Guest Audio Concept Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Nu finns de av marknaden så hyllade Quad 11 och 12L även i aktivt utförande, vilket ger många intressanta möjligheter för de som söker kvalitetsljud och en relativt prylfri omgivning. Vi har fått hem dem och de första testerna är mycket positiva. Som synes på bilderna finns 11L och 12L nu även i nya, exlusiva Cherry utförandet. Med tanke på priset gissar vi att dessa blir en av årets riktigt intressanta produkter. Investering: Quad 11L aktiv 6 400.- Quad 12L aktiv 8 400.- mvh, Audio Concept Quote
mikael2 Posted March 8, 2007 Posted March 8, 2007 Ser att den har volymkontroll på baksidan. Kan man mata den direkt från en linjekälla som t ex en cd-spelare då? Blir lite besvärligt att reglera volymen bak på högtalaren men det kanske är möjligt? Det finns väl inte nån fjärr för volymkontroll eller? Kanske blir svårt att synka volymen mellan kanalerna om man vill höja/sänka ofta. Quote
Ranefjord Posted March 8, 2007 Posted March 8, 2007 Det går att driva de aktiva Quadarna direkt från en CD-spelare -om man vill. Volymkontrollen på högtalarna är -som jag förstår det- i första hand till för att kunna nivåmatcha för och slutsteg. Quote
Engelholm Audio Posted March 8, 2007 Posted March 8, 2007 Det går att driva de aktiva Quadarna direkt från en CD-spelare -om man vill. Volymkontrollen på högtalarna är -som jag förstår det- i första hand till för att kunna nivåmatcha för och slutsteg. Precis - jag uppfattar det som en "slutstegs-gain". Quote
Guest Audio Concept Posted March 9, 2007 Posted March 9, 2007 Hej, ja, det är slutstegs-gain. Vi kör den för tillfället med en Quad CD-P med inbyggt försteg, vilket fungerar mycket bra. En annan intressant lösning är ett par av dessa tillsammans med t.ex. en eller flera Sonos enheter som smidig multiroom lösning. mvh, Audio Concept Quote
Recommended Posts