mikael2 Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Som ni märkt har forumet gått lite segt så vi har beslutat att uppgradera till företagsserver. :cool: Hög stabilitet Alla Företagsprodukter placeras på de senaste IBM-servrarna med extra stor kapacitet. I förhållande till Privat finns det väldigt få kunder per server vilket resulterar i ännu högre stabilitet. Hoppas att forumet kommer att flyta lite bättre i och med detta. Fortsätt posta intressanta trådar Glöm inte vår Blogg-sida! http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...automodule=blog Ni skapar er egna blogg under er kontrollpanel "My Controls" Quote
mikael2 Posted March 7, 2007 Author Posted March 7, 2007 Vi kör nu från ny server men databasen ligger kvar på en gammal server. Hade hoppats slippa genomföra den flytten manuellt på egen hand då allt kan hända Får se om vi måste stänga ned ett tag för att flytta databasen Quote
K-man Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 En kontrollerad nedtagning för säkring av flytt klarar vi säkert av utan att få hjärtat i halsgropen...det är värre när det bara försvinner... Kan ju till och med vara att föredra för att inte riskera något!? Stor eloge för ditt jobb med detta Mikael!!! Suveränt!!!!!! \\K-man Quote
Guest Peo Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Absolut, nu flyter det på riktigt bra! Tack för allt jobb och satsningen! Quote
K-man Posted March 7, 2007 Posted March 7, 2007 Ja, visst känns det redan som det går klart snabbare...databasfrågorna verkar klart snabbare nu..? Härligt!!! \\K-man Quote
mikael2 Posted March 7, 2007 Author Posted March 7, 2007 Har nog hittat roten till det onda och det beror på en funktion på vår nuvarande server som heter safe_mode och som är ON. Denna förhindrar att forumet kan skapa ett cache för våra färger, knappar ikoner etc. Nu måste detta hämtas i databasen vilket belastar den alldeles för mycket och helt i onödan Har försökt läsa lite men det verkar inte som att vår leverantör tillåter att funktionen slås av pga säkerhetsrisker med den. Vissa leverantörer verkar dock tillåta den. Väntar på svar om det. Quote
mikael2 Posted March 8, 2007 Author Posted March 8, 2007 Dom ville inte slå av funktionen Har lyckats kringgå och bygga upp cache ändå :evil: Får se om det blir bättre nu eller om databasen också måste flyttas, tänkte försöka att undvika det. Quote
mikael2 Posted March 9, 2007 Author Posted March 9, 2007 Det var en förändring av ip-adressen som störde trafiken igår. Quote
Ekman Posted March 10, 2007 Posted March 10, 2007 jag med :cool: Kul med chatten frågan är om den kommer användas bara. Quote
Timbre™ Posted March 10, 2007 Posted March 10, 2007 Undviker realtid men då Mikael redan har fixat installationen kan vi ju ha den som ett komplement och se hur det går. Quote
eliot Posted March 10, 2007 Posted March 10, 2007 Jag tycker chatten är riktigt bra. Vid 12-draget idag så var Peo, Ranefjord och jag inne och chattade minst en halv timme - tiden flyger när man har kul sån det kan ha varit betydligt längre Tycker verkligen att det skall bli en permanent fixture på Euphonia //Eliot Quote
mikael2 Posted March 22, 2007 Author Posted March 22, 2007 Har segat på med en flytt av databasen idag till Surftowns företagsserver. Hoppas allt är kvar Quote
K-man Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Jag är med kvar...fast jag har varit lite orolig idag... Gott jobbat Mikael!!!!!! \\K-man Quote
Timbre™ Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Lunchrasten gick åt pipan men nu är vi ju igång igen. Quote
Timbre™ Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Nu sitter jag visserligen bakom jobbets optimerade datasystem men det här går ju blixtsnabbt... Quote
K-man Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 Det rullar på bra! ..tur...vi har mycket att ta igen! \\Kman ...och ja...abstinensen kommer fort... Quote
Timbre™ Posted March 22, 2007 Posted March 22, 2007 chatta får ni göra i chatten! Ett sätt att locka över folk till realtid... Quote
Recommended Posts