Timbre™ Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 Exklusivt på Euphonia öppnar vi återigen the Sonus faber files och bjuder på en rundvandring i den nybyggda produktionsanläggningen i Arcugnano, Provincia di Cremona. Det blir bilder exteriört såväl som interiört, lyssningsrum och miljöer. Missa inte detta... Quote
perra_e Posted March 9, 2004 Posted March 9, 2004 Smaskens Detta skall jag följa med största intresse Quote
Timbre™ Posted March 9, 2004 Author Posted March 9, 2004 En satsning som Sonus faber själva kallar "Projekt 2002" står färdig och är redan i full gång för sitt ändamål. Stilfulla foton måste man säga... Quote
Timbre™ Posted March 9, 2004 Author Posted March 9, 2004 Från utsidan in och från insidan ut... Omgivningarna i provinsen är ju kända för sin skönhet. Quote
Timbre™ Posted March 10, 2004 Author Posted March 10, 2004 Innan vi går vidare blir det ett stycke Italian Art... :cool: Översiktsteckningar, förmodligen från planeringsstadiet... Quote
Timbre™ Posted March 10, 2004 Author Posted March 10, 2004 Detaljskisser, förmodligen även de från planeringsstadiet... :cool: Quote
wintermute Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 Fet vidvinkel, lång slutartid...mums... När jag bygger min stora högtalafabrik skall jag också ta sånna bilder på den! Det verkar som att allt SF gör genomsyras av god smak och hög kvalitet! Jag följer tråden med stort intresse (till min arbetsgivares stora förtret). Quote
Timbre™ Posted March 10, 2004 Author Posted March 10, 2004 En arbetsgivares visioner, tankar och dess förverkligande... Quote
K-man Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 Smaskigt smaksigt.....en bit ifrån Svenska produktionslokaler... \\K-man Quote
Guest Zalve Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 Man kanske skulle leta upp en bild på våra barackbyggen... Quote
x2000 Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 Man kanske skulle leta upp en bild på våra barackbyggen... ...men om högtalarna blir billigare, så kanske inte "tillverkarlokalen" har nå'n betydelse Quote
Timbre™ Posted March 10, 2004 Author Posted March 10, 2004 Billiga eller dyra - det måste gå bra för Franco Serblin och Sonus faber. Redan Extrema såldes i tusen par. Priset låg väl på runt 75000 kr/paret i Sverige inklusive stativ. Det blir en del slantar totalt i återförsäljarledet... Quote
Timbre™ Posted March 10, 2004 Author Posted March 10, 2004 Tyska Audiophile gjorde ett besök inför Stradivariartikeln i nummer 1/2004. En del av bildmaterialet till den artikeln kommer från Sonus fabers eget arkiv...eller så har dom plåtat ur samma vinklar... :cool: Det hela ger ett strikt designintryck utan att bli vräkigt, som jag ser det. Quote
K-man Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 hmmm...75' per produkt i "butik" och ca 1' sålda...våra produkter kostar nog ungefär 20sek styck i butik...vi tillverkar ca 60miljoner om året....vi har inte en sådan utstrålning ifrån våran anläggning! men fin är den, utan att stråla övervräkighet. \\K-man Quote
Timbre™ Posted March 10, 2004 Author Posted March 10, 2004 Kanske dags att börja kika på vad som döljer sig bakom dessa väggar som har tillkommit på inspiration av Guiseppe Guarneri, Andrea Amati och Antonio Stradivari... Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Så kliver vi in bakom ytterfasaden... Observera skissen mellan bilderna. Påminner om en kapad Guarneri Homage i fågelperspektiv. Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Det hela ger en känsla av ett stort skepp... Lejdare för manskapet kanske... Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 En invändig trappa av klassisk elegans. Intrycket från utsidan står sig. Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Detta är lite av sinnebilden för det sonusfaberska högtalarljudet: Rent och luftigt med behaglig värme... :cool: Quote
K-man Posted March 11, 2004 Posted March 11, 2004 Gosh! Verkligen i min stil, rent och kalt, men ändå värme! Kanske skulle kontakta deras designer då jag skall till och bygga... ...vi kommer väl än längre in i härligheten snart Timbre? \\K-man Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Då måste du ha högtalare ur samma skola... På väg ner till markplanet och Sonus fabers framtidskabinett. Först måste vi dock irra omkring i labyrinten... Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Akustikbefrämjande arrangemang avslöjar för den inbitne att vi närmar oss verksamhetens innersta väsen... Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Glasrutor är ingen höjdare, men dom ger ett flödande dagsljus... :cool: En akustisk anordning för att minska effekten kan man förmoda. Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Här känns det som att vi har hamnat i den innersta kammaren: lyssnings- mät- utvärderings- och utvecklingsavdelningen... Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Ooops...hittar vi inte ett litet lyssningsrum också Sonus faber Stradivari Homage åt stressade besökare... Quote
Ekman Posted March 11, 2004 Posted March 11, 2004 jösses... hur mkt pengar tjänar franco egentligen =) man kanske skulle köpa sig ett hifihus... fast byggt efter en watt/puppy istället Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Mitt under pågående mätsession. Wow! Kolla in så läckra Stradivari blir i sin rätta miljö... :cool: Har möjlighet att studera bilderna i gigantiskt format och det är Franco Serblin himself sittande bakom skärmen. Den lilla integrerade förstärkaren på kontrollbordet är ingenting annat än en Sonus faber Musica på 2x50W. Långa högtalarkablar... Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Där lämnar vi Franco Serblin och Arcugnano för den här gången. Känner på mig att det finns tusen och ett skäl till att återvända... Sonus faber har förresten en ny hemsida på gång. Förmodligen något utöver det vanliga... :cool: Quote
marbrink Posted March 11, 2004 Posted March 11, 2004 Otroligt läcker byggnad och Stradivari blir bara snyggare och snyggare! Var det Supra kablar de spelade med på Stradivari? Vet du varför SF nästan alltid använder Supra Timbre? Quote
Timbre™ Posted March 11, 2004 Author Posted March 11, 2004 Ingen aning. Dom har ju tidigare använt Van den Hul som internkablage. Han fick kanske ett bra pris... Quote
Recommended Posts