Timbre™ Posted March 11, 2007 Author Posted March 11, 2007 Dom där högtalarna äe inte små alltså eller så är mannen där framme liten. //rillo Nä, jag har också upptäckt att de är ganska stora allteftersom tråden rullar på. Höjden är 170 och djupet är 67 medans bredden håller sig på 43 cm. Ett utvikt produktblad på Anat Reference-familjen. Quote
Engelholm Audio Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Nä, jag har också upptäckt att de är ganska stora allteftersom tråden rullar på. Höjden är 170 och djupet är 67 medans bredden håller sig på 43 cm. Ett utvikt produktblad på Anat Reference-familjen.Nu e ju inte högtalarna små, men står dom inte på en upphöjd "scen" medan gubben inte gör det? Alltså förstärks storleken lite... Quote
zlay3r Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Mycket imponerande att dom demade i det där rummet. Som timbre nämnde det måste ha sugigt extremt med effekt, Undrar hur ljudet var längst bak?? Att man demar i ett så pass stort rum måste ju betyda att dom klarar av riktigt stora ljudtryck med låg dist. Quote
Timbre™ Posted March 11, 2007 Author Posted March 11, 2007 Mycket imponerande att dom demade i det där rummet. Som timbre nämnde det måste ha sugigt extremt med effekt, Undrar hur ljudet var längst bak?? Att man demar i ett så pass stort rum måste ju betyda att dom klarar av riktigt stora ljudtryck med låg dist. Ja, och dessutom ganska välfyllt med folk. På denna Audio fair i Hongkong var det också många besökare och hifiintresset verkar det inte vara något fel på. Quote
Timbre™ Posted March 11, 2007 Author Posted March 11, 2007 Nu e ju inte högtalarna små, men står dom inte på en upphöjd "scen" medan gubben inte gör det? Alltså förstärks storleken lite... Här står högtalare och gubbar i samma plan men de' e' klart att dom hukar sig lite... Vad jag inte har tänkt på tidigare är kanske mer storleksskillnaden melan Studio och Professional. För designkänsliga audiofiler måste kombinationen Edge-YG Acoustics vara en frestelse då de ser ut att matcha varandra rent stilmässigt. Kanske gemensam distributör i Hongkong... Här har vi även en Main Module i en ny roll som centerhögtalare och det ser den ju ut att kunna klara av. Quote
mayro Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Nä nu äntligen har jag bestämt mig.. Dom är inte extriört snygga.. Jag har försökt att få in feelingen för dessa högtalare. men dom ser aldeles för släta o hightech ut för min smak.. och beslutet fattades då det superkala rummet ifrån taiwan visades ovan... I det rumet skulle jag inte ens trivas att läsa en tidning i.. Nej.. En till extriört som går bort ur mina funderingar.. Att äga en behövdes bara kolla i pluskan så gick det bort... Men men. Det kanske spelar ok fast det ser ut som "ulrik"...man får ju snart se o lyssna på dom.. Quote
Timbre™ Posted March 12, 2007 Author Posted March 12, 2007 Det kanske spelar ok fast det ser ut som "ulrik"...man får ju snart se o lyssna på dom.. Får endast ögonen bestämma så tycker jag nog att Main Module på stativ fortfarande toppar den interna YG-listan men vi har mer på gång... :cool: Quote
Timbre™ Posted March 12, 2007 Author Posted March 12, 2007 Dags att lämna österländska tillställningar och vi mellanlandar i Europa. Medelhavsmiljö och här kan nog nattklubbskänslan lätt infinna sig när mörkret faller på och förstärkardioderna tänds... :cool: Quote
Haydn Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 "...och beslutet fattades då det superkala rummet ifrån taiwan visades ovan... I det rumet skulle jag inte ens trivas att läsa en tidning i.. " He, he kul att du säger så Mayro. Jag har också haft lite svårt för dessa innan, men nu ligger de farligt högt på inköpslistan vid eventuell lottovinst alt. "tok-hausse" på börsen. :cool: Ibland undrar jag om det verkligen finns köpare för alla dessa fina produkter? Men det är klart, i Asien bor det ju en och annan människa och ett par promille av dem torde ju gilla hifi samt ha kulor så det räcker! Ha det bra allihopa och tack för ett mycket trevligt reportage. Mvh, Wilhelm Quote
Timbre™ Posted March 12, 2007 Author Posted March 12, 2007 Vidare till ett stycke germansk hemmiljö och här ser vi en av de allra första modellerna från YG Acoustics. Tillverkas inte längre men släktskapen går inte att ta miste på och det här hade ju varit ett perfekt objekt för Nostalgiforum... Quote
zood Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Svart lackade såg de nästan ännu trevligare ut, mumma Quote
mayro Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 så var man "på igen då" efter det där germanska rummet.. Sjukt snyggt. Quote
Timbre™ Posted March 12, 2007 Author Posted March 12, 2007 så var man "på igen då" efter det där germanska rummet.. Sjukt snyggt. Jag ser att försvaret har brutits ned inför vad som komma skall... Du gillar väl Rod Stewart... :cool: Quote
Guest Peo Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 så var man "på igen då" efter det där germanska rummet.. Sjukt snyggt. Yes!! Äntligen lite svart och guld.. Quote
eliot Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Du gillar väl Rod Stewart... :cool: Klart jag gillar Roddan - men jag ser inte vad han har med detta att göra Quote
Timbre™ Posted March 13, 2007 Author Posted March 13, 2007 Atlantic Crossing från 1975. Ett album som skulle bli välspelat och i mina öron det största enskilda kliv Roddan har tagit i sin musikaliska karriär. Låtar som Sailing, Still Love You och inte minst Motownklassikern This Old Heart Of Mine i hes Rod Stewart-tappning. Bakom spakarna sitter en av alla tiders störste - soulkocken Tom Dowd - en närmast helgonförklarad producent in the world of Rhythm & Blues. Men vad i hela fridens namn har då detta att göra med YG Acoustics... Quote
Timbre™ Posted March 13, 2007 Author Posted March 13, 2007 Jo, här har vi ett av Rod Stewart's många lyssningsrum, den här gången i anslutning till en rehearsal studio där Roddan är mycket aktiv. En special invitation och YG Acoustics är på besök. Därmed har vi kommit till den allra läckraste YG-modellen i mina ögon men uppenbarligen skall man helst vara i studiobranschen för att få närkontakt... För professionella sammanhang: YG Acoustics Anat II. Quote
Timbre™ Posted March 13, 2007 Author Posted March 13, 2007 Mycket machohögtalare över detta och som sig bör ser den rejäl ut för att användas i yrkesmässiga sammanhang. Skall den släpas omkring handlar det om 94 kg och här finns en motsvarande inbyggd basförstärkare på 790 watt RMS. Quote
Timbre™ Posted March 13, 2007 Author Posted March 13, 2007 En utvikningsbild avslöjar att släktskapen med Anat Reference är ganska så stor. Quote
Timbre™ Posted March 13, 2007 Author Posted March 13, 2007 Anat II Main Module har en nominell impedans på 4 ohm och dippar ner till 2,5 ohm. "The Anat II should be used with a stable amplifier, but it does not have to be very powerful thanks to the active subwoofers." Avslutningsvis ett utvikt produktblad. Quote
Timbre™ Posted March 13, 2007 Author Posted March 13, 2007 Nu börjar det likna nåt!!! Ja, fick jag välja fritt i YG-sortimentet så blev det ett lätt val om utseendet är utslagsgivande... Quote
zood Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 Jösses! De där var? (hittade inga ord) :clown: Pga. dina fantastiska trådar börjar detta jösses nog bli synonymt med zood ungefär som Fylking och äntligen :cool: Quote
Engelholm Audio Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 Man har även flyttat basen från att sitta riktad mot lyssnaren till att vara en sidomonterad bas. Det är intressant! Tycker iaf jag. Helt klart är det ett macho-utseende som faktiskt är rätt lyckat! Quote
Timbre™ Posted March 13, 2007 Author Posted March 13, 2007 Man har även flyttat basen från att sitta riktad mot lyssnaren till att vara en sidomonterad bas. Det är intressant! Tycker iaf jag. Ja, det är helt klart intressant då övrigt tycks vara ganska så likt hemhifimodellen. Rent praktiska skäl eller kan det ha att göra med akustiska miljöer där denna pro-variant förväntas bli uppställd... Quote
plundin™ Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 ja men... tyckte nog att YGs lite kala Aludesign var rent avtändande.. men Anat II rockar fett! en high-techlook som verkligen talar till en modernist som jag... 2 klara poäng! Här gick YGA från ointressant design till eyecatcher! /ptr Quote
Guest johan Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 Tycker den ser ut som om den inte är färdig ! Skruvhuvuden som sticker ut, utanpåliggande skivor osv Quote
IcedEarth Posted March 14, 2007 Posted March 14, 2007 Tycker det ser ut som en modell från XTZ, alu modellen är mycke finare. Stilrenare. //rillo Quote
Recommended Posts