För min del behöver det liksom inte bli bättre. Quote
Recommended Posts