FFrrEEddRRiiKK Posted March 16, 2007 Posted March 16, 2007 Någon som bitit tag i denna än Har börjat lyssna in mig, och börjar fastna mer och mer.. Skulle vara kul att få lite feedback från andra Metheny fans. /Fredrik Quote
Haydn Posted March 16, 2007 Posted March 16, 2007 Den ligger i köpkorgen! Jag är riktigt förtjust i Duo-skivan. (Deb blå!). Har en del med Meteheny, men är inte alltid stormförtjust. Jag har lite svårt för "sången" som ofta är i bakgrunden på hans låtar. Då jag själv försöker lära mig att spela jazzgitarr så blir jag än mer imponerad av hans spel. Har provat att spela hans tolkning av "All the things U are", men det var bara att lägga ner efter fyra takter då jag aldrig hittade svänget!? Nåväl, ska bli spännande med denna plattan! Trevlig Helg! /Wilhelm Quote
Perka Posted March 16, 2007 Posted March 16, 2007 Jag passar på att lyssna på Pat Methenys & Charles Hadens "Missouri skies" när jag är på humöret att stå ut med riktigt, riktigt vacker musik. Det är väl det enda man kan invända mot den skivan, den är på gränsen till för vacker. Och då gälelr det såväl musiken som omslaget. Men den är bra, fantastiskt bra egentligen. När man är på det humöret. Quote
FFrrEEddRRiiKK Posted March 16, 2007 Author Posted March 16, 2007 Underbar platta det med. Gillar du den, så missa ej denna heller: Sanslöst vilka stämningar han kan skapa bara med en gitarr. /Fredrik Quote
eliot Posted March 16, 2007 Posted March 16, 2007 Jag gillar Charlie Haden så denna skivan är ett måste Quote
Recommended Posts