Jump to content

Recommended Posts

Posted

Exklusivt på Euphonia öppnar vi återigen the Sonus faber files och bjuder på en rundvandring i den nybyggda produktionsanläggningen i Arcugnano, Provincia di Cremona.

lprov.gif

Det blir bilder exteriört såväl som interiört, lyssningsrum och miljöer.

Missa inte detta... ;)

Sonus%20faber01.JPG

Posted

En satsning som Sonus faber själva kallar "Projekt 2002" står färdig och är redan i full gång för sitt ändamål.

Stilfulla foton måste man säga... :mm:

Sonusfaber02.JPG

Posted

Fet vidvinkel, lång slutartid...mums...

När jag bygger min stora högtalafabrik skall jag också ta

sånna bilder på den!

Det verkar som att allt SF gör genomsyras av god smak

och hög kvalitet!

Jag följer tråden med stort intresse (till min arbetsgivares

stora förtret).

Guest Zalve
Posted

Man kanske skulle leta upp en bild på våra barackbyggen... :D

Posted
Man kanske skulle leta upp en bild på våra barackbyggen... :D

...men om högtalarna blir billigare,

så kanske inte "tillverkarlokalen" har nå'n betydelse :)

Posted

Billiga eller dyra - det måste gå bra för Franco Serblin och Sonus faber.

Redan Extrema såldes i tusen par. Priset låg väl på runt 75000 kr/paret i Sverige inklusive stativ. Det blir en del slantar totalt i återförsäljarledet... :)

Sonusfaber07.JPG

Posted

Tyska Audiophile gjorde ett besök inför Stradivariartikeln i nummer 1/2004. En del av bildmaterialet till den artikeln kommer från Sonus fabers eget arkiv...eller så har dom plåtat ur samma vinklar... :cool:

Det hela ger ett strikt designintryck utan att bli vräkigt, som jag ser det.

Sonusfaber08.JPG

Posted

hmmm...75' per produkt i "butik" och ca 1' sålda...våra produkter kostar nog ungefär 20sek styck i butik...vi tillverkar ca 60miljoner om året....vi har inte en sådan utstrålning ifrån våran anläggning! :D

men fin är den, utan att stråla övervräkighet.

\\K-man

Posted

Kanske dags att börja kika på vad som döljer sig bakom dessa väggar som har tillkommit på inspiration av Guiseppe Guarneri, Andrea Amati och Antonio Stradivari... :):mm::?:

Sonusfaber10.JPG

Posted

Gosh! Verkligen i min stil, rent och kalt, men ändå värme! Kanske skulle kontakta deras designer då jag skall till och bygga... :)

...vi kommer väl än längre in i härligheten snart Timbre?

\\K-man

Posted

Då måste du ha högtalare ur samma skola... ;):)

På väg ner till markplanet och Sonus fabers framtidskabinett. Först måste vi dock irra omkring i labyrinten... :D

Sonusfaber20.JPG

Posted

Mitt under pågående mätsession. Wow! Kolla in så läckra Stradivari blir i sin rätta miljö... :cool: :mm:

Har möjlighet att studera bilderna i gigantiskt format och det är Franco Serblin himself sittande bakom skärmen. Den lilla integrerade förstärkaren på kontrollbordet är ingenting annat än en Sonus faber Musica på 2x50W.

Långa högtalarkablar... :)

Sonusfaber15.JPG

Posted

Där lämnar vi Franco Serblin och Arcugnano för den här gången. Känner på mig att det finns tusen och ett skäl till att återvända... :mm:

Sonus faber har förresten en ny hemsida på gång. Förmodligen något utöver det vanliga... ;) :cool: :D

Sonusfaber09.JPG

Posted

Otroligt läcker byggnad och Stradivari blir bara snyggare och snyggare! :mm:

Var det Supra kablar de spelade med på Stradivari? Vet du varför SF nästan alltid använder Supra Timbre?