Guest Peo Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 Detta är musiken till en föreställning från Deutsches Schauspielhaus i Hamburg, 1987-88 (dirigent: Wilfried Minks), inspelad i efterhand i Studio Tivoli, Ljubljana, Slovenien. Har ni hört Laibach förut så känner ni igen stuket, men detta är mer orkestralt och nästintill helt instrumentalt. Verket är tyvärr kort, endast 32 minuter långt, men ack, ack så bra.. Det är mörk och tung, episk och storslagen, tragisk och högst känslosam musik vi bjuds på här, och det är svårt att inte ryckas med. Det vore verkligen spännande att se föreställningen som det här är taget ifrån.. Dessvärre tror jag inte den finns bevarad på video - rätta mig mer än gärna om jag har fel! Ljudet är helt okej, även om det hörs att skivan har ett par år på nacken (1990). Musikaliskt sett är det verkligen övertygande, och det är bara att springa och köpa.. Har ni inte hört Laibach innan kommer det här med stor sannolikhet att bli en unik upplevelse! Väldigt snyggt omslag dessutom, se det som en bonus. Skivan finns fortfarande att köpa i handeln tror jag; om inte såg jag precis att den finns på Amazon: här! Enjoy!! Quote
Malle Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Ahh Laibach, för en tillbaks i tiden. Måste säga att Symathy for the devil är min favort eller kanske deras "egna" tolkning av beatles platta Let it be. Vill nog påstå att Laibachs across the universe är stråt vassare än orginalet. Quote
Recommended Posts