plundin™ Posted March 10, 2007 Posted March 10, 2007 Eftersom Michael2 implemeterat en sån käck chatfunktion på Euphonia så inbjuder vi dig att komma och testa den i morgon eftermiddag. Kom och presentera dig för gänget från klockan 15.00 (söndag 11 mars) och snacka lite löst om vad vi kan använda livechatten till! Och du, chatten är alltid öppen om du redan nu vill testa den... VÄLKOMMEN!! /ptr Quote
Timbre™ Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Hänger systemet ihop om alla skulle testa samtidigt... Quote
new order Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 min browser (IE7) är inte speciellt pigg på att installera in java.... Quote
plundin™ Posted March 11, 2007 Author Posted March 11, 2007 Hänger systemet ihop om alla skulle testa samtidigt... Det är ju det vi skall testa!! :evil: min browser (IE7) är inte speciellt pigg på att installera in java.... Kör IE7 själv och den funkar tillfredställande med Java... Microsoft kan ju annars vara en aning hynsiga med vad dom tycker är OK att instalera under sina operativsystem/mjukvaror av andra tillverkares grejjor.. /ptr Quote
stargazer Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 För mig funkar det ganska bra. Kanoninitiativ! Tre grejor jag upptäckt Startar man en instans till av IE (Ctrl-N) när man står i chatten loggas den första instansen ur. OK, ingen katastrof men man förlorar ju chatt-historyn. Har bara provat IE6, vet ej hur d funkar i IE7 eller Firefox. Det tar rätt lång tid att få upp popupfönstret med alla smileys. Dessutom ser de inte likadana ut som de "vanliga" smileysarna man har när man postar vanliga inlägg När det kommer in ett inlägg i chatten så "pluppar det inte till" som i t.ex. MSN. Följden blir att man inte kan lämna chattfönstret för annat, ty då missar man när svar kommer. Quote
Guest Peo Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Nu är ni välkomna in.. För närvarande 7 tappra själar som diskuterar livets förgänglighet och att se verkligheten bakom en lins. Quote
Timbre™ Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 min browser (IE7) är inte speciellt pigg på att installera in java.... Jag har inte installerat någonting och det gick ändå... Quote
zood Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 2 gånger har jag varit inne på en chat någonsin Och bägge gångerna var i går på Euphonia Var ju riktigt trevligt Quote
Guest Peo Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Jag bifogar ett litet tips då många tycker att det scrollar lite för snabbt när många skriver. När ni är inne på chatsidan ser ni att ni har en rad med ikoner i det lilla fönstret? Klicka på den med fyra pilar som pekar utåt så öppnas chatten i ett eget fönster - som går att förstora hur man vill. Då blir det mycket enklare att hänga med! Quote
K-man Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Även jag har gjort mitt chatpremiär! ...tror jag klarade hyffsat... \\K-man Quote
Timbre™ Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Då blir det mycket enklare att hänga med! Som vi diskuterade tidigare så träffar jag hela tiden högstadieelever som hanterar tangentbordet med en sådan blixtsnabbhet att man blir alldeles matt... Det har dom inte lärt sig i grundskolan... Quote
mikael2 Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Jag var rädd att det skulle gå för fort i chatten för att hänga med men det är inga problem att få en syl i vädret. Mycket roligare än jag kunde föreställa mig och det blir snabbt en (o)vana. Har chatat bort timmar redan på denna funktion Får hålla mig från att gå in på chatten sent på kvällen, det är svårt att avbryta. Quote
K-man Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Ahaa...det var därför du bara vågar in och vända ikväll Mikael2... \\K-man Quote
Guest Zalve Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Timbre var är du? Vi väntar på dig i Chaten nu Och vi skriver inte en massa förkortningar, We w8 4 U Quote
mikael2 Posted July 17, 2007 Posted July 17, 2007 "tjatet" fungerar igen De som vill chatta hifi hittar länken uppe till höger Live Chat Quote
mikael2 Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Var ett tag sen vi gjorde reklam för chatten. Var inte rädd för att kliva in i Euphonias chat, testa! :cool: Live Chat Quote
P-pan Posted March 21, 2008 Posted March 21, 2008 Var ett tag sen vi gjorde reklam för chatten. Var inte rädd för att kliva in i Euphonias chat, testa! :cool: Live Chat Kliver du in kommer du aldrig därifrån.... Quote
conan Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Verkar fungera - fast det var ingen där nyss. Quote
eliot Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Verkar fungera - fast det var ingen där nyss. Vid 8-tiden på kvällen brukar det finnas några och har man väl anslutit sig så blir man lätt kvar till efter midnatt Quote
Zalve Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Vid 8-tiden på kvällen brukar det finnas några och har man väl anslutit sig så blir man lätt kvar till efter midnatt Säg ca 21 så brukar det vara folk. När Peo och Eliot brukar komma igång med vinylsnacket,,, gäller det att försöka få en syl i vädret. Quote
K-man Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Det har varit flera som "testat" ikväll...men det blir bara "has joined" och "has left" på samma sekund....ni har nog inte väntat så pass länge att ni fått upp några namn...och har nog då trott att ni varit ensamma... ....det kan ta några sekunder....håll ut! \\K-man Quote
Recommended Posts