Jump to content

Recommended Posts

Posted

en jobbarkompis till mig va i skåne förra helgen och träffade en tant som rensar upp efter sin avlidne far.

han hade en massa vinylskivor som hon inte visste va dom skulle göra av.

han hade vart rädd om dom å spelat in alla på band så skivorna är spelade 1 - 2 gånger.

så för 5 kr styck har ja köpt vinyl från 40-talet till dagens datum.

för att inte än ha nån vinylspelare (hifi lasse bygger den knaster 80 som den så fint heter) så är 1179st vinyl i ett köp en bra kap!

vecka 16 är det leverans :) återkommer va det va för gobitar med i samlingen.

Posted
en jobbarkompis till mig va i skåne förra helgen och träffade en tant som rensar upp efter sin avlidne far.

han hade en massa vinylskivor som hon inte visste va dom skulle göra av.

han hade vart rädd om dom å spelat in alla på band så skivorna är spelade 1 - 2 gånger.

så för 5 kr styck har ja köpt vinyl från 40-talet till dagens datum.

för att inte än ha nån vinylspelare (hifi lasse bygger den knaster 80 som den så fint heter) så är 1179st vinyl i ett köp en bra kap!

vecka 16 är det leverans :) återkommer va det va för gobitar med i samlingen.

Puh! Kusligt kul, som en bra dröm, varför händer inte sådant mig, vill du kan du ju alltid sälja av partiet och dubbla pengarna, jag vet en som gärna köper dem!! :D :cool:

Posted

1179st! Där har du ett antal kvällar räddade! Rikigt kul! Skulle också vilja hitta något sådant! Ser fram emot att läsa vad det var för godbitar...och även annat för den delen i högen!

...det kan ju finnas godbitar som du inte vet är godbitar....det lär du isf bli upplyst om utav flera kunniga här på forumet...

\\K-man

Posted

Vinyl é livet!

Själv kom jag hem me 20 flyttlådor LP i Fredags... (ca. 150 i varje..)

Grattis till kapet! Ser fram emot historien om ert kap...

/ptr

Posted

Inget sådant kap mer en anekdot. I slutet på 70-talet letade jag efter några plattor, bla DucksDelux första och En Al Kooper Session. Var i Köping drällde in på EPA i en 3.95 kr back med mest junk stod BÅDA plattorna. Fan jag vart nästan religiös!

Posted

he he jadu ja hoppas snart =)

det var bara fästet till pickupen som saknades (tror ja)

å det e min pickup som ligger där i bakrunden ser ja :)

men ja har inte så brottom ja heller så...

har lite andra nya grejor att lyssna på så länge